Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در گفتگوی تلفنی با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه تاکید کرد: با توجه به نبود چشم انداز سیاسی، فقدان حمایت بین المللی از ملت فلسطین، خودداری مقامات رژیم اشغالگر اسرائیل به تعهدات شان مطابق با توافقات امضا شده میان رام الله و تل آویو و قطعنامه‌های مشروع بین المللی (سازمان ملل)، تشدید تنش آفرینی‌های اسرائیل در اراضی فلسطین و ادامه اقدامات یکجانبه گرایانه آن به ویژه در شهر قدس، شرایط و وضعیت کنونی قابل تحمل نیست و نمی‌توان در قبال آن سکوت اختیار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمود عباس افزود: با توجه به ناتوانی جامعه جهانی در ملزم کردن اسرائیل به پیروی از قطعنامه‌های بین المللی، تشکیلات خودگردان در صدد اتخاذ تدابیر و تصمیماتی برای مقابله با تنش افروزی‌های اسرائیل است. با توجه به نبود اقدامی فعال و موثر از جانب آمریکا که به توقف اقدامات تحریک آمیز اسرائیل منجر شود و رویکرد‌های این رژیم را که به صورت علنی قوانین بین المللی را نقض می‌کند، متوقف کند، شورای رهبری فلسطین (تشکیلات خودگردان) ممکن است هر تصمیمی برای مقابله با تنش افروزی‌های اسرائیل اتخاذ کند.

وی با اشاره به نقش پاریس به عنوان میانجی تاکید کرد فرانسه می‌تواند ابتکار‌های موثر و کار سازی را برای ایجاد یک چشم انداز سیاسی ارایه دهد و علاوه بر این اتحادیه اروپا و کشور‌های عضو این اتحادیه با همکاری نهاد‌های مسئول و ذیربط بین المللی در منطقه و جهان نیز می‌توانند تلاش‌هایی در این زمینه انجام دهند.

امانوئل مکرون نیز در گفتگو با محمود عباس بر التزام فرانسه بر حمایت از دستیابی به صلح و ادامه همکاری و بکارگیری تلاش‌ها با طرفین فلسطینی و اسرائیلی و تمام جناح‌های بین المللی با هدف توقف اقدامات تنش زای فعلی و گرایش به سمت ارایه طرح‌ها و ابتکار‌هایی که به دستیابی به چشم انداز سیاسی مطلوب منجر شود، تاکید کرد.

رئیس جمهور فرانسه در این تماس تلفنی از محمود عباس دعوت کرد تا برای ادامه گفتگو‌ها در مورد راه‌های دستیابی به صلح و تقویت روابط دوجانبه به پاریس سفر کند.

امانوئل مکرون روز شنبه همچنین تلفنی با عبد الله دوم شاه اردن درباره روابط و مناسبات دوجانبه میان پاریس و امان و مهمترین مسایل و تحولات منطقه‌ای به ویژه مسئله فلسطین گفتگو کرد.

دربار پادشاهی اردن با اعلام این خبر افزود: مکرون و عبد الله دوم درباره تحولات اوضاع در اراضی فلسطین گفتگو کردند و شاه اردن بر لزوم توقف اقدامات یکجانبه گرایانه اسرائیل که به تضعیف فرصت‌های دستیابی به صلح در منطقه منجر می‌شود، تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محمود عباس فلسطین محمود عباس بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۶۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماس تلفنی هنیه با السودانی/ تقدیر حماس از مواضع عراق

رئیس دفتر سیاسی حماس از مواضع عراق در قبال فلسطین به ویژه در مقابله با جنگ نسل‌کشی که رژیم صهیونیستی در نوار غزه به راه انداخته است، تقدیر کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،جنبش حماس از تماس تلفنی اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش با محمد شیاع  السودانی نخست وزیر عراق خبر  داد.

تظاهرات دانشگاهیان لیبی در حمایت از غزهگزارش هولناک سازمان ملل از شرایط غیرانسانی زنان و کودکان غزه

در این تماس تلفنی، هنیه، نخست وزیر عراق را در جریان آخرین تحولات سیاسی و میدانی مربوط به فلسطین و به ویژه نوار غزه قرار داد.

رئیس دفتر سیاسی حماس از مواضع عراق در قبال فلسطین به ویژه در مقابله با جنگ  نسل کشی که رژیم صهیونیستی در نوار غزه به راه انداخته است، تقدیر کرد.

السودانی هم به هنیه تاکید کرد که مواضع عراق در مخالفت با تجاوزات دشمن و ایستادن در کنار ملت فلسطین و مسئله عادلانه آن ثابت است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • المرت: به محمود عباس پیشنهاد تشکیل دولت فلسطینی را دادم/ حمله به رفح منجر به آزادی اسرا نمی‌شود
  • تماس تلفنی «هنیه» و «السودانی»
  • تماس تلفنی هنیه با السودانی/ تقدیر حماس از مواضع عراق
  • جنگ غزه محور اصلی سفر وزیر خارجه ترکیه به امارات
  • «گوترش»درباره تجاوز نظامی اسرائیل به رفح به ابرازنگرانی بسنده کرد
  • «گوترش» از تجاوز نظامی اسرائیل به رفح به ابراز نگرانی بسنده کرد
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و عمان
  • امشب؛ دهمین گفتگوی زنده تلویزیونی رئیسی با مردم
  • تاکید سازمان همکاری اسلامی بر لزوم تحریم همه‌جانبه اسرائیل
  • ادعای ترکیه درباره شرط حماس برای کنارگذاشتن سلاح