Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-27@13:02:44 GMT

اردوغان: عملیات نظامی جدید در سوریه داریم

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۵۳۹۴۸

اردوغان: عملیات نظامی جدید در سوریه داریم

به گزارش آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در نشست رایزنی و ارزیابی حزب عدالت و توسعه عنوان داشت که کشورش عملیات نظامی جدیدی در سوریه "برای تضمین امنیت در مرزهای جنوبی‌ خود" اجرا خواهد کرد.

اردوغان عنوان داشت: با عملیات‌های "سپر فرات"، "شاخه زیتون"، "چشمه صلح" و "سپر بهار"، ما گذرگاه تروریسم را که تلاش کردند آن را در مرزهای جنوبی ما ایجاد کنند، در هم شکستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا ضمن اعلام مخالفت کشورش با هرگونه حمله نظامی ترکیه به شمال سوریه، به آنکارا هشدار داد که این حملات «منطقه را به خطر می‌اندازد».

همچنین یک مقام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفت، هرگونه توسعه طلبی ترکیه در مناطق کردنشین شمال سوریه این کشور را هدف تحریم‌ها قرار خواهد داد.

وزارت خارجه روسیه نیز روز پنجشنبه با ابراز نگرانی از عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه ابراز امیدواری کرد که آنکارا از انجام اقداماتی که ممکن است به وخامت اوضاع در سوریه منجر شود، خودداری کند.

اما در مقابل، سدات اونال، معاون وزیر امور خارجه ترکیه به آمریکا اعلام کرد که ترکیه به اتخاذ تدابیر لازم علیه گروه‌های تروریستی که امنیت ملی ترکیه را تهدید می‌کنند، ادامه خواهد داد.

311311

کد خبر 1637940

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: رجب طیب اردوغان سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۳۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو دیدار اردوغان و بایدن

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از آنکارا، رسانه های ترکیه از لغو برنامه دیدار رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور این کشور با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خبر دادند.

قرار بود اردوغان برای دیدار با رئیس جمهور آمریکا نهم ماه مه عازم واشنگتن شود.

وبگاه روزنامه قرار در گزارشی نوشت هر چند منابع کاخ ریاست جمهوری ترکیه لغو این برنامه را به عنوان تغییر در تاریخ اعلام کرده اند اما، آمریکا این سفر را لغو کرده است.

به نوشته روزنامه قرار کاخ سفید با انتشار مطلبی اعلام کرده بی‌صبرانه منتظر پذیرایی از جناب اردوغان هستیم اما نتوانستیم تاریخی را که مناسب دو طرف باشد، تعیین کنیم، به همین دلیل در حال حاضر دیداری مطرح نیست که اعلام کنیم.

روسای جمهور دو کشور پارسال در حاشیه اجلاس سران ناتو در لیتوانی با هم دیدار کرده بودند.

دیگر خبرها

  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • کنایه تمسخر آمیز وزیرخارجه رژیم اسرائیل به اردوغان؛ سریالت را ببین + عکس | واکنش ترکیه
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • واکنش ترکیه به حمله وزیرخارجه اسرائیل به اردوغان
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • آنکارا: هدف قرار دادن اردوغان نشان دهنده وضعیت روانی فعلی اسرائیل است
  • کریدور عراق-اردوغان- اروپا / چالش‌های فنی و زیرساختی
  • کنایه وزیر خارجه اسرائیل به اردوغان: سریالت را ببین
  • کنایه وزیر خارجه رژیم اسرائیل به اردوغان: سریالت را ببین
  • ادعای اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریم