Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی فضائلی از اعضای دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس درباره کلیدزدن و حمایت برخی جریان‌های داخلی از پروژه امام‌زدایی اظهار داشت: مشخص است انقلاب اسلامی یک پیوند ناگسستنی با امام رضوان الله تعالی علیه و اندیشه های ایشان دارد و در واقع ماهیت انقلاب اسلامی با افکار و اندیشه‌های امام(ره) شکل گرفته و معنا پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی جریان‌ها درصدد پاک کردن اندیشه امام(ره) و محو کردن انقلاب هستند

وی با تاکید بر اینکه برخی جریان‌ها در صدد محو کردن انقلاب هستند افزود: کسانی که در جهت تحریف اندیشه‌های امام(ره) تلاش می‌کنند یا در جهت امام‌زدایی اقداماتی انجام می‌دهند به دنبال این هستند یا انقلاب را تحریف کنند یا یک تلاش مذبوحانه انجام می‌دهند تا انقلاب را کان لم یکن کنند یعنی درصدد پاک کردن امام و اندیشه امام و همچنین محو کردن انقلاب هستند.

انقلاب اسلامی در اقصی نقاط عالم گسترش پیدا کرده است

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب این مسئله را مصداق آیه شریفه «یُرِیدُونَ أَنْ یُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِم» دانست و افزود: کفار و مشرکین تلاش می‌کنند نور خدا را خاموش کنند اما نه تنها این نور کم سو نخواهد شد بلکه انقلاب اسلامی روز به روز در اقصی نقاط عالم گسترش پیدا کرده و میزان نفوذ آن در سایر ملت‌ها هر روز بیش‌تر می‌شود.

فضائلی ادامه داد: به دلیل پیوند امام و اندیشه امام با ماهیت انقلاب اسلامی این جریان‌ها در جهت تقابل با امام و تحریف امام و نظام تلاش می‌کنند.

وی درمورد سرنوشت جریان‌های حامی پروژه امام‌زدایی بیان داشت: این جریان یک جریان عبرت انگیزی برای نسل امروز و آیندگان است؛ سرنوشت این جماعت خیلی قابل مطالعه و عبرت انگیز است. اخیراً هم رهبر انقلاب برای عده‌ای در اوایل انقلاب عبارت سوپر انقلابی را به کار بردند.

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب گفت: برخی از افراد جریان حامی امام‌زدایی از همان سوپر انقلابی‌هایی هستند که در دهه 60 بعضاً رفتارها و نگاه‌هایی داشتند که آن نگاه افراطی به دلیل اینکه خارج از اعتدال بود برای خودشان هم قابل تحمل نبود و دچار یک تفکیکی شدند که امروز به این ورطه هولناک افتاده‌اند و در حقیقت یک هلاکتی را برای خودشان رقم زدند.

حامیان پروژه امام‌زدایی اندیشه و نگاه‌های بسیار افراطی و تندی داشتند

فضائلی بیان داشت: این جریان در آن دهه در حوزه های مختلف اعم از سیاست داخلی، فرهنگی و سیاست خارجی و ... اندیشه و نگاه های بسیار افراطی و تندی داشتند و با مخالفان خود با شدیدترین رفتارها برخورد می‌کردند.

وی تصریح کرد: این جماعت کسانی هستند که یک روزی مرحوم آیت الله یزدی را مصداق اسلام آمریکایی می دانستند و با ایشان برخوردهای اهانت آمیزی داشتند.

فضائلی «اکبر گنجی» را از مصادیق تندرو و افراطی برشمرد و عنوان کرد: همین جماعت که اکبر گنجی یکی از نمونه‌ها و مصادیق افراد آن تفکر و جریان است، امروز خودشان مروج اسلام آمریکایی هستند و برخی هایشان حتی شاید پایبند به اسلام نباشند و از اسلام هم عبور کرده باشند.

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در پایان گفت: این همان افراط و تفریط‌هایی است که ما در انقلاب تجربه کردیم و امروز هم برخی از افکار و اندیشه‌های آنان را می بینیم؛ امروز برخی نیروهای انقلابی که شبیه همین سوپر انقلابی‌ها هستند باید از این جریان عبرت بگیرند تا به سرنوشت آن ها دچار نشوند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: امام زدایی اندیشه امام انقلاب اسلامی آمریکایی سوپر انقلابی فرهنگ امام خمینی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب پروژه امام زدایی انقلاب اسلامی جریان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۳۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام فلفل‌ها از همه تندتر هستند؟

با خوردن فلفل، لب‌هایت می‌سوزد، زبانت آتش می‌گیرد و غشا‌های مخاطی که از ریه‌ها در برابر تهدید محافظت می‌کنند، آبریزش بینی شما را تحریک می‌کنند. با خوردن فلفل، رگ‌های خونی منبسط می‌شوند و بدن شما احساس می‌کند که در حال آتش گرفتن است بنابراین برای کمک به خنک شدن بدن، تعریق آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا، مهم نیست که میزان دمای غذای شما چقدر باشد، زیرا همچنان این ادویه بدون اینکه به دمای غذا مرتبط باشد می‌تواند باعث تعریق شما شود. بر اساس گفته آموزش علوم فیشر آمریکا، دلیل تندی غذا به درجه حرارت گرمای آن نیست. تندی در غذای ما به علت کپسایسین است، ماده‌ای که به فلفل تندی می‌دهد.

سطح تندی یک غذا بر اساس میزان تحریک واکنش ما به کپسایسین اندازه‌گیری می‌شود، این اندازه‌گیری واحد حرارتی اسکویل (SHU) نامیده می‌شود. بر اساس این واحد اندازه‌گیری، فلفل دلمه‌ای نمره صفر، فلفل موزی می‌تواند ۹۰۰ باشد و هالاپینو (هالاپینو یا هالوپینو یکی از انواع فلفل‌های تند بومی مکزیک است که کوچک بوده و به رنگ سبز یا قرمز دیده می‌شود) می‌تواند تا ۱۰هزار برسد. هابانرو یا فلفل هندی ۳۵۰هزار و فلفل ترینیداد اسکورپین همچنین اسپری فلفل می‌توانند به محدوده دو میلیون برسند و کپسایسین خالص (بر اساس ارقام منتشرشده انجمن شیمی آمریکا) ۱۶ میلیون است؛ بنابراین اگر علت تعریق ما دما نیست، چه چیزی در غذای تند وجود دارد که با خوردن آن عرق می‌ریزیم؟

دهان ما گیرنده‌های TRPV ۱ دارد که گرما را تشخیص می‌دهد و ما را از خوردن غذا‌های خیلی گرم باز می‌دارد. کپسایسین این گیرنده‌های TRPV ۱ را تحریک می‌کند و سیگنالی به مغز می‌فرستد مبنی بر اینکه ما در حال خوردن چیزی داغ و خطرناک هستیم. مغز با ارسال یک احساس سوزش به آن قسمت از دهان ما پاسخ می‌دهد سپس بدن همان‌طور که باید به دمای گرم واکنش نشان دهد، تعریق را آغاز می‌کند همچنین ممکن است متوجه شوید که هنگام خوردن غذا‌های تند احساس عجله دارید به این دلیل که بدن شما کپسایسین را به‌عنوان یک تهدید اشتباه تعبیر می‌کند، بنابراین هم دوپامین و هم آدرنالین را به عنوان پاسخ ترشح می‌کند.

کپسایسین کاملا در دستگاه گوارش ما تجزیه نمی‌شود، بنابراین وقتی در حال خروج از سیستم بدن باشد، همان سوزش را احساس خواهید کرد. به گفته انجمن شیمی آمریکا، اگر تندی غذا شما را تحت تاثیر قرار داد، از مصرف آب اجتناب کنید که شعله بیشتری به آتش می‌افزاید. در عوض شیر بنوشید یا بستنی یا پنیر بخورید. کازئین موجود در این محصولات لبنی به دور کپسایسین می‌پیچد و به حذف آن از زبان شما کمک می‌کنند.

اگر بتوانید گرما را تحمل و عرق کنید، غذا‌های تند فواید زیادی برای سلامتی دارند. طبق نتایج مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۱ که در نشریه Physiology & Behavior منتشر شد، افزودن فلفل قرمز به غذا می‌تواند میزان کالری سوزی در روز را افزایش دهد. اگر معمولا غذای ملایم‌تری می‌خورید، فلفل قرمز می‌تواند هوس شما را برای غذا‌های چرب، شور و شیرین کاهش دهد. با این حال، جوانه‌های چشایی (یا پرز‌های چشایی حاوی سلول‌های گیرنده مزه هستند که به سلول‌های چشایی نیز معروف هستند)، شما می‌توانند تحمل غذا‌های تند را ایجاد کنند، بنابراین این هوس کشنده فقط برای مدت کوتاهی دوام می‌آورد.

نتایج بررسی سیستماتیک سال ۲۰۱۲ که در نشریه Appetite منتشر شد، نشان داد که افزودن تندی قابل توجه به وعده‌های غذایی می‌تواند به شما کمک کند تا ۵۰ کالری اضافی در روز بسوزانید. این مورد می‌تواند به کاهش وزن پنج پوندی فقط طی یک سال اضافه شود. مصرف غذا‌های تند همچنین می‌تواند چربی شکم را کاهش دهد و به کاهش اشتها کمک کند. در این مطالعه آمده است که این اثرات تا حدی به دلیل نحوه تحریک گیرنده TRPV ۱ کپسایسین است.

مطالعه دیگری در سال ۲۰۱۷ که نتایج آن در PLOS One منتشر شد به بررسی مصرف فلفل قرمز تند و مرگ و میر در میان بیش از ۱۶هزار نفر در ایالات‌متحده پرداخت. افرادی که به‌طور منظم غذا‌های تند مصرف می‌کردند، ۱۳ درصد کاهش مرگ و میر به هر دلیلی داشتند.

محققان همچنین خاطرنشان کردند که فعال‌سازی گیرنده‌های TRPV ۱ توسط کپسایسین از طریق افزایش مصرف انرژی و تاثیر بر چربی‌های خون، بر چاقی تاثیر می‌گذارد. بر اساس بررسی انجام شده در سال ۲۰۱۶ در تحقیقات ضد سرطان، کپسایسین موجود در غذا‌های تند می‌تواند از سلول‌های ما در برابر سرطان محافظت، رشد سرطان را متوقف و با بدخیمی و متاستاز سرطان تداخل ایجاد کند.

دیگر خبرها

  • شهید مطهری از معماران بنای فکری انقلاب اسلامی بود
  • شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی بود
  • افتتاح ۶۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در خراسان جنوبی
  • اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در مارگون و بهمئی
  • فعال اصولگرا: نماز خواندن پشت صدیقی باطل است!
  • کدام فلفل‌ها از همه تندتر هستند؟
  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای استان کرمانشاه در قالب پروژه‌های ملی، استانی و قرارگاه محرومیت‌زدایی
  • سال گذشته بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کردیم
  • سردار زهرایی: بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کرده‌ایم
  • اجرای ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال و شبکه آب در طرح جهاد آبرسانی خوزستان