Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند گفت: هیچ‌یک از مسئولین شهر را مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند انتخاب نمی‌کند چرا که در محدوده قرار ندارند اما به جد دنبال تعیین و تکلیف این موضوع هستیم و همین امروز که رئیس جمهور برای بررسی ابعاد سانحه متروپل به آبادان سفر کردند دستور دادند این موضوع هرچه سریع‌تر حل و فصل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری آریا از خوزستان، محمد دلفی با حضور در ویژه برنامه «بازتاب» سیمای مرکز آبادان با اشاره به اینکه نیروهای این سازمان از ابتدای بروز حادثه ساختمان متروپل آبادان در محل حضور یافتند، اظهار داشت: همکاران ما در سازمان منطقه آزاد اروند پس از اطلاع از بروز حادثه تلخ متروپل بلافاصله جهت ارزیابی اطلاعات اولیه و برآورد نیازمندی‌ها به محل اعزام شدند که در گام نخستن تجهیزات ایمنی و آتش‌نشانی مستقر در شلمچه و سایت صنعتی را به محل حادثه رفته و در آنجا استقرار یافتند.

وی با بیان این نکته که نیروهای خدماتی و اجرایی سازمان منطقه آزاد تا به این لحظه همچنان در میدان حضور دارند، اذعان داشت: سازمان منطقه آزاد اروند در این چند روز که از بروز حادثه می گذرد با حداقل نیروی کار  در محل سازمان مشغول به خدمات‌دهی است چرا که عمده کارکنان در محدوده متروپل مشغول به خدمات‌رسانی هستند.

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند افزود: ستاد مدیریت بحران سازمان منطقه آزاد اروند در دو محل حوزه علمیه و مسجد قائمی در نزدیکی محل حادثه برای ارائه خدمات تشکیل شد که  به صورت متوالی در حال مدیریت و ساماندهی خدمات مختلف همچون اسکان و تغذیه عوامل امدادی مستقر در محل حادثه هستند.

وی ادامه داد: سازمان منطقه آزاد اروند در کنار پالایشگاه آبادان، شرکت نفت و گاز اروندان و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حال طبخ 10 هزار پرس غذا به صورت روزانه هستند که تا به امروز با مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند جمعاً 78  هزار پرس غذا طبخ و توزیع شده است.

دلفی همچنین از تأمین میان وعده و آب شرب مورد نیاز امداد گران و نیروهای حاضر در محل حادثه توسط این سازمان خبر داد و گفت: علاوه بر 3 وعده غذای اصلی تهیه آب شرب نیروهای امدادی حاضر در محل نیز تأمین می شود؛ هر چند که مردم شریف و خودجوش آبادان، خرمشهر و دیگر شهرستان‌ها با برپایی موکب‌های کمک‌رسانی در این مسیر همراه بودند.

عضو هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند، تصریح کرد: یک نکته کلیدی که می‌بایست همشهریان از آن مطلع باشند این است که قوانین مناطق آزاد بیشتر در جاهایی که مناطق کاملا محصور هستند قابل اجرا است؛ اما در اروند که از سال 1392  با اعلام خبر پیوستن شهرهای آبادان و خرمشهر که شامل همه محدوده دو شهرستان نیز نمی‌شود به منطقه آزاد، همواره شاهد دوگانگی مدیریتی بوده‌ایم.

این مقام مسئول اظهار داشت: با این توضیح هیچکدام از مسئولین شهر را مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند انتخاب نمی‌کند چرا که در محدوده قرار ندارند اما به جد دنبال تعیین و تکلیف این موضوع هستیم و همین امروز که رئیس جمهور برای بررسی ابعاد سانحه متروپل به آبادان سفر کردند دستور دادند این موضوع هرچه سریع‌تر حل و فصل شود.

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند در پایان گفت: سازمان منطقه آزاد اروند با برپایی جلسات میز خدمت مردمی و انتخاب یک روز در هفته توسط معاونت‌های مختلف برای دیدارهای عمومی، پاسخگوی مطالبات شهروندان است.

دلفی همچنین از تلاش‌های صدا و سیمای مرکز آبادان در پوشش شبانه‌روزی حادثه متروپل، قدردانی کرد.

 

پایان پیام./

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تکلیف حاکمیت محمد دلفی معاون توسعه مدیریت منطقه آزاد اروند مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند سازمان منطقه آزاد اروند محل حادثه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۶۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موعود شمخانی کیست؟

به گزارش «تابناک»، بر اساس اخبار مطرح اتهام مطرح شده علیه موعود شمخانی مربوط به مسائل منطقه آزاد است. 

در سال ۱۳۹۴، موعود شمخانی، به سمت معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند منصوب شد. پس از وقوع حادثه ریزش ساختمان متروپل در آبادان در سال ۱۴۰۱، شایعاتی درباره همکاری وی با حسین عبدالباقی، مالک این ساختمان مطرح شده بود. 

روز دوشنبه دوم خرداد ماه ۱۴۰۱، ساعت ۳۰:۱۲، حدود چهل درصد از ساختمان شماره (۲)، که جزء ساختمان‌های دوگانه به نام "متروپل" در خیابان امیری (امیر کبیر) آبادان قرار داشت، فرو ریخت. طبق آمار رسمی، متأسفانه در این حادثه ۴۳ نفر جان خود را از دست داده و تعدادی دیگر زخمی شده‌اند.

 خبرگزاری برنا خبر بازداشت موعود شمخانی معاون فنی سابق سازمان منطقه آزاد اروند و برادرزاده علی شمخانی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی را تایید کرد و  در این باره نوشت: وی به اتهام دریافت رشوه و فساد مالی در آبادان بازداشت شده است.

موعود شمخانی در سال ۱۳۹۴ به سمت معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند منصوب شده بود.

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد
  • موعود شمخانی کیست؟
  • ۵۰۰ اثر به جشنواره مد و لباس اروند راه یافتند
  • بازدید دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد کشور ازغرفه منطقه آزاد اروند در نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳
  • ضرورت تعیین تکلیف چای سنواتی/ دغدغه کشاورزان برطرف شود
  • منطقه آزاد اروند و ارس بعنوان مناطق برتر انتخاب شدند
  • بازیابی و معرفی روایت‌های فرهنگ دریاپایه قشم ضرورت دارد
  • کسب رتبه برتر در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی توسط منطقه آزاد اروند
  • راه اندازی بخش «آنژیوگرافی» برای نخستین بار در منطقه آزاد اروند
  • ضرورت تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص در کردستان