Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@22:29:51 GMT

رشیدی:خواستار نگاه ویژه وزیر ورزش به کرمانشاه هستیم

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۵۵۹۶۰

رشیدی:خواستار نگاه ویژه وزیر ورزش به کرمانشاه هستیم

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی: علیرقم دارا بودن ظرفیت های بسیار زیاد در جوانان کرمانشاه، نگاه کلی به مقوله ورزش این استان، مثبت و ویژه نیست و وظیفه اصلی خبرنگاران ورزشی و انجمن ورزشی نویسان استان ایجاد این نگاه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمد رشیدی در نشست با اعضای هیات مدیره انجمن ورزشی نویسان استان  با بیان وجود استعدادهای بسیار مردم کرمانشاه در حوزه ورزش، خاطرنشان کرد: در استان کرمانشاه، روحیات و شرایط فیزولوژی بسیار خوب جوانان استان جهت حضور در اغلب رشته‌های ورزشی وجود دارد، اما متاسفانه از آن استفاده مناسبی نشده است و جایگاه ما در بسیاری از رشته‌ها نزول کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشیدی ادامه داد: استان ما علاوه بر رشته‌های ورزشی انفرادی که همیشه نام آور بوده و عملکرد خوبی داشته است، در رشته‌های گروهی همچون والیبال و بسکتبال نیز عملکرد قابل افتخاری داشته است که اکنون از آن هیچ خبری نیست و البته همه ما از تنزل جایگاه کشتی استان در کشور ناراحت هستیم. 

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های ورزش یادآور شد: همه ما می‌دانیم که با ورزش می‌توان تعاملات اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی ایجاد کرد و مقام معظم رهبری نیز همواره بر اهمیت توجه به آن تاکید دارند و این موضوع مورد توجه رئوس محترم جمهور در همه ادوار بوده است اما در عمل و در استانی همانند استان ما توجه‌ای به آن نمی‌شود.

رشیدی اضافه کرد: از لحاظ اقتصادی نسبت به بسیاری از استان‌ها ضعیف تر هستیم اما ظرفیت‌های اقتصادی خوبی در استان ما وجود دارد که در سایر استان‌ها از آن به خوبی استفاده می شود و این اتفاق در استان کرمانشاه رخ نمی دهد و این مهم نیازمند ایجاد یک نگاه ویژه و مبثت به مقوله ورزش در نزد مسئولین استان در ابعاد مختلف است که بخش مهم آن برعهده خبرنگاران ورزشی و انجمن ورزشی نویسان بوده و باید با ایجاد یک نگاه مثبت و پر رنگ زمینه توجه به اهمیت ورزش را در نزد همه احاد جامعه فراهم شود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه، یادآور شد: از مدت‌ها پیش به عملکرد مدیرکل ورزش و جوانان استان کرماشناه انتقاد داشته‌ و از وزیر محترم ورزش و جوانان تقاضای نگاه ویژه به استان کرمانشاه داشته‌ایم و قول‌های مساعدی نیز در این خصوص گرفته‌ایم اما متاسفانه تعلل بسیاری در این زمینه رخ داده است و این تعلل قابل قبول نیست.

ثواب ساختن اماکن ورزشی کمتر از ساخت حسینیه و مسجد نیست

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت توجه به مقوله ورزش یادآور شد: امروزه توجه توسعه اماکن ورزشی از اهمیت بسیار بالای در مقابله با آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد برخوردار است به نحوی که به جرات می‌توان گفت ثواب ساخت اماکن ورزشی کمتر از ساخت حسینیه و مسجد نیست.

محمد رشیدی ادامه داد: اصلی ترین راهکار جهت مقابله با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی توسعه ورزش در بین جوانان است، چرا که در صورت جذب یک جوان به مقوله ورزش علیرغم فشارهای اقتصادی در جامعه، می توان از بروز آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد در آن جلوگیری کرد و این مهم یکی از اثرات مهم ورزش است که رسانه‌های ورزشی باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی یادآور شد: اگر نگاه مسئولین جامعه به مقوله ورزش پر رنگ‌تر و کارآمدتر شود به راحتی می‌توانیم حداقل به اندازه نصف ظرفیت و استعدادهای که در حوزه ورزش داریم، موفقیت کسب کنیم.

در ابتدای این جلسه دبیر انجمن ورزشی نویسان استان کرمانشاه با تشریح تاریخچه انجمن ورزشی نویسان استان کرمانشاه گفت: انجمن ورزشی نویسان استان کرمانشاه به عنوان یکی از اولین دفاتر انجمن ورزشی نویسان استان‌ها فعالیت خود را به همت سیدعباس کشمیری که اتفاقا از خبرنگاران یادگار هشت سال دفاع مقدس هستند، در دهه ۷۰ شروع کرد هم اکنون نیز به عنوان یکی از شش استانی که دارای انجمن استانی هستند درکنار استان های همچون اصفهان، مشهد و اراک به فعالیت خود ادامه می دهد.

کمیل نظری یادآور شد: در سال ۱۳۹۹ با حمایت پیشکسوتان و فعالان عرصه رسانه استان، ماهیت انجمن ورزشی نویسان تغییر و یک هیات مدیره متشکل از جوانان و پیشکسوتان فعالیت خود را آغاز کرد و فعالیت‌های جدیدی همچون تعریف روابط عمومی و رسانه ورزشی به هیات های ورزشی ، ایجاد ارتباط دوسویه و چند جانبه و البته بی طرفانه بین مسئولین ورزشی و استانی با مدیران ورزشی و ورزشکاران ، برگزاری جلسات هم اندیشی با هیات‌ها و باشگاه‌های ورزشی، تعریف موضوع آموزشی و پژوهشی و ارسال یک مقاله به انجمن جهانی، هماهنگی جهت استفاده خبرنگاران ورزشی از اماکن تفریحی و رفاهی استان به صورت رایگان و یا با تخفیفات قابل توجه از اقداماتی است که در این حوزه انجام شده است.

نظری ادامه داد: اهم فعالیت‌های پیشروی انجمن در سال جاری نیز، برگزاری جشنواره ورزشی نویسان استان و کشور با همکاری و هماهنگی با انجمن ورزشی نویسان سایر استان ها، برگزاری کلاس‌های آموزشی خبرنگاری و خبرنگاری ورزشی با استفاده از اساتید مطرح داخل استان در سطح مقدماتی و اساتید کشور در سطوح بالاتر، برگزاری نشست‌های تخصصی با مسئولین استانی جهت تشریح ابعاد ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان کرمانشاه و ایجاد اتاق فکر مشترک با انجمن ورزشی نویسان سایر استان‌ها جهت معرفی ظرفیت‌های استان کرمانشاه در رشته‌های مختلف ورزشی است.

دبیر انجمن ورزشی نویسان استان کرمانشاه در تشریح ظریفت‌های استان در مبحث ورزش یادآور شد:  با توجه به ساختار بدنی و توپولوژی زمین، جوانان استان ما در رشته‌های رزمی، انفرادی و رشته های که کمربند شانه‌ای را درگیر می‌کند بسیار حائز استعداد هستند و بارها وجود این استعداد را به اثبات رسانده‌اند.

نظری یادآور شد: از طرفی با توجه به موقعیت چهار فصل استان کرمانشاه، ظرفیت میزبانی رویدادهای بزرگ و تاثیرگذار در استان کرمانشاه به خوبی فراهم است و باتوجه به همجواری با کشور عراق با میزبانی اردوهای ورزشی کشور عراق به خوبی می توان به درآمدزایی از توریسم ورزشی پرداخت.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: محمد رشیدی نماینده کرمانشاه ورزش و جوانان انجمن ورزشی نویسان کرمانشاه انجمن ورزشی نویسان استان کرمانشاه مجلس شورای اسلامی مردم کرمانشاه مقوله ورزش جوانان استان یادآور شد استان ها استان ما ظرفیت ها رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۵۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور وزیر ورزش به معاونت قهرمانی در مورد مراسم تدفین مرحوم اسکویی 

کیومرث هاشمی به معاونت قهرمانی وزارت ورزش و جوانان دستور داد برگزاری مراسم‌های پس از درگذشت استاد اسکویی گوینده رادیو ورزش را بصورت ویژه پیگیری کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، در پی درگذشت استاد اسکویی از گویندگان قدیمی رسانه و رادیو، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان به معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای دستور داد پیکر این پیشکسوت عرصه رسانه‌های ورزشی در قطعه نام‌آوران به خاک سپرده شود.

وزیر ورزش و جوانان همچنین از سید محمد شروین اسبقیان معاون قهرمانی خواست بصورت ویژه پیگیر برگزاری مراسم‌های این چهره شناخته شده ورزش ایران باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی سایر حوزه ها

دیگر خبرها

  • قول پاداش ویژه برای ملی‌پوشان هاکی زن
  • حضور معاون وزیر ورزش و جوانان در اردوی تیم ملی هاکی سالنی بانوان
  • فیل فودن بهترین بازیکن فصل ۲۴-۲۰۲۳ لیگ برتر انگلیس از نگاه انجمن فوتبال‌نویسان
  • شورای اسلامی و شهرداری شیراز به فرهنگ و ورزش توجه ویژه‌ای دارند
  • درخواست ایران برای انتشار بیانیه ایپس آسیا درمحکومیت اسرائیل
  • تسلیت انجمن رسانه‌های ورزشی در‌‌ پی درگذشت مسعود اسکویی
  • واکنش باشگاه پرسپولیس به درگذشت مسعود اسکویی
  • وزیر ورزش به تغییر نام استقلال واکنش نشان داد
  • دستور وزیر ورزش به معاونت قهرمانی در مورد مراسم تدفین مرحوم اسکویی 
  • واکنش وزیر ورزش و جوانان به تغییر نام باشگاه های استقلال و پرسپولیس