Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-27@17:57:49 GMT

آیا شورای شهر آبادان منحل شده است؟

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۵۳۰۰۴

آیا شورای شهر آبادان منحل شده است؟

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: یکی از علل ریزش ساختمان متروپل، گزارش ندادن ناظران بوده است که می‌توان در شبکه مقصران این اتفاق تلخ، این مساله را نیز مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایران اکونومیست؛ پس از ریزش ساختمان متروپل در آبادان و حساس شدن شهرداری‌ها و شوراها به بحث ایمنی ساختمان‌های پرخطر، شورای شهر تهران نیز به صورت جدی به بحث ساختمان‌های ناایمن در شهر تهران وارد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس قرار است طی چند روز آینده از سوی سازمان آتش‌نشانی، لیست 129 ساختمان پرخطر شهر تهران را اعلام کند تا شهروندان تهرانی از موقعیت جغرافیایی آنها مطلع شوند.

همچنین در پی ریزش ساختمان متروپل، پرویز سروری رئیس شورای عالی استان‌ها نیز در سفری به استان خوزستان از وضعیت عملیات آورابرداری ساختمان بازدید کرد.

وی در حاشیه بازدید از متروپل گفت: ریزش متروپل نشان از ضعف ناظران این ساختمان دارد و این بحث را همچنین باید به کشور تعمیم داد زیرا مشکل نظارت فنی بر ساختمان‌ها در سطح کشور وجود دارد.

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: علت مساله ریزش متروپل به صورت فنی بررسی خواهد شد و تلاش خواهیم کرد در نشست مشترکی با سازمان نظام مهندسی و شورای عالی استان‌ها موارد قصور در متروپل را به صورت دقیق اعلام کنیم.

سروری عنوان کرد: تلاش بر این است که از این حادثه تلخ، درس عبرت گرفته شود تا از تکرار چنین حوادث ناگواری در کشور جلوگیری شود.در ریزش متروپل، آنچه که محرز است این است که مجموعه عظیمی از تخلفات رخ داده است و قطعاً این ساختمان در بخش‌های طراحی، نظارتی و اجرایی با مشکلاتی مواجه بوده است.

سروری گفت: یکی دیگر از علل ریزش ساختمان متروپل، گزارش ندادن ناظران بوده است که می‌توان در شبکه مقصران این اتفاق تلخ، این مساله را نیز مطرح کرد.

وی با رد شایعه انحلال شورای شهر آبادان، گفت: بحث انحلال شورای شهر مبتنی بر یک فرآیند قانونی است و در وهله نخست باید اثبات شود که شورای شهر در این اتفاق مقصر بوده است یا خیر.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ریزش ساختمان متروپل شورای عالی استان ها شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۳۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر ریزش‌سنگ در محور گنجنامه- تویسرکان

ایسنا/همدان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان از برف‌روبی ۷۰ هزار مترمکعبی محور گنجنامه- تویسرکان خبر داد و اعلام کرد: رانندگان با رعایت سرعت مطمئنه و احتیاط کامل از این محور عبور کنند چراکه احتمال ریزش سنگ‌ریزه در برخی از مقاطع وجود دارد.

مهرداد آهکی ادامه داد: از ابتدای عملیات بازگشایی محور گنجنامه- تویسرکان افزون بر ۱۵ هزار مترمکعب خاکریزی در نقاط پرتگاهی، ۶۰۰ مترمکعب ترانشه‌برداری و ریزش‌برداری، ۱۷۰ تن آسفالت گرم برای لکه‌گیری، ۱۹۰ مورد لق‌گیری سنگ‌های بزرگ و ... در این مسیر انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه عملیات ایمن‌سازی این محور همچنان ادامه دارد، گفت: هم‌اکنون دو اکیپ لکه‌گیری و چاله‌گیری، یک اکیپ تعمیر و نصب گاردریل و یک اکیپ نصب نیوجرسی به همراه دو اکیپ گشت راهداری در محور گنجنامه مشغول فعالیت هستند.

آهکی تأکید کرد: از تمامی رانندگانی که قصد تردد در مسیر فوق را دارند، درخواست داریم با رعایت سرعت مطمئنه و احتیاط کامل از محور گنجنامه- تویسرکان عبور کنند چراکه احتمال ریزش سنگ‌ریزه در برخی از مقاطع وجود دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری استان، وی بیان کرد: گشت‌های راهداری به صورت ۲۴ ساعته مشغول پایش و گشت‌زنی در محور فوق هستند و سامانه گویای ۱۴۱ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت انتقادات، شکایات و پیشنهادات همه همشهریان است.

آهکی یادآور شد: محور گنجنامه- تویسرکان به طول ۲۴ کیلومتر جزو مسیرهای فرعی و کوهستانی استان همدان محسوب می‌شود که هر ساله از اواخر آذرماه به علت بارش سنگین برف، کولاک شدید، احتمال ریزش سنگ و نبود ایمنی کافی با پیشنهاد پلیس‌راه استان و موافقت کمیسیون ایمنی راه‌ها، مدیریت بحران استانداری و راهداری مسدود می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات دور دوم مجلس در آبادان
  • مکملی که ریزش مو را درمان می‌کند
  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات دور دوم مجلس در صدا و سیمای مرکز آبادان
  • خطر ریزش‌سنگ در محور گنجنامه - تویسرکان
  • خطر ریزش‌سنگ در محور گنجنامه- تویسرکان
  • از «سید محمد مولوی» چه می‌دانیم/از آموزش و پرورش تا بهارستان
  • واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف؛ کسری‌های آن‌ها از چه محلی پرداخت خواهد شد؟
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد | مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • بانک‌هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/ مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم