Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، رمان «کابوس‌های خنده‌دار» حمیدرضا شاه‌آبادی توسط نشر افق چندی پیش منتشر و به‌تازگی راهی بازار نشر شده است. این‌کتاب دویست و پنجاهمین عنوان مجموعه «رمان نوجوان» است که این‌ناشر منتشر می‌کند.

این‌رمان هم مانند سه‌گانه «دروازه مردگان» این‌نویسنده که توسط نشر افق چاپ شده، در بستر زمانی دوران قاجار جریان دارد و قصه یک گروه نمایشی دوره‌گرد در آن‌زمان را روایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال‌های حکومت ناصرالدین‌شاه هنگامی که مردم تهران اسیر قحطی و گرسنگی هستند، دسته نمایش حبیب سلمونی با دعوت مردی مرموز راهی قلعه‌ای خارج از تهران می‌شوند تا در ازای دریافت پول و غذا، نمایش روحوضی اجرا کنند. اما پس از اجرای هرنمایش حادثه‌ای عجیب رخ می‌دهد که آدم‌های گروه را قدم به قدم به سوی یک فاجعه سوق می‌دهد.

شاه‌آبادی برای نوجوانان می‌نویسد و تاریخ و عناصر وحشت را با هم تلفیق می‌کند. «لالایی برای دختر مرده»، «وقتی مژی گم شد» و سه‌گانه «دروازه مردگان» در کنار جایزه کتاب‌سال جمهوری اسلامی ایران، نشان‌های ماهی سیاه کوچولو و سیمین لاک‌پشت پرنده، جایزه جشنواره رشد، جشنواره مهر و نشان مرغک سیمین و همچنین ورود به فهرست کلاغ سفید کتابخانه بین‌المللی مونیخ ازجمله موارد مندرج در کارنامه این‌نویسنده هستند.

«کابوس‌های خنده‌دار»‌ این‌نویسنده در ۲۳ فصل نوشته شده است.

در قسمتی از این‌کتاب می‌خوانیم:

بعد مرد کوتوله‌ای که قدش به‌سختی از قد صندوقچه بلندتر بود، با پیراهن سفید و جلیقه سیاه و کلاه فینه منگوله‌دار، در حالی که دستگیره یک طرف صندوقچه ما را گرفته و تا سینه‌اش بالا برده بود، عقب‌عقب توی اتاق آمد. به دنبال او، مرد کوتوله دیگری با همان قدوقواره و با همان لباس و کلاه، در حالی که طرف دیگر صندوق را گرفته بود، وارد شد و پشت سرشان مرد چاق فینه‌به‌سری که قبلا دیده بودیم، آمد تو. مرد چاق با دیدن عزت‌سلطان تعظیم کوتاهی کرد و گفت: «ببخشید شازده‌خانوم که مزاحم شدم.»

و رو به بابا گفت: «شما همیشه وسایلتون رو جا می‌ذارین یا توقع دارین دیگرون براتون بیارن؟»

بابا جواب داد: «عه... صندوق ... پاک فراموش کرده بودیم.»

دو مرد کوتوله صندوقچه را زمین گذاشتند و رفتند عقب و در چارچوب در ایستادند؛ اما مرد چاق سر جایش ماند و تکان نخورد. عزت‌سلطان نگاهی به مرد چاق انداخت و نگاهی به ما و به مرد چاق گفت: «از مهمانان هنرمند ما خوب پذیرایی کن آقا جلال؛ احترام اهل هنر از هر واجبی واجب‌تر است.»

آقا جلال سر خم کرد و گفت: «چشم شازده‌خانوم.»

عزت‌سلطان لبخند کم‌رنگی زد و دستمالش را توی هوا تکان داد و گفت: «بسیار خوب، تماشای کتابچه عکس‌ها و اعلان‌های من هم بماند برای بعد. عجالتا شما استراحت کنید تا فردا که شاهد هنرمندی‌تان باشیم... شب به خیر.»

این‌کتاب با ۲۵۶ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۸۵ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 5506605 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: نشر افق رمان ایرانی رمان نوجوان تازه های نشر کتاب و کتابخوانی انقلاب اسلامی ایران معرفی کتاب سالروز ارتحال امام خمینی امام خمینی ره شعرخوانی دفاع مقدس گام دوم انقلاب نشر هنوز انتشارات شهید کاظمی آیت الله خامنه ای انتشارات انقلاب اسلامی مرد چاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۶۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه روزهای کابوس‌وار مدافع عنوان قهرمانی در لیگ عربستان

الاتحاد در ادامه نتایج ناامید کننده خود در لیگ عربستان این بار برابر ابها با نتیجه سه بر یک شکست خورد.

به گزارش ایسنا ، در ادامه هفته سی ام رقابت های لیگ عربستان دو بازی برگزار شد.

الاتحاد بحران زده که مدافع عنوان قهرمانی به شمار می آید، در ادامه نتایج ناامید کننده خود در فصل جاری با نتیجه سه بر یک برابر ابهای رده شانزدهمی شکست خورد تا شرایط برای گایاردو بسیار سخت شود.

الاتحاد با این شکست ۵۰ امتیازی باقی ماند تا اختلافش با الهلال صدرنشین به ۳۳ امتیاز افزایش پیدا کند و در رده پنجم جدول رده‌بندی باقی بماند.

کریم بنزما در این بازی هم به خاطر آسیب‌دیدگی نتوانست تیمش‌ را همراهی کند.

در دیگر بازی برگزار شده الاتفاق با هدایت استیون جرارد در خانه با نتیجه ۲ بر یک برابر الفیحاء شکست خورد.

الاتفاق با جرارد نتایج ناامید کننده‌ای در فصل جاری کسب کرده و در رده هشتم جدول رده‌بندی قرار دارد. با این حال قرارداد این سرمربی انگلیسی تمدید شده است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • کابوس اخراج برای پرسپولیس ادامه دارد؛ سروش رفیعی دقیقه 50 دو کارته شد!
  • ورود عجیب و خنده‌دار بازیکن تعویضی به زمین بازی / فیلم
  • متخصص ریه: قلیان اکسیژن مبنای علمی ندارد
  • زیباترین اما خطرناک‌ترین شهر ساحلی جهان
  • حضور کتاب‌فروشی‌ها در نمایشگاه کتاب، آری یا خیر؟
  • امروز با نیما: ختده سرد
  • نبرد حساس صدرنشینی در آزادی؛ ذوب آهن، کابوس آبی‌پوشان در خارج از خانه؟
  • پلنگ صورتی عضله‌ای: این شخصیت دیگر خنده دار نیست! (عکس)
  • فوتبال از دریچه فان؛ متس هوملس، کابوس مهاجمان
  • ادامه روزهای کابوس‌وار مدافع عنوان قهرمانی در لیگ عربستان