Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-27@21:06:44 GMT

حضور ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار نفر در مراسم سالگرد ارتحال امام

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۵۴۴۸۸

محمدحسن نامی که نماینده ویژه دولت در سی‌وسومین مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) هم بود، در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برگزاری این مراسم گفت: مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در امنیت و ایمنی کامل برگزار شد و این نتیجه هماهنگی بالا و ارتباط خوب دستگاه‌های برگزارکننده این مراسم با یکدیگر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امسال برای اولین و بعد از دو سال از شیوع کرونا، مقام معظم رهبری در مراسمی عمومی حاضر شدند و همین موضوع نیز سبب شده بود تا جمعیت زیادی از سراسر کشور در این مراسم حاضر شوند.

وی با بیان اینکه این مراسم به خوبی برگزار شد، گفت: قرارگاه شهید فهمیده که سپاه انصار، سپاه ولی امر و ... در آن مستقر بودند، به خوبی عمل کردند و هیچ مشکل امنیتی و اجتماعی و ... در این مراسم وجود نداشت. رفت و آمد مهمانان و استقرارها ها نیز به خوبی و به طور کامل و مطابق با آنچه که برنامه‌ریزی شده بود، برگزار شد که جا دارد به سبب این هماهنگی و نظم از تمامی دست‌اندرکاران تشکر و قدردانی کنم.

نامی با بیان اینکه امسال کارهایی نیز برای اولین بار در مجموعه حرم مطهر امام خمینی (ره) انجام شد، گفت: برای اولین بار آب سدلار از طریق لوله‌کشی به حرم مطهر وصل شد و در حال حاضر کیفیت آب این مجموعه برای زائران افزایش یافته است.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به هماهنگی و تقسیم کار صورت گرفته اظهارکرد: با هماهنگی‌های انجام شده بر امور بهداشتی و سلامت نیز نظارت انجام شد. استانداری تهران بر ایستگاه‌های صلواتی و کیفیت اقلام ارائه شده در آن نظارت داشت. خوشبختانه هیچگونه کمبودی در این مراسم وجود نداشت.

وی با بیان اینکه ستاد ارتحال حضرت امام (ره) با مسئولیت آقای حمید انصاری نیز همراهی و هماهنگی خوبی داشت، اظهارکرد: این ستاد از ماه‌ها قبل جلسات هماهنگی خود را آغاز کرده بود که خوشبختانه امروز نیز نتیجه خوبی از آن حاصل شده و این برنامه در امنیت کامل برگزار شد.

حضور ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار نفر در مراسم ارتحال امام خمینی (ره)

نماینده دولت در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) درباره شمار افراد حاضر در این مراسم نیز به ایسنا گفت: زمانی که برنامه‌ریزی برای برگزاری این مراسم انجام شد شرایط کرونا مانند امروز فروکش نکرده بود. از این رو تصمیم بر آن شد تا با توجه به شرایط و ضرورت رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی تنها از ۱۰ استان مجاور و نزدیک تهران زائران پذیرش شوند. با این وجود ما شاهد آن بودیم که افراد بسیاری از استان‌های سراسر کشور در محل حرم مطهر حاضر شده و به صورت خودجوش خود را به تهران رسانده بودند.

وی ادامه داد: افراد و کاروان‌های خودجوشی از استان‌های خوزستان، گلستان و ... در محل حضور داشتند. همچنین افراد بسیاری به صورت خودجوش از تهران و شهرستان‌های اطراف تهران با خودروی شخصی و حتی با پای پیاده در محل حاضر شده بودند، در مجموع حضور مردم فراتر از انتظار بود و آنطور که برآوردهای اولیه نشان می‌دهد، بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار نفر در این مراسم حضور داشتند که حضوری معنادار و پرشمار است.

نامی با اشاره به تلاش‌های دشمن برای نشان دادن اختلاف و فاصله میان مردم و مسئولان گفت: در چنین شرایطی حضور مردم بسیار معنادار بود و توطئه‌های دشمن را خنثی کرد. این حضور نشان می‌دهد که مردم پای کار هستند و پای این انقلاب و نظام ایستاده‌اند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور همچنین از حضور و همراهی دیگر دستگاه‌ها از جمله پلیس راهنمایی و رانندگی، آتش‌نشانی، اورژانس، هلال احمر و ... در تامین نظم و ایمنی مراسم نیز قدردانی کرد و گفت: آقای رییس جمهور و وزیر کشور نیز تاکید زیادی بر برگزاری این مراسم در نظم و امنیت کامل داشتند که خوشبختانه محقق شد.

منبع: الف

کلیدواژه: مراسم سالگرد ارتحال ارتحال امام امام خمینی برگزار شد انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۴۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آواز قوی ژان لوک گدار و هفتاد سالگی «هفت سامورایی» در کن کلاسیک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، بخش کلاسیک‌های کن، با نمایش فیلم‌های منتخب جشنواره به بزرگان سینما ادای احترام می‌کند و سالگردها را گرامی می‌دارد.

برنامه کامل کلاسیک‌های کن ۲۰۲۴ چنین است:

جشن صدمین سالگرد کلمبیا پیکچرز

«گیلدا» چارلز ویدور، ۱۹۴۶، آمریکا

پس از ترمیم این فیلم ۳۵ میلی‌متری و بازیابی تصاویر فیلم به صورت دیجیتال و ترمیم صدای آن همراه با تصحیح رنگ، اکران آن با حضور تام روتمن، رییس هیات مدیره و مدیر عامل گروه سونی پیکچرز اینترتینمنت موشن پیکچر انجام می‌شود.

گرامیداشت چهلمین سالگرد «پاریس، تگزاس» اثر ویم وندرس

فیلم «پاریس، تگزاس» ویم وندرس، ۱۹۸۴، آلمان غربی / فرانسه

فیلم برنده نخل طلای ۱۹۸۴ با ترمیم به روش 4k با حضور ویم وندرس اکران می شود.

«قرن کوستا-گاوراس» - حقیقت انقلابی است - اعترافات

به کارگردانی یانیک کرگوگ، فیلمنامه ادوی پلنل، محصول ۲۰۲۴، فرانسه

این فیلم یکی از ۱۰ قسمت مجموعه مستند «قرن کوستا-گاوراس» است که به تاریخچه فیلم «اعترافات» ساخته ۱۹۷۰ این کارگردان اختصاص دارد. نمایش با حضور کوستا گاوراس، ادوی پلنل و یانیک کرگوت صورت می‌گیرد.

آخرین فیلم ژان لوک گدار

«سناریوها» ژان لوک گدار / ۲۰۲۴، ۱۸ دقیقه و ۳۴ دقیقه، فرانسه / ژاپن

این فیلم با همکاری آرته فرانسه تولید شده و «سناریوها» عنوانی است که ژان لوک گدار برای آخرین فیلم خود در ۱۸ دقیقه انتخاب کرد. این فیلم به معنای واقعی کلمه یک روز قبل از مرگ داوطلبانه وی ساخته شد. علاوه بر این، ژان لوک گدار یک فیلم ۳۴ دقیقه‌ای هم ضبط کرد که در آن، با ترکیب تصاویر ثابت و متحرک، در نیمه راه بین خواندن و دیدن، پروژه خود برای ساخت «سناریوها» را در آن ترسیم کرد. اکران با حضور فابریس آرانو دستیار ژان لوک گدار و میترا فراهانی تهیه کننده انجام می‌شود.

هفتادمین سالگرد تولد هفت سامورایی

«هفت سامورایی» آکیرا کوروساوا

۱۹۵۴، ۳:۲۷ ساعت، ژاپن

فیلم ترمیم شده به صورت دیجیتالی توسط توهو، برای گرامیداشت هفتادمین سالگرد ساخته شدن این فیلم با حضور شیون کوماتسو از توهو نمایش داده می شود.

