Web Analytics Made Easy - Statcounter

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در نشست رایزنی و ارزیابی حزب عدالت و توسعه عنوان داشت که کشورش عملیات نظامی جدیدی در سوریه «برای تضمین امنیت در مرز‌های جنوبی خود» اجرا خواهد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل آناتولی، اردوغان عنوان داشت: با عملیات‌های «سپر فرات»، «شاخه زیتون»، «چشمه صلح» و «سپر بهار»، ما گذرگاه تروریسم را که تلاش کردند آن را در مرز‌های جنوبی ما ایجاد کنند، در هم شکستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا ضمن اعلام مخالفت کشورش با هرگونه حمله نظامی ترکیه به شمال سوریه، به آنکارا هشدار داد که این حملات «منطقه را به خطر می‌اندازد».

همچنین یک مقام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفت، هرگونه توسعه طلبی ترکیه در مناطق کردنشین شمال سوریه این کشور را هدف تحریم‌ها قرار خواهد داد.

وزارت خارجه روسیه نیز روز پنجشنبه با ابراز نگرانی از عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه ابراز امیدواری کرد که آنکارا از انجام اقداماتی که ممکن است به وخامت اوضاع در سوریه منجر شود، خودداری کند.

اما در مقابل، سدات اونال، معاون وزیر امور خارجه ترکیه به آمریکا اعلام کرد که ترکیه به اتخاذ تدابیر لازم علیه گروه‌های تروریستی که امنیت ملی ترکیه را تهدید می‌کنند، ادامه خواهد داد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: رجب طیب اردوغان ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۴۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: حماس یک گروه مقاومت در فلسطین است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، رییس جمهور ترکیه اعلام کرد که عملیات طوفان الاقصی دلیلی برای جنایت در غزه نمی شود.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز جمعه اعلام کرد: ما حماس را یک جنبش آزادیبخش ملی در فلسطین می دانیم و ۷ اکتبر بهانه ای برای جنایات اشغالگر نیست.

رییس جمهور ترکیه با اشاره به موج تظاهرات دانشجویی در آمریکا در محکومیت جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه گفت: هرکس از اسرائیل انتقاد کند متهم به یهودی ستیزی است، اما ما تسلیم این نوع تهدید نمی شویم.

«برنی سندرز» سناتور آمریکایی هم خطاب به نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: وقتی که ۳۴ هزار زن و کودک در غزه کشته شده اند، تظاهرات در دانشگاه های آمریکا یهودی ستیزی نیست.

سندرز یادآور شد که نتانیاهو نمی تواند به بهانه یهودستیزی حواس مردم را از جنگ غیراخلاقی در غزه منحرف کند.

نتانیاهو دیروز در واکنش به اعتراضات دانشجویی در آمریکا علیه جنگ در غزه، دانشجویان معترض را اوباش نامیده بود.

کد خبر 6089254

دیگر خبرها

  • کنایه تمسخر آمیز وزیرخارجه رژیم اسرائیل به اردوغان؛ سریالت را ببین + عکس | واکنش ترکیه
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • واکنش ترکیه به حمله وزیرخارجه اسرائیل به اردوغان
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • آنکارا: هدف قرار دادن اردوغان نشان دهنده وضعیت روانی فعلی اسرائیل است
  • کنایه وزیر خارجه اسرائیل به اردوغان: سریالت را ببین
  • سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
  • کنایه وزیر خارجه رژیم اسرائیل به اردوغان: سریالت را ببین
  • اردوغان: حماس یک گروه مقاومت در فلسطین است
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد