Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا فرزین گفت: واگذاری شتابزده بنگاه های اقتصادی، هم به زیان کارگران این واحدهای تولیدی و هم به زیان بانک ملی ایران است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، محمد رضا فرزین صبح امروز در بازدید از بخش های مختلف شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران با اشاره به خروج این شرکت از زیاندهی و آغاز سوددهی در سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: بانک ملی ایران برای تقویت روند تولید در این شرکت آمادگی دارد تا پشتیبانی های لازم را داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فرزین با اشاره به تکلیف بانک مرکزی برای واگذاری بنگاه های اقتصادی، گفت: بانک ملی ایران،در موضوع واگذاری شرکت ها، نگاه ملی دارد و منافع کارکنان و کارگران شرکت ها و مصالح مردم آن شهر را در اولویت قرار می دهد.

وی افزود: واگذاری شتابزده بنگاه های اقتصادی، هم به زیان کارگران این واحدهای تولیدی و هم به زیان بانک ملی ایران است.

مدیر عامل بانک ملی تاکید کرد: یکی از اولویت های مهم در این بانک رسیدگی به وضعیت شرکت ها است که با جدیت دنبال می شود.

این مسئول ادامه داد: بانک ملی ایران وظیفه دارد که با خروج از بنگاهداری، فعالیت های بانکداری را توسعه دهد، چرا که یکی از اساسی ترین آسیب های کشور در حال حاضر مشکل تامین مالی برای مردم، تولید کنندگان و بخش های مختلف دولتی است.

فرزین اظهار کرد: برای تقویت روند تامین مالی و فاصله گرفتن از بنگاهداری باید به روشی در واگذاری ها دست پیدا کنیم که ضمن حفظ اشتغال کارکنان و توسعه فعالیت واحدهای واگذار شده، بانک هم به هدف خود در توسعه بانکداری، دست پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه بانک ملی ایران مجموعه ای از شرکت ها را در همه صنایع کشور  در زیر مجموعه خود دارد، گفت: واگذاری این شرکت ها باید با هدف تامین منافع مردم و توجه به نیازهای صنایع مربوطه باشد.



مدیرعامل بانک ملی ایران با اشاره به تاکید  مقام معظم رهبری بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، ادامه داد: قطعا در واگذاری ها، صلاحیت بخش خصوصی برای تصدی مالکیت این واحدهای تولیدی در نظر گرفته می شود.

این مسئول افزود: قصد بانک ملی ایران از خروج از بنگاهداری،کسب سود نیست.خریداران شرکت ها باید بتوانند علاوه بر حفظ اشتغال با اجرای طرح توسعه به تقویت روند تولید بپردازند.

فرزین تاکید کرد: بانک ملی ایران نمی گذارد که واحدهای واگذار شده به بخش خصوصی به بنگاه های تجاری تبدیل شوند.



مدیرعامل بانک ملی ایران با اشاره به تصمیم بانک برای تامین مالی واحدهای واگذار شده، گفت: دغدغه ما رفع نگرانی مردم بومی درباره حفظ واحدهای تولیدی و تقویت روند اشتغال جوانان آن منطقه است.

 در این بازدیدها که علی بابایی کارنامی و منصور علی زارعی نمایندگان ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی،جواد بخشی سرپرست اداره کل بازرسی بانک ملی ایران، محمد حسین فروزان مهر سرپرست شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی، خانعلی رشیدی رئیس اداره امور شعب استان مازندران و تعدادی از مدیران استانی حضور داشتند، محمد رضا فرزین ضمن گفت و گو با کارگران از نزدیک شرایط تولید و مشکلات این شرکت ها را بررسی کرد.

در این بازدیدها نمایندگان ساری در مجلس شورای اسلامی و مدیران این استان ضمن تقدیر از رویکرد بانک ملی ایران در تقویت بخش تولید در استان مازندران بر رویکرد اشتغال محور در واگذاری بنگاه ها توسط این بانک تاکید کردند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بنگاه های اقتصادی واحدهای تولیدی بانک ملی ایران تقویت روند هم به زیان بنگاه ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۳۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۲۰ واحد تولیدی و فعال استان بوشهر در نمایشگاه ایران اکسپو

به گزارش خبرنگار مهر، علی باستین شنبه شب در حاشیه بازدید از نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: امروز هشتم اردیبهشت، افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران است که در این نمایشگاه، شرکت‌ها و تولیدکنندگان از ۷۰ کشور جهان شرکت دارند و شرکت‌های بوشهری نیز با کیفیت خوبی حضور پیدا کرده‌اند.

وی افزود: ۲۰ واحد تولیدی و فعال اقتصادی بویژه در حوزه صادرات‌محور از استان بوشهر در این نمایشگاه مشارکت دارند.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: از نکات مهم این نمایشگاه، حضور استان در توسعه زنجیره ارزش محصولات راهبردی از جمله آبزیان و خرما است.

باستین تصریح کرد: در ۲ سال اخیر در تکمیل زنجیره ارزش محصولات راهبردی اقدامات ارزشمندی در استان انجام شده و امیدوارم با تداوم این روند شاهد بهبود تولید و اشتغال باشیم.

وی اضافه کرد: از تجار و بازرگانان استان بوشهر می‌خواهم که ضمن ارائه توانمندی‌های استان بوشهر، از توانمندی‌های سایر کشورها نیز بازدید و از نقاط قوت آنها نهایت بهره را ببرند.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر ابراز داشت: برپایی نشست‌های دوجانبه با شرکت‌های داخلی و خارجی از دستاوردهای این نمایشگاه است.

وی یادآور شد: سال گذشته، در حاشیه این نمایشگاه با هیأت اقتصادی روسیه نشست‌هایی برگزار و یک هیأت اقتصادی و بازرگانی نیز از بوشهر به روسیه اعزام و در ارتباط با تبادل تولیدات، رایزنی خوبی انجام شد.

کد خبر 6090443

دیگر خبرها

  • بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران
  • حضور۲۰ واحد تولیدی استان بوشهر در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور ۲۰ واحد تولیدی و فعال استان بوشهر در نمایشگاه ایران اکسپو
  • تبدیل شدن به شریک تجاری جدید نفتی با عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی
  • تبدیل شدن به شریک تجاری جدید نفتی با تکیه بر عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • ورود هیات تجاری و اقتصادی استان هرمزگان به کشور چین
  • پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!
  • مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • مخبر: مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند