Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی حسینی، رئیس پلیس فتا استان خوزستان امروز درگفت و گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: با مراجعه تعدادی از شهروندان و ارائه مرجوعه قضایی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب آنها، پرونده اولیه تشکیل و رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
 حسینی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که سارق بیش از ۲ میلیارد ریال از طریق اسکیمر(کپی غیرمجاز کارت بانکی) از حساب مالباخته‌گان برداشت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه تحقیقات، کارشناسان پلیس فتا با بهره‌گیری از روش‌های نوین کشف جرایم سایبری، دریافتند که همه مالباختگان از یک مزون لباس عروس خرید انجام داده‌اند. در تحقیقات تکمیلی متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی طی یک عملیات غافلگیرانه در مخفی‌گاه خود دستگیر شد.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: متهم پس از انتقال به پلیس فتا و مواجهه با شکات پرونده و مستندات جمع‌آوری شده توسط کارشناسان پلیس فتا به سرقت از ده‌ها نفر با این روش اعتراف کرد.
این مقام مسئول توضیح داد: اسکیمر قطعه‌ای الکترونیکی است که کلاهبرداران از آن برای کپی کردن اطلاعات کارت بانکی افراد و به سرقت بردن موجودی آنها استفاده می‌کنند، لذا به شهروندان توصیه می‌شود که تا حد امکان خریدهای خود را از فروشگاه‌های معتبر انجام داده و هنگام استفاده از دستگاه کارتخوان و خودپرداز نسبت به عدم دستکاری و اتصال وسیله اضافه‌ به این دستگاه‌ها توسط فروشندگان اطمینان حاصل کرده و ضمن خودداری از اعلام رمز به فروشنده، عملیات پرداخت را شخصاً انجام دهند.
رئیس پلیس فتا استان خوزستان در پایان از معرفی متهم به دادسرا جهت تکمیل مراحل قانونی خبر داد و گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه مورد مجرمانه، مراتب را از طریق ‏سایت پلیس فتا به نشانی ‏www.cyberpolice.ir‏ و یا تماس با شماره 096380 مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اطلاع‌رسانی کنند.
انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: علی حسینی رئیس پلیس فتا استان خوزستان دستگیری دستگاه کارت خوان پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۵۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارق گوشی همراه با ۸ فقره سرقت در کهگیلویه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سرهنگ سید محمد موسوی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت موبایل در سطح شهرستان کهگیلویه موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این فرمانده قرار گرفت. وی افزود: ماموران با انجام اقدامات پلیسی فنی، تخصصی و گشت زنی‌های هدفمند در سطح حوزه استحفاظی یک سارق گوشی همراه را شناسایی و دستگیر کردند. موسوی تصریح کرد: متهم در بازجویی‌های اولیه به ۸ فقره سرقت موبایل در سطح شهرستان کهگیلویه اعتراف کرد. فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه، خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی و روانه زندان شد.

دیگر خبرها

  • کلاهبرداران در کمین سرقت اطلاعات شخصی و بانکی افراد
  • برای رفع اشکال کارت منزلت شهروندی چه کار کنیم؟+ نشانی مراکز
  • دستگیری سارق گوشی همراه با ۸ فقره سرقت در کهگیلویه
  • مزاحم اینترنتی در دام پلیس همدان
  • کشف جسد زن ۳۶ ساله در باغ و دستگیری قاتل
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در چناران
  • دستگیری سارق مسلح موتورسیکلت در کمتر از یک ساعت
  • ♦️دستگیری سارق مسلح موتورسیکلت در کمتر از یک ساعت
  • تعطیلی دانشگاه لهستانی به جرم فروش مدرک/ مدیران سیاسی و نظامی مشتریان مدرک تقلبی بودند
  • دستگیری سارق انباری خانه‌ها در تهران