Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه استانهای خبرگزاری تقریب، محسن مسچی اظهار داشت: پس از سفر سال گذشته دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به کردستان، تصمیم بر این شد که اولین واحد دانشگاه بین المللی مستقل مذاهب اسلامی در سنندج تاسیس شود.

وی اضافه کرد: ساختمان بسیار خوبی برای انتقال دانشگاه مذاهب اسلامی در سنندج در نظر گرفته شده و بر این اساس، در مرحله اول دانشجویانی کُرد از اقلیم کردستان عراق و در مرحله بعد، دانشجویان کُرد زبان که در کشورهای دیگر حضور دارند، در این دانشگاه پذیرش می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 معاون امور ایران در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه این واحد بین‌المللی عمدتا برای دانشجویان کرد زبان در نظر گرفته شده است، افزود: طی ۲ هفته اخیر، با دستگاه های مربوطه از جمله سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مذاکره صورت گرفته و قرار است ظرف سه ماه آینده کارهای انتقال ساختمان انجام شود.

مسچی ادامه داد: ما نیز در تهران کارها را از جهت هیات علمی و رشته های قابل تدریس، پیگیری می کنیم و اگر مقدمات آن در استان به سرعت انجام شود، ما هم سرعت عمل زیادی برای راه اندازی آن خواهیم داشت به گونه ای که حتی در سال تحصیلی جدید آغاز به کار کند.

وی یادآور شد: دانشگاه مذاهب اسلامی مجمع جهانی تقریب مذاهب، ۳۰ سال است که فعالیت دارد و بزرگانی مانند ماموستا شیخ الاسلام در آن مشغول به تحصیل و تدریس بوده اند.
 
جشنواره کن ابزار هنری استکبار است
معاون امور ایران در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به جشنواره کن فرانسه و توهین به ساحت امام رضا(ع) در قالب فیلم عنکبوت مقدس اشاره کرد و گفت: سوابق این جشنواره نشان می دهد شرکت کنندگان در آن عمدتا کسانی هستند از زبان ملت اقدام به سیاه نمایی علیه مکتب، مرام و فرهنگ ملی کشور می کنند.

مسچی جشنواره کن را زبان هنری استکبار و دشمنان دین و معنویت دانست و افزود: افراد شرکت کننده در این جشنواره، با یک نگاه لیبرالی، اومانیستی و ضدیت با دین و فرهنگ ملی کشورمان شرکت کردند و قطعا این جشنواره نمی تواند بازتاب خیر داشته باشد.

وی اظهار داشت: آنانکه در جشنواره کن از طرف نگاه ایرانی حضور یافته و جایزه دریافت کردند، کسانی هستند که سیاه نمایی کرده و ضدیت با مبانی دینی و فرهنگی ما داشتند.

معاون امور ایران در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی یادآور شد: برای آشنایی با سوابق کسی که مبتکر این کار زشت بوده، بررسی پرونده فکری و عملکردش در گذشته در کشورمان و هنگام حضور در خارج از کشور، کفایت می کند.

مسچی ادامه داد: امام رضا(ع) و مشهد مقدس، قطب فرهنگی کشور ما و قبله گاه همه ایران است و اگر کسی ایرانی باشد، قطعا این جسارت را نمی کند و کسی که این جسارت را می کند، نه ایرانی، نه مسلمان، نه ملی و مذهبی و نه فرهنگی است.

وی توهین به ساحت امام رضا(ع) و بی احترامی به عقاید را کنار گذاشتن خط قرمزها در گفتمان دینی و فرهنگی و آن را محکوم دانست و افزود: اولین مسئولیت برخورد با این اهانت، با مسئولان رسانه ای، هنری و سینمایی کشور و همه جهان اسلام است.

معاون امور ایران در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد: مجمع تقریب مذاهب نیز برخورد با هتاکان را وظیفه خود می داند و حتما در این رابطه اعتراض و مقابله خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: دانشگاه مذاهب اسلامی سنندج وحدت اسلامی محسن مسچی معاون امور ایران در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی مذاهب اسلامی جشنواره کن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۶۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، همکاری بین المللی، رشد و توسعه و انرژی سه محوری است که در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در داووس که امروز در ریاض، پایتخت عربستان سعودی و برای اولین بار در خارج از شهر داووس سوئیس افتتاح شد، مورد توجه قرار خواهد گرفت.

این مجمع با شعار «همکاری بین المللی، رشد و انرژی برای توسعه» و با حضور بیش از هزار نفر از جمله سران کشورها، مقامات ارشد و کارشناسان بین المللی از بخش‌های دولتی و خصوصی به مدت دو روز ادامه دارد. برای بحث در مورد مسائل و تحولات مختلف اقتصادی جهانی.

این نشست فرصتی برای تصمیم گیرندگان از سراسر جهان است تا زمینه‌های مشترکی برای ایجاد تأثیرات مثبت جهانی پیدا کنند.

گفتنی است، با وجود اینکه داووس سالی یک بار برگزار می‌شود اما تأثیر آن بر اقتصاد جهانی قابل توجه است، زیرا مهم‌ترین مسائل جهان را برجسته می‌کند، هدف آن یافتن راه حل برای مسائل مطرح شده و دستیابی به ثبات سیاسی و اقتصادی در جهان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب
  • اولین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس - 2
  • اولین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس - 1
  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود
  • شبکه خیریه‌ها و خیران خارج از کشور ایجاد می‌شود
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد
  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی
  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • حضور مقامات بین‌المللی در ریاض برای گفتگو پیرامون غزه