Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه انتظامی خبرگزاری فارس: امروز ۱۴ خرداد مصادف با سی و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است.

مراسم سالگرد ارتحال، امروز با حضور باشکوه و گسترده زائران و مشتاقان امام و رهبری در مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) با سخنرانی مقام معظم رهبری برگزار شد؛ مراسمی که دو سال به علت شیوع ویروس کرونا برگزار نشده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلیس، اورژانس، هلال احمر، امداد خودرو، شهرداری، آتش نشانی، اتوبوسرانی، مترو و ... در راستای خدمت‌رسانی به زوار در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) حضور چشمگیری داشته و دارند اما در این بین پلیس در راستای تأمین امنیت زوار، تسهیل در تردد و جانمایی پارکینگ‌ها نقش مهمی ایفا می‌کند.

*استقرار ۱۳۰ تیم نظارتی و بازرسی پلیس/ سردار اشتری: تمام مسیرهای منتهی به مرقد امام(ره) باز است

 سردار حسین اشتری فرمانده کل انتظامی هدف از تشکیل قرارگاه انتظامی، امنیتی و ترافیکی روح الله را تأمین امنیت مراسم بزرگداشت سی و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(رحمت الله علیه) عنوان کرد و بیان داشت: با تشکیل این قرارگاه، تمام امکانات و ظرفیت های انتظامی را به کار گرفته ایم و تدابیر و تمهیدات لازم برای برگزاری باشکوه و امن این مراسم در حوزه انتظامی اندیشیده و در نظر گرفته شده است.  

وی در ادامه با بیان مأموریت دیگر این قرارگاه که در حوزه ترافیکی است، عنوان کرد: به منظور تسهیل در تردد و آمدوشد زائران و شرکت کنندگان در این مراسم، مأموریت نظم بخشی ترافیکی در محورها مواصلاتی منتهی به حرم مطهر امام راحل از چند روز پیش در حال اجرا است.

فرمانده کل انتظامی کشور با تاکید بر اینکه تلاش شده با فراهم سازی تمهیدات لازم، حوادث جاده ای و ترافیکی به حداقل برسد، تصریح کرد: این مراسم از حیث زمان، مکان و افراد حاضر که همگی از پیش تعیین شده، دارای حساسیت بسیار بالایی است.

سردار اشتری با بیان این که امروز بخش عمده ای از همکاران انتظامی ما در جاده ها، شهرها و مرزها مشغول فعالیت و دفاع از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ارتقاء امنیت مراسم هستند، خاطرنشان کرد: برای تسهیل خدمات رسانی به دلدادگان امام راحل، 17 پارکینگ جهت پارک خودروهای زوار در محدوده حرم مطهر پیش بینی شده و در تهران نیز بیش از 20 هزار نیرو و 130 تیم نظارتی و بازرسی در حال انجام مأموریت هستند.

فرمانده کل انتظامی کشور از بکارگیری 130 تیم اپتیکال در محدوده ماموریتی و حاشیه محل برگزاری مراسم و کنترل و نظارت دقیق بر اوضاع و امنیت حرم مطهر طی اجرای برنامه های ویژه در مراسم سالروز ارتحال امام (ره) خبر داد.

وی با اعلام اینکه علاوه بر تهران بزرگ، فرماندهی انتظامی شرق و غرب تهران و استان البرز نیز با بسیج امکانات و اتخاذ تدابیر ویژه، مأموریت های محوله را به انجام می رسانند، تأکید کرد: تا پایان مراسم و خروج کامل زوار از حرم مطهر و رسیدن به مبدأ حرکت خود، ارائه خدمات انتظامی تداوم خواهد داشت.

فرمانده کل انتظامی در خصوص خدمات رفاهی و پذیرایی از عاشقان معمار کبیر انقلاب بیان داشت: ایستگاه های ویژه صلواتی در مسیرهای منتهی به حرم مطهر راه اندازی و مستقر شده و در حال پذیرایی و ارائه خدمات به زوار عزیز است.

سردار اشتری در مورد مسیرهای منتهی به حرم مطهر گفت: هیچ مسیری مسدود نخواهد بود و تمام مسیرها و محورهای مواصلاتی به حرم مطهر باز بوده و تمهیدات لازم ترافیکی در نظر گرفته شده و انشاءالله با همکاری مردم مشکلی نخواهیم داشت.

*استقرار ۲۰۰۰۰ مأمور پلیس در مسیرهای منتهی به مرقد امام راحل (ره)

 سردار حسین رحیمی در قرارگاه انتظامی، ترافیکی و امنیتی روح الله اظهار داشت: از حدود ۱۰ روز مانده به این مراسم ملاحظات و تمهیدات انتظامی و ترافیکی و امنیتی لازم را با به کارگیری ظرفیت های داخلی و برگزاری جلسات تعاملی و هم افزایی با سپاه و ... پیش بینی کرده است.

وی با اشاره به کارگیری بیش از ۲۰ هزار نیرو در حوزه انتظامی، ترافیکی و امنیتی در قالب گشت‌های محسوس و نامحسوس، عنوان داشت: یگان‌های مختلف پلیس پایتخت از ساعت ۵ صبح امروز در مسیرهای منتهی به حرم مطهر امام راحل مستقر شده‌اند.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به فعال سازی دوربین های البسه برخط تیم‌های اپتیکال در سطح تهران و اطراف حرم مطهر گفت: ۱۰ تیم تریاژ با واحد پزشکی یار و همچنین چهار واحد مکانیکی فعال در این روز آماده ارائه خدمات پزشکی و مکانیکی به زائران مرقد مطهر امام راحل هستند.

 فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به استقرار بیش از ۷۰ تیم کشف علمی جرایم برای پیشگیری از سرقت و ... از پلیس آگاهی در پیرامون حرم و پارکینگ های گاطراف حرم به طور نامحسوس، بیان داشت: ۱۳۵ ایستگاه مترو توسط سازمان رزم دوم پوشش انتظامی داده شده است.

سردار رحیمی با اشاره به برپایی موکب بزرگ الحسین و پذیرایی از ۳۵ هزار نفر از زائران حرم مطهر، بیان داشت : بیش از ۶۰ مورد پل بیلبورد و غیره در خصوص سی و سومین سالگرد ارتحال امام راحل در مسیرهای منتهی به حرم مطهر در متراژ حدود یک هزار و ۵۰۰ مترمربع طراحی و نصب شده است.

*آرامش، امنیت و تسهیل در تردد؛ ماموریت مهم پلیس در مراسم سالگرد ارتحال

سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده کل انتظامی با بیان اینکه از سرباز تا فرماندهان ارشد مشتاقانه آماده اند تا در این مراسم عظیم سالگرد ارتحال امام راحل به مردم خدمت کنند تصریح کرد: برای مسیرهای تردد خودروهای کاروانی و شخصی و پارکینگ ها تدابیر لازم اندیشیده شده و تا زمان بازگشت کامل مردم به شهرهای مبدأ خود پلیس در کنار آنها خواهد بود.

سردار رضایی گفت: در این ایام، پرواز ریزپرنده ها، کوادکوپترها و هلی شات ها در اطراف حرم ممنوع است.

وی با بیان این که آرامش، امنیت و تسهیل در ترددها از اولویت های جدی مجموعه انتظامی در این مراسم محسوب می شود، اظهار داشت: امام بزرگوار ما نیز همواره بر تأمین آسایش و امنیت مردم تأکید داشتند.

جانشین فراجا خاطرنشان کرد: امروز در این قرارگاه که به نوعی قرارگاه تاکتیکی کل فراجا هم محسوب می شود پیش بینی، طرح ها و سناریوهای مختلف را در راستای ایجاد تسهیلات آمد و شدی و امنیت زائران بررسی کرده و از ظرفیت پلیس های تخصصی و نیز استان های همجوار با تهران در این زمینه بهره خواهیم برد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قرارگاه روح الله تمهیدات پلیس برای سالگرد ارتحال امام سردار حسین اشتری با قرارگاه روح الله در سالگرد روح الله مسیرهای منتهی به حرم مطهر مسیرهای منتهی فرمانده کل انتظامی سالگرد ارتحال تسهیل در تردد ارتحال امام امام راحل روح الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۴۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکسی از مادر سیدحسن خمینی در مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام /دختر امام هم آمد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم تشییع مرحوم «معصومه حائری»، همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی (ره)، با حضور اعضای بیت امام خمینی، جمعی از علما، فضلا و روحانیون در قم برگزار شد.

مرحوم معصومه حائری نوه مرحوم حضرت آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری یزدی (ره)، موسس حوزه علمیه قم و فرزند مرحوم آیت الله شیخ مرتضی حائری یزدی صبح روز پنجسنبه پس از طی دوره ای بیماری در گذشت. در ادامه تصاویری از این مراسم را مشاهده می‌کنید.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900226

دیگر خبرها

  • عکسی از مادر سیدحسن خمینی در مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام /دختر امام هم آمد
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • هر صبح و شام در آستانه مقدسه رضوی قرآن تلاوت نمایند / نگاهی به شواهد تاریخی درباره پیشینه قرائت قرآن در حرم مطهر امام رضا(ع)
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • همراهان منطقه‌ای آمریکا و اسرائیل صحنه را در «وعده صادق» باختند
  • اعلام زمان برگزاری مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام خمینی
  • مراسم تشییع همسر سیدمصطفی خمینی شنبه برگزار می‌شود
  • مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود