Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@12:08:15 GMT

جهاد تبیین؛ مانع کمرنگ شدن نام و اندیشه امام(ره)

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۵۷۱۱۲

جهاد تبیین؛ مانع کمرنگ شدن نام و اندیشه امام(ره)

دشمن در حال حاضر به دنبال سرمایه گذاری بر روی تقابل مردم با نظام اسلامی است لذا نقش خواص در حال حاضر جهاد تبیین است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ زندگی سیاسی امام خمینی رحمه الله علیه از اواخر دهه ۳۰ و اوایل دهه ۴۰ بصورت جدی آغاز شد. اعتراض گسترده امام و دیگر مراجع بزرگ تقلید شیعه رضوان الله علیهم در سال ۱۳۴۱ به قانون انجمن های ایالتی و ولایتی و کاپیتولاسیون و به دنبال آن قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ سه هدف اساسی و مهم را دنبال می‌کرد و آن مخالفت با دین ستیزی و اسلام زدایی شاه، ظلم و ستم درباریان و وابستگی به اجنبی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام خمینی قدس سره در بدو ورود به فرانسه نخستین بار در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ نوع حکومت را جمهوری اسلامی معرفی می‌کنند در اندیشه حضرت امام(ر)ه مراد از جمهوری اسلامی در عصر غیبت ولایت فقیه است نه مشروطه سلطنتی و نه جمهوری محض؛ جمهوری اسلامی از دیدگاه ایشان متکی بر ضوابط اسلام ،آرا عمومی، عدالت اجتماعی، آزادی و استقلال است.

در تاریخ فقه شیعه امام خمینی(ره) نخستین فقیهی است که دولت اسلامی را تشکیل داد. آرا سیاسی ایشان در ضرورت قیام علیه نظام شاهنشاهی و لزوم تاسیس دولت اسلامی با تدوین درس های فقه ایشان در نجف اشرف در سال ۱۳۴۸ ه ش به طور مخفیانه منتشر شد. ارکان نظریه سیاسی امام(ره) مبتنی بر تشکیل حکومت اسلامی یعنی ولایت فقیهان عادل منسوب از جانب شارع مقدس در راستای حکومت پیامبر اسلام و امامان علیهم السلام می باشد.

جمهوری اسلامی را در عصر غیبت با پایه گذاری رهبر کبیر انقلاب می توان به لحاظ نظری و علمی پربارترین مراحل فقه سیاسی و حقوق عمومی شیعه معرفی کرد. در نظریه امام خمینی مشروعیت سیاسی یک صورت بیشتر ندارد و آن الهی مردمی است و بین عصر حضور و غیبت امام (عج) فرقی ندارد.

امام خمینی مردم را یکی از پایه های حکومت اسلامی می دانستند و در بیانات خود همواره بر لزوم اتکای حکومت به  مردم، عدم تحمیل بر مردم، رضایت مردم و نظارت مردم تأکید می ورزیدند.

بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در صحیفه خود مردم را مقدمه ای واجب برای تشکیل حکومت و استمرار آن قلمداد می کند و اشاره می دارد بدون همراهی مردم امکان تحقق و استمرار حکومت اسلامی وجود ندارد. به گفته امام: «پشتوانه یک حکومتی ملت است. اگر یک ملتی پشتوانه  حکومت نباشد، این حکومت نمی تواند درست بشود؛ این نمی تواند برقرار باشد.»  (صحیفه امام،ج11، ص459)

این نکته در بیانات مقام معظم رهبری در سالروز رحلت امام خمینی(ره) حائز اهمیت است که دشمن در حال حاضر بدنبال سرمایه گذاری بر روی مردم جهت در تقابل قرار دادن آنها با نظام اسلامی می باشد.

تبلیغات در رسانه های داخلی و خارجی مبنی بر اعتراضات با موضوعات مختلف یکی از حربه های دشمنان قسم خورده این نظام بوده که به نوعی بدنبال خدشه وار کردن به این نظام بوده که مردم آگاه و بصیر همانند گذشته نقشه های شوم آنها را نقش بر آب خواهند کرد و با استعانت از فرهنگ مقاومت، مانع هویت زدایی دشمن از انقلاب می شوند.

نقش خواص در حال حاضر جهاد تبیین می باشد تا در راستای فرمایش ولی امر مسلمین مانع کمرنگ شدن نام امام(ره) و اندیشه ایشان، جلوگیری از نفوذ مرتجعین در کشور، افشای دروغ پردازی و جنگ روانی شوند.

نویسنده: امیر فریدنیا، مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان رضوی

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی حال حاضر امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۷۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌های را در پی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی متقیان ظهر شنبه در همایش روز ملی شوراها اظهار کرد: ولایت و مردم دو رکن اصلی پایداری انقلاب اسلامی طی این سالیان هستند و این مردم بودند که با حضور پر شورشان موجب پیروزی نظام جمهوری اسلامی ایران شدند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با بیان اینکه عامل تاب‌آوری جمهوری اسلامی حضور مردم در صحنه‌های مختلف است، عنوان کرد: این شوراها هستند که مسبب قدرت گیری نظام جمهوری اسلامی ایران شدند.

وی با بیان اینکه مرتفع نمودن بسیاری از مشکلات در شوراها حاصل می‌شود، ابراز کرد: شورای اسلامی دقیقاً مقابل نظام استبدادی قرار دارد و اینچنین نظام‌هایی از مردم و مشارکت آنها غافل هستند.

متقیان بیان اینکه عوارض سنگین موجب کاهش ساخت و ساز و افزایش تخلفات در این خصوص می‌شود، خاطرنشان کرد: معماری ایرانی اسلامی در ساختمان سازی و این قبیل مباحث بسیار حائز اهمیت بوده و امروز سبک آپارتمان نشینی یکسری آسیب‌های را در پی دارد.

کد خبر 6090233

دیگر خبرها

  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • مهم‌ترین مانع اجرای عدالت، دنیاطلبی و دنیاگرایی است
  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌هایی را در پی دارد
  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌های را در پی دارد
  • دستاوردهای جهاد افغانستان را حفظ می کنیم
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند
  • اربعین به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است
  • انتقاد دبیر کل حزب مجمع ایثارگران از حذف اندیشه و تصاویر امام
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود