Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@12:33:59 GMT

خانواده مهم‌ترین مبنای تشکیل تمدن اسلامی است

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۵۶۴۰۱

خانواده مهم‌ترین مبنای تشکیل تمدن اسلامی است

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کاشان گفت: خانواده مهم‌ترین مبنای تشکیل تمدن اسلامی است.

عفت پدرام‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص نقش و اهمیت خانواده در جامعه، اظهار کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری (مدظله) ترسیم شده، خانواده به عنوان مهم‌ترین مبنای تشکیل تمدن اسلامی اعلام شده است، همچنین در این بیانیه تلاش برای گسترش معنویت و اخلاق بر مسئولان و کارگزاران جامعه و مبارزه عملی با فساد از موارد مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: منطقه متمدن، فرهنگی و با ظرفیت دارالمومنان کاشان طی چهار دهه گذشته انقلاب یکی از کانون‌های فعال و پیشران در تحقق انقلاب و در دفاع مقدس و بزنگاه‌های گوناگون و مشارکت در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی نیز سرآمد بوده است.

رئیس کمیسیون‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کاشان، تصریح کرد: منطقه کاشان در حرکت نوین به سوی آرمان‌های اصیل انقلاب نیز باید پیشگام و در خط مقدم باشد، شهری که از سوی مقام معظم رهبری (مدظله) لقب شهر کرامت را گرفته است، باید در تمدن‌سازی اسلامی نقش خود را به خوبی ایفا کند و بتواند الگوی سایر شهرها باشد.

وی گفت: لازم است به مسائل فرهنگی شهر توجه بیشتری شود و دستگاه‌های فرهنگی نیز باید در این خصوص برنامه‌ریزی ویژه‌ای داشته باشند.

پدرام‌فر اضافه کرد: عفت عمومی و حجاب در ادارات و مراکز دولتی از سوی مدیران باید به عنوان رعایت قانون جدی گرفته شود، زیرا اقشار تحصیل کرده و شاغلان در مراکز دولتی و نهادها الگوی جوانان هستند، لذا تقاضا داریم شورای عفاف و حجاب شهرستان پس از سه سال توقف فعالیت توسط فرماندار بسیجی و ولایی احیا و تشکیل شود.

وی تاکید کرد: لازم است مسئولان ذی‌ربط بر عملکرد برخی از پیج‌های مسموم که هدفمند و با سیاست در تخدیر و تحمیل عقاید منحط و جریان‌سازی‌های ابتذال، انقلاب هراسی و امر به معروف هراسی فعالیت می‌کنند، نظارت جدی داشته باشند، همچنین آمار مشکلات و معضلات خانوادگی مانند طلاق، اختلافات و نزاع‌ها در منطقه گویا و بیانگر وجود مسائل ضدارزشی و ضدفرهنگی است که باعث نگرانی خانواده‌ها شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کاشان شرایط ناامن فرهنگی جامعه را سبب آزردگی خاطر مردم دین‌دار دانست و گفت: خانواده‌ها خواهان ایجاد شرایط امن اخلاقی برای تربیت فرزندان خود هستند، در جامعه‌ای که باید قوانین اسلام در آن ساری و جاری باشد، خانواده‌ها دچار ناامنی فکری و اجتماعی شدند و باید برای مقابله با این موضوع چاره‌ای اندیشیده شود.

وی گفت: دوام جامعه مشروط به صیانت از هنجارهای آن است، لذا با توجه به این ضرورت از مسئولان درخواست داریم قانون رعایت عفت عمومی در جامعه پیگیری و اجرا شود. انتظار می‌رود مجریان قانون با هنجارشکنان برخورد جدی و قانونی داشته باشند.

کد خبر 576304

منبع: ایمنا

کلیدواژه: پارلمان شهری شوراي شهر رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر اصفهان کاشان خانواده و آسیب های اجتماعی شورای ششم شورای اسلامی شهر کاشان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۶۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح «نور» آرامش را به خانواده‌ها برمی‌گرداند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: طرح نور موجب امنیت و آرامش بیشتر جامعه و خانواده‌ها می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام محمد میرزایی امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران طرح نور را موجب امنیت و آرامش بیشتر جامعه و خانواده‌ها دانست و اظهار کرد: در برهه کنونی که دشمن آندُلس‌سازی را دنبال می‌کند، طرح نور موجب تذکر جدی به افرادی می‌شود که حریم‌ها و ارزش‌های انسانی و دینی را زیر پا گذاشته‌اند؛ بنابراین عموم مردم مؤمن و جامعه روحانیت و حزب‌اللهی کرمانشاه سپاسگزار و قدردان تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس است.

وی افزود: به همراه معاون فرهنگی و مدیر حراست تبلیغات اسلامی استان در راستای تقدیر از پلیس برای اجرای طرح نور در محل فرماندهی انتظامی استان حضور یافتیم و از سردار حاجیان فرمانده انتظامی استان تقدیر به عمل آمد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: جمعی از مؤمنین و مؤمنان به همراه مدیران اداره‌کل تبلیغات استان با حضور در معابر از مجریان طرح نور عفاف و حجاب فراجا در استان با اهدای شاخه‌های گل تقدیر کردند.

کد خبر 749755

دیگر خبرها

  • همت معلمان، زمینه‌ساز فرهنگ و تمدن شده است
  • طرح «نور» آرامش را به خانواده‌ها برمی‌گرداند
  • حمیدی‌فر: در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم
  • چالش‌های حوزه تعلیم و تربیت چبست؟/ در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم
  • معلم محور تمدن ساز جامعه اسلامی است
  • حمایت بیش از ۶۰۰۰ معلم کرمانی از ایتام 
  • اقدامات فرهنگی باید باعث امیدآفرینی در جامعه شود
  • رویداد جامعه‌پرداز برای شناسایی و ارتباط گیری با کنشگران حوزه خانواده
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • فعالان حوزه خانواده در«جامعه پردازخانواده» به یکدیگرمعرفی می‌شوند