Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@12:01:34 GMT

اروپا با تحریم روسیه با فقر روبرو خواهد شد

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۵۶۵۰۰

اروپا با تحریم روسیه با فقر روبرو خواهد شد

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از تاس، «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه در گفتگویی با انتقاد از تحریم‌های یکجانبه کشورهای غربی و اروپایی علیه روسیه گفت: مردم اروپا به دلیل تحریم‌های ضدروسی با تورم و کاهش کیفیت زندگی روبرو هستند و بسیاری به دلیل این تحریم‌ها با فقر مواجه خواهند شد.

وزیرخارجه روسیه اظهار داشت: «کیفیت زندگی در اروپا بدتر می‌شود، تورم در حال افزایش است، نرخ رشد کاهش می‌یابد و حتی مفهومی از فقیر جدید وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم از مشکلات در حال ظهور، از جمله افزایش قیمت رنج می‌برند.»

لاوروف خاطرنشان کرد: «در همین حال، ده‌ها میلیارد دلار و یورو برای تسلیح اوکراین هزینه می‌شود.»

سرگئی لاوروف با انتقاد از مقامات اروپایی از جمله در آلمان گفت: «آلمان مدعی است که برای برلین مهم است در دوره سخت اقتصادی و رشد قیمت‌ها بجای اقدامات لازم اقتصادی، ۱۰۰ میلیارد دلار برای نظامی شدن کشور اختصاص یابد. این رویکرد به بسیاری در اروپا یادآوری می‌کند که اظهارات آلمان مبنی بر لزوم تبدیل شدن به قدرت پیشرو اروپایی ممکن است دیگر چندان صادقانه و باور پذیر نباشد.»

وزیر امور خارجه روسیه همچنین تاکید کرد که مسکو مدت هاست که باور خود را به مذاکره با کشورهای غربی از دست داده است و پس از تحریم‌های ۲۰۱۴، روسیه شروع به تکیه بر توانایی‌های خود و تماس با شرکای قابل اعتماد کرده است.

این دیپلمات ارشد مسکو تاکید کرد: «اقداماتی که انجام دادیم ما را به بزرگترین قدرت کشاورزی تبدیل کرد، هرچند قبل از آن مواد غذایی زیادی وارد می‌کردیم.»

از زمان آغاز جنگ در اوکراین روابط روسیه و کشورهای اروپایی به پرتنش ترین وضعیت و دوران خود رسیده است و اتحادیه اروپا تا کنون شش دور تحریم‌های سخت را علیه روسیه اعمال کرده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آبله میمونی متروپل آبادان مهدی صباغی رحلت امام خمینی قیام 15 خرداد لاوروف اروپا تحریم روسیه جنگ اوکراین آبله میمونی متروپل آبادان مهدی صباغی رحلت امام خمینی قیام 15 خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۶۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را به صورت موقت کاهش داده است.

بنابراین، خزانه داری ایالات متحده اجازه معامله نفت، گاز و الوار با بانک‌های روسیه را صادر کرده است.

 این تصمیم موقت است و تا ۱ نوامبر ۲۰۲۴ معتبر است با این حال، احتمال تمدید آن وجود دارد.

کاهش تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه شامل بانک دولتی توسعه و امور اقتصادی خارجی، شرکت سهامی عام اوتکریتی، شرکت سهامی ساوکومبانک، سبربانک روسیه، بانک وی تی بی سهامی عام، آلفابانک، روسبانک سهامی عام، بانک زنیت، بانک سن پترزبورگ و بانک مرکزی فدراسیون روسیه می‌شود.

وزیر انرژی آمریکا اخیرا اعلام کرد دولت جو بایدن احتمال اعمال تحریم علیه کشور‌هایی که نفت روسیه را در بحبوحه جنگ اوکراین می‌خرند، منتفی ندانسته است، ولی درباره تاثیر این اقدام روی بازار‌های نفت دقت دارد.

پس از تهاجم روسیه به اوکراین، آمریکا همراه با انگلیس و کانادا ممنوعیت‌هایی درباره خرید نفت روسیه اعمال کرده اند، ولی واشنگتن تحریم‌های ثانویه علیه کشور‌هایی وضع نکرده است که نفت مسکو را می‌خرند. این مدل تحریم اقدامی است که آمریکا علیه کشور‌هایی که نفت از ایران می‌خرند، اتخاذ کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تیم جدید و اروپایی اکرم عفیف مشخص شد؟
  • پیشنهادات اروپایی برای رونالدینیوی قطری‌ها
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • اوکراین با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی روبرو است
  • اصابت موشک کره‌شمالی به اوکراین؟
  • افزایش ۴ برابری مالیات پرداختی بانک های اروپایی به روسیه
  • دویچه‌وله: تحریم‌ها ناکارآمد است اما غرب ناچار است تحریم کند!
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه