Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@20:15:00 GMT

محل شهادت کفن پوشان دشت ورامین گلباران شد

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۵۵۳۵۳

محل شهادت کفن پوشان دشت ورامین گلباران شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم شهرستان‌های ورامین و قرچک که در دو سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا، امکان اجتماع در این مکان را پیدا نکرده بودند، با حضور در محل شهادت ۷ شهید کفن پوش قیام خونین ۱۵ خرداد و نثار گل ، بر لزوم ادامه راه شهدای این قیام خونین در دفاع از حریم ولایت فقیه و ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی تأکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار قرچک در این مراسم گفت:کفن پوشان دشت ورامین در حالی قیام خونین خود را در ۱۵ خرداد سال ۴۲ آغاز کردند که در آن زمان کمتر کسی جرأت داشت عشق و ارادت خود را به مرجعیت شیعه و ولایت فقیه ابراز دارد ولی این مردم در صحن مطهر امامزاده جعفر (ع) پیشوا قسم یاد کردند که به قیمت جان خویش هم که شده، از امام دفاع کنند.
 

علیرضا فاتحی‌نژاد افزود: رژیم شاه تصور داشت که با به خاک و خون کشیدن قیام کنندگان ۱۵خرداد، نهضت را در ابتدای راه با شکست مواجه می‌کند ولی خون شهدای مظلوم این قیام به حرکت مردم ایران برکت داد و باعث شد تا در ۲۲ بهمن سال ۵۷ این نهضت و انقلاب به پیروزی رسد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل اظهار داشت: حرکت امام خمینی (ره) فقط بر اساس آموزه‌های اسلام شکل گرفت و از این رو از عنایات خداوند نیز برخوردار گردید و باعث شد تا انقلاب اسلامی زمینه ظهور و بروز استعدادهای نابی که در دوران ستم‌شاهی سرکوب شده بود، فراهم شود.

فرماندار قرچک گفت: انقلاب اسلامی باعث شد تا جوانان این مرز و بوم، کسانی که حتی تجربه‌ای در جنگ نداشتند، در دوران هشت سال دفاع مقدس فرماندهی نبرد حق علیه باطل را در دست گرفته و پیروزی و نصرت را نصیب ایران اسلامی کنند.

وی تأکید کرد: امروز تفکر و آرمان  امام راحل فقط محدود به مرزهای ایران اسلامی نمی‌شود بلکه تمامی آزادیخواهان جهان یاد و خاطره امام راحل را گرامی داشته و با ادامه دادن راه امام، زمینه آزادی خود را از یوغ استکبار فراهم می‌کنند.
در پایان این مراسم از خانواده شهدای ۱۵ خرداد تجلیل به عمل آمد.
در قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ مردم دشت ورامین که در سومین روز از شهادت سید و سرور شهیدان حضرت اباعبدالحسین (ع) مشغول عزاداری بودند با آگاهی از دستگیری امام راحل و به منظور حمایت از مرجعیت شیعه ، کفن بر تن پای پیاده به سمت تهران حرکت کردند.
در این قیام ، مردم روستای محمدآباد عرب ها، پیشوا و ورامین کفن پوش از مسیرهای مختلف به سمت تهران حرکت کردند که در منطقه باقرآباد که در آن پاسگاه انتظامی مستقر بود به یکدیگر رسیدند.
کفن پوشان که برای عزیمت به تهران و حمایت از امام راحل مصمم بودند به فرمان توقف نیروهای ستمشاهی توجهی نکردند و به راه خود ادامه دادند ولی با رگبار گلوله های نیروهای رژیم شاه مواجه و تعداد زیادی از آنان شهید یا مجروح شدند.
در جریان قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ مردم ورامین، هفت جوان به نام های سیدمرتضی طباطبایی، حسن خانی، عزت الله رجبی، امیرهوشنگ معصومشاهی، جعفر عرب مقصودی، مسیب مهابادی و ابوالقاسم اردستانی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
شهرستان قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

برچسب‌ها قیام ۱۵ خرداد قرچک امام خمینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قیام ۱۵ خرداد قرچک امام خمینی قیام ۱۵ خرداد قرچک امام خمینی قیام خونین امام راحل ۱۵ خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۵۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد دبیر کل حزب مجمع ایثارگران از حذف اندیشه و تصاویر امام

دبیرکل حزب مجمع ایثارگران نسبت به فعالیت جریان مرموزی هشدار داد که در سال‌های اخیر نه تنها درصدد حذف اندیشه‌های امام بوده، بلکه سعی داشته تصاویر متعلق به ایشان را نیز از ادارات و نهادهای دولتی حذف کند. 

به گزارش جماران، جواد امام به «صبح ما» گفت: به‌طور کلی، پروژه امام‌زدایی سالهاست که کلید خورده است و نشانه‌هایش را می‌توان در کنار گذاشتن مردم از اداره امور یا اختلال در انتخابات آزاد دانست. 

این فعال سیاسی تأکید کرد: جایگزین کردن تئوری آقای مصباح یزدی به جای اندیشه‌های بنیانگذار نظام، کار را برای بسیاری از صاحبان قدرت آسان کرده است، زیرا از نگاه آنها مردم، حق و نقشی در اداره کشور ندارند و این یعنی حرکت برخلاف آرمان جمهوریت.

وی در پاسخ به اینکه مسئولین از حذف تصاویر امام و جایگزینی آن با تصویر رئیس جمهور چه هدفی را دنبال می‌کنند، گفت: علت این نوع اقدامات را باید در رفتارهای زشتی جست و جو کرد که بوی قدرت‌طلبی و انحصار می‌دهند. شما ببینید اگر با درشت‌گویی‌های یک معمم درباره پیامبر عظیم الشأن اسلام که خاتم پیغمبران را گوشت تلخ خطاب کرد، برخورد می‌شد، یک عده نیز که تمام موقعیت امروزشان مدیون کار بزرگ امام است، به خود اجازه نمی‌دادند تصویر ایشان را حذف کنند.

دبیرکل مجمع ایثارگران در تحلیل تازه‌ترین اقدام، یعنی تغییر نام خیابان یادگار امام دماوند و جایگزین کردن نام مرحوم عسگراولادی به جای آن افزود: آنچه دارد به مردم مخابره می‌شود، این است که نیازی به نام و اندیشه بنیانگذار جمهوری اسلامی نیست و گویا قرار است هر چیزی که منتسب به امام است، به مرور زمان کنار گذاشته شود. از تصاویر امام گرفته تا تابلوی خیابان‌ها به نام ایشان، به تدریج در حال حذف شدن هستند تا ماهیت افراد مستقر در قدرت، بیشتر از گذشته نمایان شود.

جواد امام در پایان، با اشاره به تفاوت‌های اندیشه‌ای امام با آنچه امروز وجود دارد، اظهار داشت: امام هیچ‌گاه، حکومت بر مردم را بدون مشارکت آنها جایز نمی‌دانست و همواره به کارگزاران نظام تشر می‌زد که مبادا در تصمیم‌گیری‌های خود، مردم را لحاظ نکنند. اسلام مدنظر ایشان هم، رحمانی بود، اما متأسفانه اسلامی که امروز از سوی مدعیان حذف نام امام ترویج می‌شود، شباهت زیادی به اسلام طالبانی دارد.

دیگر خبرها

  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران دهم خرداد برگزار می‌شود
  • قیام جامعه دانشگاهی ایران در حمایت از دانشجویان آزادیخواه اروپا و آمریکا +تصاویر
  • خانواده محور بودن برنامه‌های دهه کرامت در آذربایجان شرقی
  • برگزاری کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در روز دهم خرداد
  • ملی‌پوشان دختر فوتبال ایران، تاجیکستان را گلباران‌کردند
  • خدمات پزشکی رایگان گروه های جهادی به مردم ورامین
  • شهادت هزاران نفر از مردم فلسطین، دستاورد غرب وحشی و مدعی دموکراسی است
  • انتقاد دبیر کل حزب مجمع ایثارگران از حذف اندیشه و تصاویر امام
  • تجلیل جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شهید غیرت
  • تصویب تشکیل استان تهران شرقی