آثار کامل فردریک وایزمن

«نظم و قانون» فردریک وایزمن، ۱۹۶۹، آمریکا

ترمیم و نمایش فیلم توسط زیپورا فیلمز با همکاری استیون اسپیلبرگ، با مشارکت کتابخانه کنگره انجام شده و اکران با حضور فردریک وایزمن انجام می‌شود.

«سال‌های زوال» ریموند دیپاردون

۱۹۸۴، فرانسه

ارایه فیلم ترمیم شده با کیفیت 4K زیر نظر کلودین نوگارت و ریموند دپاردون با حضور کلودین نوگارت و ریموند دپاردون صورت می‌گیرد.

تجلیل لوسی بارتو، تهیه کننده

«خداحافظ برزیل» کارلوس دیگس / ۱۹۷۰، برزیل

گرامیداشت شصتمین سالگرد «چترهای شربورگ» ژاک دمی

«چترهای شربورگ» ژاک دمی / ۱۹۶۴، فرانسه

ترمیم فیلم برنده نخل طلای ۱۹۶۴ و نمایش آن با حضور روزالی واردا-دمی و متیو دمی.

«ژاک دمی، رز و نوآر»

فلورانس پلاتارتس / ۲۰۲۴، فرانسه

نمایش با حضور فلورانس پلاتارتس و فردریک بونو (فیلمنامه نویس).

مستند «فی»

لوران بوزرو / ۲۰۲۴، آمریکا

اولین مستند بلند درباره فی داناوی بازیگر سرشناس که در آن درباره حرفه خود صحبت می‌کند و از نقش آفرینی‌هایش در «بانی و کلاید»، «محله چینی ها» و «شبکه» می‌گوید. پسرش لیام، همکاران و دوستانش مانند شارون استون، میکی رورک، جیمز گری و بسیاری دیگر در این فیلم درباره وی صحبت کرده اند. اکران با حضور فی داناوی و لوران بوزرو انجام می شود.

«مرد ایده جیم هنسون»

ران هاوارد / ۲۰۲۴، آمریکا

یک مستند تلویزیونی از دیزنی درباره آنچه در ذهن جیم هنسون، رویاپرداز خلاق می‌گذرد و از سال‌های اولیه‌اش به عنوان عروسک‌گردان در تلویزیون محلی تا موفقیت جهانی «سسامی استریت» و «ماپت شو» را دربرمی‌گیرد. ران هاوارد، کارگردان برنده اسکار، با دسترسی بی‌سابقه‌ای به آرشیو شخصی جیم، نگاهی جذاب و روشنگر به مرد پیچیده‌ای ارایه کرده است که تخیلش الهام‌بخش جهان است. فیلم با حضور ران هاوارد اکران می‌شود.

یکی از چهره‌های کلیدی سینمای کره

«راه رفتن در فیلم»

لیانگ کیم / ۲۰۲۴، کره جنوبی

پرتره یکی از چهره‌های کلیدی در ظهور سینمای کره؛ کیم دونگ هو، بنیانگذار جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان در این فیلم ارایه می‌شود و به شرح فداکاری و خلاقیت او در خدمت به سینما می‌پردازد و می پرسد: چگونه یک مقام عالی رتبه عاشق سینما شد؟ فیلم با حضور دونگ هو کیم و لیانگ کیم اکران می‌شود.

«ژاک روزیه، از یک موج به موج دیگر»

امانوئل بارنو / ۲۰۲۴، فرانسه

فیلمی از سفر خشن و مستقل یک فیلمساز در آشفتگی همیشگی که همواره مورد تحسین هم‌دوره‌ای‌ها و منتقدان بوده است. با حضور امانوئل بارنو نمایش داده می‌شود.

تصویری دیگر از الیزابت تیلور

«الیزابت تیلور: نوارهای گمشده»

نانت برستاین / ۲۰۲۴، آمریکا

به لطف دسترسی به آرشیو شخصی الیزابت تیلور و ۷۰ ساعت فیلم‌های صمیمی ضبط شده که تازه کشف شده، بازیگری چنان دوباره دیده می‌شود که به دور از تصویر عمومی از خود است. نمایش با حضور نانت برستاین انجام می‌شود.

آخرین روزهای فرانسوا تروفو

«فرانسوا تروفو، سناریوی زندگی من»

دیوید تبول / ۲۰۲۴، فرانسه

فرانسوا تروفو در اواخر عمرش که به شدت بیمار بود به همسر سابقش مادلین مورگنسترن پناه برد و او سعی کرد وی را با وجود رنج طولانی‌اش مشغول نگه دارد. این فیلمساز به دوستش کلود دو گیورای اعتماد کرد و قصد داشت زندگی نامه خود را بنویسد، اما چون خیلی ضعیف شده بود، پروژه را رها کرد. این فیلم بخشی از این داستان نهایی را فاش می‌کند. اکران با حضور دیوید تبول و سرژ توبیانا (فیلمنامه نویس) انجام می‌شود.

«روزی روزگاری میشل لگراند»

دیوید هرتسوگ دسیتس / ۲۰۲۴، فرانسه

میشل لگراند نوازنده جاز و آهنگساز خارق‌العاده، سازنده آهنگ‌های مهمی در تاریخ سینما است، از جمله فیلم‌های ژاک دمی، به ویژه «چترهای شربورگ» که شصتمین سالگرد آن در کن برگزار می شود. این فیلم با استفاده از آرشیوها و حساب های شخصی که قبلاً دیده نشده بود، به زندگی وی اختصاص یافته و موسیقی و زندگی حرفه‌ای یک استاد را تصویر می‌کند. نمایش با حضور کارگردان انجام می‌شود.

نمایش فیلم‌های ترمیم شده

«سیلی زدن به هیولا در صفحه یک» مارکو بلوکیو / ۱۹۷۲، ایتالیا / فرانسه

«بزرگراه شوگرلند» استیون اسپیلبرگ / ۱۹۷۴، آمریکا

«کمپ تیاروی» عثمان سمبنه و تیرنو فاتی سو / ۱۹۸۸، سنگال / الجزایر / تونس

«ارتش سایه ها» ژان پیر ملویل / ۱۹۶۹، فرانسه

«جانی اسلحه‌اش را گرفت» دالتون ترامبو / ۱۹۷۱، آمریکا

«روزورا در ساعت ۱۰» ماریو سوفیچی / ۱۹۵۸، آرژانتین

«تاسیو» مونتسیو آرمنداریز / ۱۹۸۴، اسپانیا

«رز دریا» ژاک دو بارونچلی / ۱۹۴۷، فرانسه

«بونا» لینو بروکا / ۱۹۸۰، فیلیپین

«مانتان» شیام بنگال / ۱۹۷۶، هند

«شانگهای بلوز» تسویی هارک / ۱۹۸۴، هنگ کنگ

«چهار شب یک رویاپرداز» روبر برسون / ۱۹۷۱، فرانسه / ایتالیا

فیلم افتتاحیه

«ناپلئون» آبل گانس (۱۹۲۷) فیلم افتتاحیه بخش کن کلاسیک

کد خبر 6089583

دیگر خبرها

  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم ترحیم
  • تجمع جامعه دانشگاهیان مشهد مقابل دانشگاه فردوسی مشهد
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • آواز قوی ژان لوک گدار و هفتاد سالگی «هفت سامورایی» در کن کلاسیک
  • برگزاری مراسم «آگاه زمان» برای سالگرد شهادت شهیدمطهری
  • پاداش هیات کشتی خوزستان به مدال آوران آسیایی
  • حضور وزیر ورزش و جوانان در مراسم نخستین سالگرد درگذشت صفارزاده
  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد
  • یادواره شهید گمنام در جهاددانشگاهی یزد