Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرستاده ارشد اوکراین در سئول نسبت به کمک‌های تسلیحاتی احتمالی کره جنوبی به کی‌یف برای مقابله با روسیه ابراز امیدواری کرد.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، «دیمیترو پونومارنکو» سفیر اوکراین در کره جنوبی این نظرات را در حضور گزارشگران و پس از دیدار با لی جون سوک، رهبر حزب حاکم «قدرت مردم» مطرح کرد که قرار است به همراه چند تن از قانون‌گذاران حزب قدرت مردم به اوکراین سفر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پونومارنکو گفت: فکر می‌کنم در سفر لی به اوکراین، این مسئله (کمک نظامی) نیز مورد بحث قرار بگیرد.

این دیپلمات گفت که انتظار دارد کره جنوبی در همکاری با اوکراین - خصوصا در زمینه نظامی - فعال‌تر باشد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین نیز در سخنرانی مجازی خطاب به قانون‌گذاران کره جنوبی در ماه آوریل درخواست مشابهی داشت. زلنسکی سپس گفت که اوکراین به فناوری‌های محتلف نظامی - از جمله هواپیما و تانک - نیاز داشته و از سئول خواست تا به کی‌یف کمک کند.

با این حال، کره جنوبی کمک‌های خود را به کمک‌های غیرمرگبار محدود کرده و با درخواست‌های کی‌یف برای دریافت کمک تسلیحاتی مخالفت کرده است.

پونومارنکو گفت انتظار دارد که سفر هیئت حزب قدرت مردم به اوکراین نتیجه مثبتی در پی داشته باشد و گفت که دستور کار تمام همکاری‌های دوجانبه در این دیدار بررسی خواهد شد.

ماه گذشته میلادی این حزب حاکم ژاپن اعلام کرد که یک هیئت صلح به کی‌یف می‌فرستد تا حمایت و همبستگی خود از اوکراین را اعلام کند. این نخستین حزب آسیایی خواهد بود که به اوکراین می‌رود.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: تنش در مرز اوکراین و روسیه ، حمله روسیه به اوکراین ، کره جنوبی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تنش در مرز اوکراین و روسیه حمله روسیه به اوکراین کره جنوبی کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۳۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور سفیر عربستان در کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای در اصفهان

سفیر عربستان در تهران ظهر روز دوشنبه در اولین روز از برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای در اصفهان حضور یافت.

به گزارش ایسنا، عبدالله العنزی، سفیر عربستان را که علی اکبر صالحی رییس پیشین سازمان انرژی اتمی همراهی می کرد، از نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای ایران در حاشیه محل کنفرانس بازدید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انگلیس سفیر مسکو را احضار کرد
  • ادعای مقام آمریکایی درباره توقف ارسال محموله مهمات به تل‌آویو
  • آمریکا محموله تسلیحات به رژیم صهیونیستی را نگه داشته است
  • روسیه در واکنش به تهدید انگلیس، حمله به تاسیسات این کشور را حق خود دانست
  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • بازدید سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران
  • حضور سفیر عربستان در کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای در اصفهان
  • علی اکبر صالحی با سفیر عربستان دیدار کرد
  • سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران بازدید کرد
  • مسکو: با استقرار موشک‌های آمریکا در آسیا-اقیانوسیه مقابله می‌کنیم