Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@18:11:01 GMT

جان‌باختن بیش از ۳۱۰۰ کودک یمنی طی ۸ سال جنگ

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۵۷۰۳۵

جان‌باختن بیش از ۳۱۰۰ کودک یمنی طی ۸ سال جنگ

در هشت سال حملات مداوم ائتلاف سعودی به یمن، بیش از ۳۱۰۰ کودک یمنی جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش مشرق، یک مرکز یمنی گزارشی درباره تعداد کودکان کشته شده در جنگ یمن منتشر کرد.

«التحالف الیمنی لرصد انتهاکات حقوق الإنسان فی الیمن» (ائتلاف یمنی ویژه رصد نقض حقوق بشر در یمن) در گزارش خود اعلام کرد، هشت سال جنگ یمن به مثابه چندین دهه برای کودکان یمنی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این گزارش آمده، در این مدت ۳۱۸۲ کودک یمنی شامل ۲۷۹۵ پسر و ۳۸۷ دختر در ۲۰ استان یمن کشته شدند.

بر اساس گزارش مذکور، ۲۵۰ کودک با گلوله جنگی و ۱۵۲ کودک دیگر با انفجار بمب کشته شدند.

چندی پیش، سازمان یمنی «انتصاف» حامی حقوق کودکان و زنان نیز گزارشی درباره وضعیت فاجعه‌بار زنان در یمن در نتیجه هفت سال جنگ و محاصره منتشر کرد.

سازمان مذکور اعلام کرد، از ابتدای تجاوز ائتلاف سعودی به یمن در ۲۶ مارس ۲۰۱۵، ۲۴۱۲ زن یمنی کشته و ۲۸۲۵ زن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

در ادامه این گزارش به وضعیت زنان یمن در مناطق تحت اشغال ائتلاف و مزدوران آن پرداخته شده و اعلام شده است، میانگین خشونت علیه زنان از ابتدای حملات تا کنون ۶۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

انتصاف افزود، حمله [عربستان] به بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی باعث شده زنان یمنی از دستیابی به خدمات بهداشتی محروم بمانند. اضافه آنکه باید به شیوع بیماری و افزایش سوءتغذیه بویژه در میان زنان باردار و شیرده بعلاوه افزایش میزان سقط جنین و ناهنجاری‌های مادرزادی در نتیجه سلاح‌های ممنوعه ائتلاف سعودی اشاره کرد.

در ادامه این گزارش آمده، یک میلیون و دویست هزار زن یمنی از سوءتغذیه در رنجند که نیمی از آنها باردارند. سالانه هشت هزار زن در نتیجه محاصره می‌میرد و هفتاد درصد داروها در یمن در دسترس نیست.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین حادثه متروپل قیمت یمن کودک کشته حمله جنگ تحمیلی یمن خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۷۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک کشته و دو مصدوم بر اثر واژگونی خودروی سمند در پل شهید ذاکر ارومیه

بر اثر واژگونی یک دستگاه سواری سمند در پل روگذر شهید ذاکر ارومیه یک نفر جان باخته است و دو نفر از سرنشینان نیز به شدت مصدوم شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی و به نقل از روابط عمومی اورژانس استان، تصادف شب گذشته در پل شهید ذاکر ارومیه یک فوتی داشته است.

به دنبال واژگونی سمند در پل شهید ذاکر در بلوار باهنر، یک تن از سرنشینان فوت و دو تن دیگر مصدوم شدند.

مصدومان توسط واحدهای عملیاتی اورژانس پیش بیمارستانی ارومیه به بیمارستان امام خمینی (ره) منتقل و مورد فوتی بعد از تأیید فوت توسط کارشناسان اورژانس، به مراجع ذی‌صلاح تحویل داده شد.

وضعیت بالینی مصدومان وخیم گزارش شده است.

به گزارش ایمنا، با احداث رینگ کمربندی میانی شهر ارومیه شاهد حوادث متعدد رانندگی در این محور هستیم که اکثریت این حوادث بر اثر سرعت غیرمجاز و کورس‌های شبانه رخ می‌دهد و موجب جان باختن تعداد زیادی از شهروندان شده است.

کد خبر 748759

دیگر خبرها

  • مادر دیانا به قتل فرزند بیمارش اعتراف کرد
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • طوفان سهمگین در اوکلاهما ۳ کشته بر جای گذاشت
  • یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر واژگونی خودروی سمند در پل شهید ذاکر ارومیه
  • یک کشته و دو مصدوم بر اثر واژگونی خودروی سمند در پل شهید ذاکر ارومیه
  • جاری شدن سیل ویرانگر در کنیا با ۷۶ کشته
  • ۱۳ نفر در تصادف یک اتوبوس کشته شدند
  • سقوط هواپیمای سبک ۲ کشته بر جای گذاشت
  • عکس/ حماسه حضور یمنی‌ها در حمایت از غزه
  • کودک ۲ ساله غرق شده در رودخانه‌ مهاباد نجات یافت