Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیاری از افراد برای درمان شرایطی که در معرض آن قرار می‌گیرند ترجیح می‌دهند به درمان‌های طبیعی و دارو‌های جایگزین متوسل شوند. در این مقاله به خوردنی‌هایی اشاره می‌کنیم که میکروب‌های معده را از بین می‌برند.

هلیکوباکتر پیلوری نوعی باکتری است که معده را آلوده کرده و علائم ناخوشایندی مانند اسهال و حالت تهوع را ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درمان این بیماری با آنتی بیوتیک‌ها مهم و ضروری است، زیرا دارو‌های طبیعی نمی‌توانند این باکتری‌ها را از بین ببرند، اما برخی ترجیح می‌دهند به آن‌ها متوسل شوند.

آیا غذایی وجود دارد که میکروب معده را از بین ببرد؟

مورد میکروب معده مورد ساده‌ای نیست که بتوان آن را با دارو‌های طبیعی یا با خوردن غذا درمان کرد، بنابراین در پاسخ به این سوال که آیا غذایی وجود دارد که میکروب معده را از بین ببرد؟ خیر، درمان دارویی و پزشکی برای این مشکل مهم است، با این حال برخی از افراد به دنبال غذایی هستند که میکروب‌های معده را از بین ببرد تا عوارض جانبی درمان دارویی را کاهش دهد، توانایی بدن در مقاومت در برابر میکروب‌ها و عفونت‌ها را افزایش دهد و باعث افزایش قدرت بدن شود.

لازم به ذکر است که در صورت مشاهده علائمی که حاکی از عفونت با میکروب معده است، علاوه بر تجویز آنتی بیوتیک مناسب، برای تعیین یک برنامه درمانی مشخص، با پزشک مشورت شود، زیرا این میکروب ممکن است عوارض جدی مانند: زخم معده و سرطان معده ایجاد کند.

خوردنی‌هایی که به از بین بردن میکروب‌های معده کمک می‌کند

عسل
عسل با خواص ضد باکتریایی خود شناخته شده است و یک مطالعه نشان داده است که عسل مانوکا دارای اثری است که به کشتن میکروب‌های معده و توقف رشد آن در سلول‌های اپیتلیال معده کمک می‌کند.

ماست
یک مطالعه منتشر شده در مجله تحقیقات گوارشی در سال ۲۰۱۷ نشان داده است که خوردن ماست بیش از پنج بار در هفته به محافظت از معده در برابر اثرات هلیکوباکتر پیلوری، علاوه بر کنترل علائم این بیماری کمک می‌کند.

چای سبز
بر اساس یک بررسی در سال ۲۰۱۴ که در Frontiers Microbiology منتشر شد، چای سبز حاوی پلی فنول‌هایی است که به مبارزه با استرس اکسیداتیو و عفونت‌ها کمک می‌کند و آن را به یکی از غذا‌هایی تبدیل می‌کند که میکروب‌های معده را از بین می‌برد.

روغن زیتون
روغن زیتون به دلیل نقشی که در مبارزه با عفونت دارد، ممکن است در کشتن میکروب‌های معده و کاهش رشد آن نقش داشته باشد.

ریشه شیرین بیان
یکی از موثرترین درمان‌های طبیعی برای درمان زخم معده ریشه شیرین بیان به دلیل اثرات ضد باکتریایی و نقش آن در افزایش سرعت ریشه کنی است.

برگ آلوئه ورا
برگ‌های آلوئه ورا یکی از درمان‌های طبیعی است که برای بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌شود. یک مطالعه نشان داده است که ژل استخراج شده از برگ‌های آلوئه ورا در از بین بردن میکروب‌های معده و توقف رشد آن نقش دارد.

جوانه کلم بروکلی
جوانه کلم بروکلی حاوی سولفورافان است و مطالعات حیوانی اثر این ترکیب را در توقف رشد میکروب‌های معده نشان داده است. این امر کلم بروکلی را در زمره غذا‌هایی قرار می‌دهد که میکروب‌های معده را از بین می‌برند.

شیر
شیر حاوی برخی ترکیبات مانند: لاکتوفرین و گلیکوپروتئین است که اعتقاد بر این است که به مهار رشد میکروب‌های معده کمک می‌کند.

توصیه‌های تغذیه‌ای برای از بین بردن میکروب‌های معده

به جای سه وعده غذایی اصلی در طول روز، وعده‌های غذایی کوچک و مکرر مصرف کنید.

برای رهایی از اضافه وزن و رسیدن به وزن ایده آل تلاش کنید، این کار را می‌توان با مراجعه به متخصص برای دریافت رژیم غذایی متناسب با شرایط بیمار انجام داد.

اجتناب از خوردن غذا‌های اسیدی؛ به این دلیل که معده را تحریک می‌کند و باعث بدتر شدن علائم میکروب معده می‌شود و همچنین می‌توان از دارو‌های ضد اسید نیز استفاده کرد.

در مورد مکمل‌های غذایی مناسب با پزشک خود مشورت کنید، زیرا برخی از پزشکان مکمل‌های امگا ۳ و پروبیوتیک‌ها را توصیه می‌کنند.

منبع: طب وب

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی کلينيک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میکروب معده مشکلات معده آنتی بیوتیک میکروب های معده را از بین معده را از بین نشان داده میکروب معده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۶۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از دستگاه میکروب شناسی در ایران

دبیر اجرایی پانزدهمین کنگره بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران از دستگاهی که تحول عمده ای را در حوزه آزمایشگاه و میکروب شناسی ایجاد کرده است، در این کنگره فوق خبر داد و گفت: این دستگاه براساس طیف سنجی کار می کند و در زمان بسیار کوتاه بدون آماده سازی اولیه و مواد مصرفی، عوامل میکروبی و باکتریایی را شناسایی و در روند درمان و بستری شدن کمک قابل توجهی می کند.   به گزارش انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران، غلامرضا حمزه لو دبیر اجرایی پانزدهمین کنگره بین المللی و بیست و یکمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران در حاشیه این کنگره با اشاره به فعالیت نمایشگاه جانبی آن گفت: نمایشگاهی که امسال در کنگره برپا شده مانند سنوات گذشته مورد استقبال وسیع شرکت های داخلی و خارجی قرار گرفته است به نحوی که بیش از ۲۱۰ شرکت در این نمایشگاه حضور داشتند.   وی افزود: در حوزه آزمایشگاه های پزشکی این نمایشگاه شناخته شده است و همکاران از سراسر کشور برای حضور در کنگره و نمایشگاه شرکت داشتند ، که شرکت های دانش بنیان از داخل کشور نیز در نمایشگاه حضور داشتند و محصولات خوبی را ارائه کردند.   وی با اشاره به رونمایی که در نمایشگاه امسال انجام شد اضافه کرد: در این کنگره از دستگاهی که تحول عمده ای را در حوزه آزمایشگاه و میکروب شناسی ایجاد کرد رونمایی شد، این دستگاه براساس طیف سنجی کار می کند و در زمان بسیار کوتاه بدون آماده سازی اولیه و مواد مصرفی، عوامل میکروبی و باکتریایی را شناسایی و در روند درمان و بستری شدن کمک قابل توجهی می کند.   دکتر حمزه لو همچنین در ادامه درباره اینکه راهکار برون رفت مهاجرت آزمایشگاهیان، بیان کرد: در سنوات اخیر موج مهاجرت در تمام رشته های پزشکی زیاد شده است و افراد مستعد که امکانات و پتانسیل کار کردن را دارند به دلیل مشکلات عدیده، مهاجرت می کنند.   وی افزود: اگر اتفاقاتی در حوزه آموزش این افراد بیافتد و مسیر تحصیل در علوم آزمایشگاهی کوتاه شود انگیزه این افراد برای ماندن بیشتر خواهد شد.   وی توصیه کرد: باید به حوزه آزمایشگاه ها توجه ویژه شود چرا که یکی از بخش های مهم در نظام سلامت هستند و بسیاری از تشخیص ها بدون آزمایشگاه امکان پذیر نیست.   حمزه لو گفت:  باید در تمام حوزه ها مانند تربیت نیروی انسانی، تامین کیت، مواد و تجهیزات توجه شود تا بتوان از مهاجرت آزمایشگاهیان جلوگیری کرد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پلتفرم‌هایی که از ممنوعیت تیک‌تاک سود می‌برند
  • رونمایی از دستگاه میکروب‌شناسی در ایران
  • رونمایی از دستگاه میکروب شناسی در ایران
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند | در مواجهه با آلرژی برخی پزشکان، بیماران را دچار سوءتغذیه می‌کنند
  • اگر معده درد یا رفلاکس معده دارید، این مطلب را بخوانید
  • محصولات غذایی در اراضی اشغالی فلسطین گران شد
  • نابودی یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران
  • برای خلاص شدن از آلرژی‌های بهاری چه کنیم؟
  • ۵ راه حل خانگی درمان مسمومیت