Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد معتقد است، اتحادیه اروپا باید به جای مقصر دانستن روسیه از بابت بحران غذایی، در رویکردهای خود در قبال سیاست‌های مربوط به اقتصاد کلان، حوزه‌های مالی، تجاری، انرژی و کشاورزی و صنعتی به ضرر موقعیت کشورهای در حال توسعه، تجدید نظر کند.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای عنوان کرد: رهبران اتحادیه اروپا باید به جای طرح اتهامات بی اساس، به اشتباهات سیستماتیک خود در سیاست‌های حوزه‌های اقتصاد کلان، مالی، تجارت، انرژی و کشاورزی صنعتی بپردازند، از منحرف کردن جریان‌های تجاری به ضرر کشورهای در حال توسعه دست بردارند و همچنین از رویه شریرانه اعمال تدابیر محدودیت آمیز یکجانبه که با هنجارهای حقوق بین‌الملل در تضاد هستند، دست بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وزارتخانه اضافه کرد که بروکسل آشکارا یک جنگ تجاری و اقتصادی همه جانبه علیه روسیه اعلام کرد و این واقعیت را نادیده گرفت که این کشور یکی از رهبران جهان در زمینه تامین محصولات اساسی کشاورزی – نظیر گندم، جو، آفتابگردان، کودهای معدنی و محصولات علوفه - از جمله در قبال کشورهایی با درآمد کم که در معرض خطر ناامنی غذایی هستند، است.

وزارت امور خارجه روسیه عنوان کرد: تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه تامین انرژی از روسیه، بازارهای جهانی را بی ثبات می‌کند. بروکسل بدون صرف نظر از منافع جامعه بین‌المللی، قصد ندارد این رویه را کنار بگذارد.

در ادامه بیانیه این وزارتخانه آمده است: روشن است که اتحادیه اروپا با اعمال یا برنامه‌ریزی برای اعمال تحریم‌های یکجانبه بر عرضه انرژی روسیه، بخش انرژی را سیاسی کرده و سعی می‌کند از وابستگی متقابل مصرف‌کنندگان و تامین‌کنندگان انرژی به عنوان ابزار فشار سیاسی استفاده کند و در عین حال به اقتصاد خود و رفاه اجتماعی-اقتصادی شهروندانش آسیب وارد کرده و باعث بی ثبات شدن وضعیت دشوار در بازارهای جهانی انرژی شود.

این وزارتخانه خاطرنشان کرد: تصمیم اتخاذ شده در نشست شورای اروپا در تاریخهای ۳۰ و ۳۱ مه درخصوص اعمال ممنوعیت بر بخشی از واردات نفت و فرآورده‌های نفتی روسیه در اتحادیه اروپا تأیید می‌کند که اتحادیه اروپا صرف نظر از منافع جامعه جهانی، حاضر نیست این رویه شرورانه را کنار بگذارد.

این وزارتخانه معتقد است که در آینده نزدیک هیچ جایگزین واقعی برای منابع انرژی روسیه در بازار اروپا وجود نداشته و محدودیت‌ها علیه عرضه از روسیه، مشکلات بزرگی را برای اتحادیه اروپا به همراه خواهد داشت.

در این بیانیه تاکید شد: هیچ جایگزین واقعی برای منابع انرژی روسیه در بازار اروپا در آینده نزدیک وجود ندارد. اگر منابع آنها محدود شود، اقتصاد اتحادیه اروپا و شهروندان آن با مشکلات بزرگی روبرو خواهند شد. برخی از پایتخت‌ها در اتحادیه اروپا آن را درک می‌کنند. بنابراین، در بحبوحه بیانیه‌ها در مورد مخالفت با تامین انرژی از روسیه چندین کشور شریک اتحادیه اروپا، به عکس، اکنون خرید گاز طبیعی روسیه را برای تاسیسات ذخیره سازی زیرزمینی خود افزایش می‌دهند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: روسیه ، اتحادیه اروپا ، شورای اروپا ، اتحادیه اروپا ، وزارت امورخارجه روسیه ، حمله روسیه به اوکراین

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: روسیه اتحادیه اروپا شورای اروپا اتحادیه اروپا وزارت امورخارجه روسیه حمله روسیه به اوکراین اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۲۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

آفتاب‌‌نیوز :

جوزپ بورل این اظهارات را در نشست مجمع جهانی اقتصاد که در ریاض برگزار می‌شود مطرح کرد. 

در حال حاضر از میان ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا تنها هشت کشور، فلسطین را به عنوان کشور مستقل به رسمیت شناخته‌اند. این کشور‌ها عبارتند از: لهستان، بلغارستان، مجارستان، جمهوری چک، اسلواکی، سوئد و قبرس. 

در ماه‌های گذشته کشور‌های ایرلند، اسپانیا، اسلوونی و مالت آمادگی خودشان را برای پیوستن به این ۸ کشور اعلام کرده‌اند. 

با وجود این، اتحادیه اروپا به عنوان یک نهاد کشور فلسطین را به رسمیت نشناخته است. برخی از مهم‌ترین کشور‌های عضو اتحادیه اروپا از جمله آلمان و فرانسه معتقدند که به رسمیت شناختن فلسطین تنها از رهگذر مذاکرات بر سر راهکار دو دولتی قابل حصول خواهد بود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • بحران گرانی در اسرائیل؛ بنزین 2 دلار شد، مواد غذایی 20 درصد گران شد
  • روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان
  • برنامه‌های آمریکا و اروپا برای نفوذ در قفقاز
  • گزارش جالب دویچه‌وله؛ روش های دور زدن تحریم ها ازسوی ایران و روسیه | چین در ظاهر هیچ نفتی از ایران وارد نمی‌کند؛ در عوض...
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • مقابله اتحادیه اروپا با بحران مهاجران با ابزار اخراج
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند