Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «نیچروان بارزانی» عضو رهبری حزب دمکرات و رئیس اقلیم کردستان عراق در روز اول خردادماه جاری با هدف شکستن یخ اختلافات بین دو حزب عمده کرد، راهی سلیمانیه شد و با «بافل طالبانی» رهبر حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق دیدار و گفت وگو کرد.

بافل طالبانی نیز در پاسخ به این سفر در چهارم خردادماه، در رأس یک هیأت از حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق، راهی اربیل شد و با نیچروان بارزانی و جمعی از رهبران حزب دمکرات دیدار کرد اما تمامی اظهارات بعدی رهبران دو حزب، گویای آن است که این دید و بازدیدها تاکنون نتوانسته است اختلافات را بر سر بحران نامگذاری نامزد ریاست جمهوری پایان بدهد و هر کدام از دو حزب همچنان بر نامزدهای خود برای تصدی این پست مهم در کشور اصرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«آلاء الطالبانی» عضو حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق گفت که دیدارها بین رهبران سیاسی امر پسندیده ای است اما دیدارهای اخیر رهبران دو حزب حاکم در اقلیم کردستان عراق هیچ گونه پیشرفتی در زمینه نامگذاری نامزد ریاست جمهوری عراق به دنبال نداشته است.

وی افزوده است؛ همان طور که «قباد طالبانی» عضو برجسته رهبری حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق نیز اخیراً تاکید کرد، این حزب همچنان بر نامزدی مجدد «برهم صالح» برای تصدی پست ریاست جمهوری اصرار دارد و نظرش را در این خصوص تغییر نداده است.

در همین راستا «مهدی الفیلی» عضو حزب دمکرات کردستان عراق نیز روز شنبه به خبرگزاری «الفرات نیوز» گفت که دیدارها و رایزنی های رهبران دو حزب حاکم در اقلیم کردستان عراق در پرونده ریاست جمهوری عراق هیچ گونه پیشرفتی نداشته و همچنان این مسأله به عنوان بخشی از مسائل معلق مانده بین دو حزب، باقی مانده است.

وی ادامه داد که وضع، همچنان به روال سابق است؛ یعنی اتحادیه میهنی بر برهم صالح و حزب دمکرات کردستان عراق نیز بر «ریبوار احمد» به عنوان نامزد این حزب، برای تصدی پست ریاست جمهوری عراق اصرار دارند.

اعضای دو حزب حاکم در اقلیم کردستان عراق درعین حال، نفس دیدارها و گفت وگوها را مهم دانسته و گفته اند که گفت وگوها و دیدارهای اخیر رهبران دو حزب اگرچه در زمینه پرونده پست ریاست جمهوری بی نتیجه بوده اما در برخی مسائل داخلی اقلیم، توافقاتی حاصل شده است.

بر اساس این گزارش، آلاء طالبانی گفته است که در آخرین دیدار هیأت اتحادیه میهنی کردستان عراق به رهبری بافل طالبانی با رهبران حزب دمکرات کردستان عراق در اربیل، بر سر تشکیل کمیته ای برای برگزاری انتخابات محلی اقلیم و تعیین اعضای کمیسیون عالی مستقل انتخابات در شمال عراق توافق اولیه حاصل شده است.

 مهدی الفیلی نیز تأکید کرده است که مسائل و مشکلات زیادی بین دو حزب حاکم در اقلیم کردستان عراق وجود دارد و تنها به قضیه انتخاب نامزد ریاست جمهوری محدود نمی شود.

به باور ناظران، عدم توافق دو حزب حاکم در اقلیم کردستان عراق بر سر تعیین یک نامزد واحد برای تصدی پست ریاست جمهوری عراق به معنای تداوم روند بن بست سیاسی جاری در عراق است.

این در حالی است که «سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی روز شنبه گفته است که به حکمت و درایت رهبران سیاسی عراق برای خروج از بن بست سیاسی در کشور امیدوار است.

با گذشت هشت ماه از انتخابات پارلمانی عراق، هنوز جریان های سیاسی نتوانسته اند راه حل و تفاهمی برای خروج از بحران، تشکیل دولت و معرفی رئیس جمهوری آینده پیدا کنند.

برچسب‌ها سلیمانیه سید عمار حکیم اربیل انتخابات ریاست جمهوری کردستان عراق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سلیمانیه سید عمار حکیم اربیل سلیمانیه سید عمار حکیم اربیل انتخابات ریاست جمهوری کردستان عراق دو حزب حاکم در اقلیم کردستان عراق حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق ریاست جمهوری عراق پست ریاست جمهوری کردستان عراق رهبران دو حزب حزب دمکرات برای تصدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۶۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی آمریکایی ها: بایدن در دوره دوم ریاست جمهوری می میرد

نشریه «سان» با استناد بر یک نظرسنجی تازه نوشت بسیاری از رای‌دهنگان آمریکایی نگرانند که «جو بایدن» پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا در صورت پیروزی مجدد در دور بعدی انتخابات، حین ریاستش فوت کند.

به گزارش ایسنا، «جو بایدن» که لقب پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده را به خود اختصاص داده، بیش از هر زمان دیگری به دلیل نزدیک‌تر شدن به انتخابات ۲۰۲۴ و هم‌چنین گاف‌های بی‌پایانش زیر ذره‌بین قرار دارد.

«اسکارلت ماگوآیر» رئیس موسسه تحقیقاتی «جی‌ال پارتنرز» در گفت‌وگو با نشریه سان تاکید کرد که بسیاری از آمریکایی‌هایی نسبت به «سن بایدن و توانایی‌هایش» نگران هستند.

او گفت به همین دلیل است که نظرسنجی‌ها نشان از احتمال پیروزی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا دارد.

البته ناگفته نماند که این نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا هم صرفا چهار سال از جو بایدن کوچکتر است اما گاف‌های پی در پی رئیس‌جمهور کنونی آمریکا نگرانی‌ها را درباره «زوال عقل» او چندین برابر کرده است.

نشریه سان هم‌چنین به نقل از خانم ماگوآیر می‌نویسد: «بسیاری از آمریکایی‌ها نگرانند که جو بایدن قادر نخواهد بود از پس جلسه با ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) که ۱۰ سال از او جوان‌تر است، بربیاید.»

جو بایدن از ابتدای شروع ریاستش تاکنون گاف‌ها و حرکات نمایشی مضحکی را در مقابل حضار و بینندگان پخش زنده انجام داده است؛ این موارد از اشتباهات لفظی گرفته تا افتادن روی صحنه و هم‌چنین هذیان‌گویی شهرت و محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا را به خطر انداخته است.

نشریه سان می‌افزاید: «از هر ۱۰ آمریکایی، چهار نفر (۴۰ درصد) فکر می‌کنند که جو بایدن در صورت پیروزی، نمی‌تواند دوره دوم ریاستش را به اتمام برساند و احتمالا در دفتر کارش فوت خواهد کرد.»

هم‌چنین برخی از رای‌دهندگان معتقدند شاید بایدن بتواند به مسائل داخلی کشورش رسیدگی کند اما بعید می‌دانند او قادر باشد نسبت به مسائلی که در خاورمیانه رخ می‌دهد، مدیریت خوبی از خود نشان دهد.

در این میان برخی دیگر به نگرانی‌هایی نظیر جنگ اوکراین و توانایی جو بایدن درخصوص مواجه شدن با رئیس‌جمهور روسیه اشاره کرده‌اند.

نشریه سان در پایان با اشاره به اظهارات رای‌دهندگان آمریکایی می‌نویسد: «بسیاری از آمریکایی‌ها خواستار پیروزی ترامپ هستند زیرا معتقدند او نسبت به بایدن قادر به انجام کارهاست. آن‌ها به طور کلی رئیس‌جمهوری را می‌خواهند که به لحاظ ذهنی سالم باشد و بتواند پا به پای رهبران جهان قدم بردارد.»

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: جو بایدن نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا می‌شود حمله به منزل جو بایدن‎

دیگر خبرها

  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • نشست خبری معاونت علمی ریاست جمهوری
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق
  • پسکوف: روسیه پیروز جنگ است
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف مطالبه جدی ایران از عراق است
  • نگرانی آمریکایی ها: بایدن در دوره دوم ریاست جمهوری می میرد
  • رییس‌جمهور در کاخ ریاست‌جمهوری سریلانکا مورد استقبال قرار گرفت
  • صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد