Web Analytics Made Easy - Statcounter

مریخ نورد استقامت قبل‌تر توانسته بود صدا‌هایی از مریخ را ضبط کند اکنون دانشمندان توانسته اند از طریق صدا‌های ضبط شده اطلاعات جدیدی را کسب کنند. دانشمندان ناسا پس از یک سال، صدا‌های ضبط شده مریخ توسط مریخ نورد استقامت را به یک لیست پخش پنج ساعته کاهش داده‌اند. صدا‌ها به طرز عجیبی آرام هستند و راه جدیدی برای کاوش در محیط مریخ ارائه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها به تأیید برخی نظریه‌ها در مورد نحوه حرکت صدا‌ها در سیاره کمک کرده اند.

به گزارش gizmodo، صوت مریخ نورد استقامت اولین بار سال گذشته منتشر شد. این صدا‌ها احتمالاً به دلیل تداخل الکترومغناطیسی برای ما ناخوشایند بودند البته باید اشاره کرد که آخرین صدا‌ها نرم‌تر از صدای‌های اولیه هستند. تجزیه و تحلیل صدا‌ها و آنچه آن‌ها می‌توانند به ما در مورد چگونگی سفر‌های صوتی در مریخ به ما بگویند ماه گذشته در مجله Nature منتشر شد.

باپتیست چید، دانشمند سیاره‌شناسی در مصاحبه‌ای گفت که به نظر می‌رسد صدای شنیده شده در مریخ  از دیوار می‌آید، زیرا اتمسفر مریخ ۱% به چگالی زمین است. اما چید هنوز از اینکه چقدر مریخ ساکت شده است متعجب بود. او گفت "مریخ آنقدر ساکت است که در بعضی مواقع فکر کردیم میکروفون خراب است."  مریخ‌نورد استقامت در فوریه ۲۰۲۱ با مجموعه‌ای از فناوری‌هایی که برای کشف اینکه آیا مریخ در گذشته باستانی خود میزبان حیات میکروبی بوده است یا خیر بر روی مریخ فرود آمد. با این حال این مریخ نورد ابزار‌های علمی مانند دو میکروفون نیز به همراه دارد که خارج از بدنه ساخته شده‌اند تا اولین داده‌های صوتی را در مریخ ضبط کنند.

یکی از میکروفون‌های مریخ نورد به قاب این وسیله متصل شده و درست بالای یکی از چرخ‌های آن قرار دارد. این میکروفون در جای مناسبی قرار دارد تا در برابر گرد و غبار مریخ محافظت شود، گرد و غباری که توسط باد‌های سیاره پرتاب می‌شود و می‌تواند برای فضاپیما کشنده باشد. میکروفون دیگر به یکی از دوربین‌های اصلی دستگاه که روی یک بازوی بالای قاب مریخ نورد قرار دارد، بسته شده است.

در نتیجه، محققان دریافتند که میکروفون دوم صدا‌های باد را که در اطراف مریخ نورد می‌وزد، دریافت می‌کند، در حالی که میکروفون قبلی صدا‌های بیشتری را از فعالیت‌های مریخ نورد دریافت می‌کند. در ماه مارس، تیم باپتیست چید از میکروفون SuperCam برای اندازه گیری سرعت صوت در مریخ استفاده کرد. تحقیقات جدیدتر از هر دو میکروفون برای توصیف محیط صوتی مریخ استفاده کردند و از منابع صوتی دور و نزدیک برای نشان دادن اینکه چگونه اتمسفر سنگین دی اکسید کربن بر توانایی حرکت صدا تأثیر می‌گذارد استفاده کرد.

مریخ بسیار سردتر از زمین است و جو نازک تری دارد. در نتیجه دانشمندان ناسا انتظار داشتند که صدا در مریخ کندتر حرکت کند و اینطور هم شد. محققان دریافتند که صدا‌های با فرکانس بالاتر سریعتر از نویز‌های فرکانس پایین‌تر حرکت می‌کنند. صدا در مریخ در طول سالِ ۶۸۷ روزه این سیاره، تغییر خواهد کرد. بر اساس مطالعات، در طول زمستان مریخ، دی اکسید کربن در نواحی قطبی سیاره منجمد می‌شود که باعث نوسان بلندی صدا‌ها می‌شود.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: مریخ مریخ نورد مریخ نورد مریخی ها ستاره کهکشان مریخ نورد استقامت صدا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۶۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندانیان شاغل در روز کارگر هدیه گرفتند

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با روز جهانی کارگر، بنیاد تعاون زندانیان استان تهران با حضور در کارگاه بسته بندی مواد غذایی، ضمن تبریک به مناسبت روز کارگر به شاغلین هدایایی اهدا کرد.

محمدرضا تقی پور در این دیدار گفت: با شرایطی که با حمایت دستگاه قضایی فراهم شده، مددجویان رأی باز در کارگاه‌های خارج از شهر مشغول به کار هستند.

وی ادامه داد: نتیجه کار و اشتغال مددجویان در کنار فراگیری حرفه‌ای شرافتمندانه، کاهش آسیب‌های اقتصادی و اجتماعی خانواده‌ها و تأمین معاش آنان است که شاید قبل از حبس فرصت آموزش و آموختن آن را نداشتند.

مدیر بنیاد تعاون زندانیان استان تهران بیان داشت: کار در زندگی انسان، نقش‌هایی مانند عزت بخشیدن و رهایی از سستی و تنبلی ایفا می‌کند که زندگی را ارزشمند می‌کند و مانع بروز آسیب‌های مختلف می‌گردد.

کارگاه بسته بندی موادغذایی بنیاد تعاون استان در کانون اصلاح و تربیت تهران قرار دارد که مددجویان در دو شیفت کاری، برنج، قند و شکر، انواع حبوبات و آجیل را بسته بندی و روانه فروشگاه‌های زندان‌ها و سطح شهر گشته، حقوق ماهیانه به حساب شبای آنان واریز می‌شود.

کد خبر 6094046

دیگر خبرها

  • ناسا برای طوفان‌های شدید خورشیدی در مریخ آماده می‌شود
  • حقایق پنهان درباره ماه
  • کشف نخستین سیاره بی‌ستاره!
  • نقشه‌ تلسکوپ فضایی «جیمز وب» از آب‌وهوای یک سیاره فراخورشیدی
  • زندانیان شاغل در روز کارگر هدیه گرفتند
  • از این مهندس پاس به آن پاسور گل؛ ژاوی و کروس چرا مثل مسی و مولر استعفای خود را پس گرفتند؟
  • چین خاک سرخ مریخ را به زمین می‌آورد!
  • کشاورزی در ماه و مریخ: مزرعه‌داری در ورای مدار زمین، امکان‌پذیر است
  • سیاره عطارد در اوج خورشیدی قرار می‌گیرد
  • انتقال پیام صوتی به قمر مشتری به شکل موج‌های بصری