Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@18:29:17 GMT

خراسان رضوی ۹ روز بدون فوتی کرونایی را پشت سر گذاشت

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۵۳۴۲۵

خراسان رضوی ۹ روز بدون فوتی کرونایی را پشت سر گذاشت

دکتر محمد پهلوان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شمار بستری شدگان کرونایی در بیمارستان‌های خراسان رضوی در ۹ روز گذشته با بیش از ۳۷ درصد کاهش از ۱۳۹ به ۸۷ نفر کاهش یافته است که ۲۹ نفر آنان به علت بدحالی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستانهای این استان تحت درمان قرار دارند.

وی ادامه داد: هم اکنون حدود ۷۴ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند که از این تعداد ۲۵ بیمار بدحال در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه تحت درمان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همچنین شمار بستری شدگان جدید کرونایی در بیمارستان‌های خراسان رضوی به صورت روزانه طی ۹ روز گذشته با کاهش حدود ۵۸ درصدی از ۷۱ به ۳۰ نفر کاهش یافته است.

پهلوان افزود: از بستری شدگان جدید روزانه حدود ۲۶ بیمار در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری شده اند که این دانشگاه علاوه بر کلانشهر مشهد ۱۵ شهرستان دیگر خراسان رضوی را زیر پوشش دارد.

وی ادامه داد: هم اکنون ۱۳ مرکز و پایگاه تجمیعی واکسیناسیون کووید ۱۹ شامل مشهد یک، مشهد ۲، مشهد سه، ثامن و مشهد پنج در کلانشهر مشهد فعال است و مردم می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص واکسن‌های موجود، آدرس و ساعت کاری این مراکز و پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون کرونا به سایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه کنند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۲۳۲ هزار و ۶۱۴ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت سه بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۱ هزار و ۳۲۱ تن رسیده است.

همچنین تاکنون هفت میلیون و ۵۳ هزار و ۴۸۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

تا کنون ۶۴ میلیون و ۵۵۱ هزار و ۳۷۷ دُز اول، ۵۷ میلیون و ۸۶۹ هزار و ۵۱ دُز دوم و ۲۷ میلیون و ۵۶۵ هزار و ۳۵۷ دُز سوم واکسن کرونا در کشور تزریق شده و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۴۹ میلیون و ۹۸۵ هزار و ۷۸۵ دُز رسیده است.

هم اکنون هیچ شهرستانی در کشور در وضعیت قرمز و نارنجی کرونا قرار ندارد و  ۲۵۳ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۹۵ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

برچسب‌ها ویروس کرونا مشهد واکسن کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مشهد واکسن کووید 19 ویروس کرونا مشهد واکسن کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد خراسان رضوی زیر پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۳۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» در مشهد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رییس نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خراسان رضوی گفت: کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» به بررسی عوامل قیام علویان و تاثیر آن در دعوت امام رضا (ع) از مدینه به مرو می‌پردازد.    حجت الاسلام والمسلمین علی باقری افزود: این کتاب برگزیده چهارمین جشنواره کتاب سال رضوی در سال ۱۳۹۰ بود.   وی ادامه داد: این کتاب در پنج بخش به موضوعاتی همچون مناقشات عباسیان و علویان، بررسی جنبش‌ها و قیام‌های علوی قبل از خلافت مامون، حضور مامون در مرو و ضرورت دعوت امام (ع) به خراسان، نقش جنبش‌های علوی عصر مامون و تاثیر آن در دعوت امام رضا (ع) از مدینه به مرو، حضور امام رضا (ع) در مرو و تاثیر آن در آرامش سیاسی جهان اسلام می‌پردازد و تالیف آن را مجید خالق نیا رشتخوار بر عهده داشته است.   به گفته او، علی اکبر هاشمیه ترجمه این کتاب به زبان پشتو را از سال ۱۴۰۰ شروع کرد که دو سال و نه ماه برای ترجمه آن، زمان صرف شد.    معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی هم در این جلسه گفت: یکی از وظایف شیعیان در عصر حاضر، اشاعه برکات اهل بیت (ع) در دنیا است.   حجت الاسلام والمسلمین گنابادی نژاد افزود: امروز اگر ایران سرآمد معرفت دینی در دنیا است و بشریت را به منطق عقلانیت دینی دعوت می‌کند، این از اندیشه و تفکر امام رضا (ع) است.   وی ادامه داد: امروز هزینه سنگینی که دنیا می‌پردازد و جنایت‌هایی که در غزه می‌شود، باعث آگاهی دانشجویان جهان شده است و ما باید به دنبال نهضت ترجمه باشیم.

دیگر خبرها

  • هرساعت اضافه‌کار پرستاران ۲۰۰۰۰ تومان است/احتمال افزایش مبلغ
  • سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد
  • اجتماع کادر درمان در حمایت از جنبش دانشجویان آمریکایی
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • رونمایی از کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» در مشهد
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • زنگ سپاس معلم در مدارس مشهد نواخته شد
  • واژگونی مینی بوس در جاده کاشمر ۹ مصدوم بر جا گذاشت
  • استان خراسان رضوی گرم می‌شود
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد