Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین تجلیل از حاج محمد موحد رستگار پدر شهیدان احسان و سردار حسن موحد رستگار معاون گردان امیرالمومنین لشکر ۱۴ امام حسین (ع) در چهارمین شب برگزاری جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو و همایش «انتظار و امام رضا (ع) به سوی ظهور» به مناسبت سالگرد امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد در دبیرستان ماندگار امام خمینی (ره) کاشان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیین تجلیل از پدر شهیدان موحد رستگار با اهدای تابلو فرش متبرک حرم رضوی از سوی موسسه خادمین حضرت رضا (ع) در کاشان و پایگاه بسیج دبیرستان ماندگار امام خمینی (ره) کاشان به همراه یادبود و بزرگداشت ۱۱۴ شهید این دبیرستان برگزار شد.

حاج محمد موحد رستگار یکی از مبارزان زمان قبل از انقلاب در کاشان است که حتی زمان حضور امام راحل در نجف به همراه خانواده‌اش مدتی کنار معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران بوده و نماز را با امام اقامه می‌کرد.

پدر شهیدان موحد رستگار از کسبه بازار در آن زمان قبل از انقلاب تنها کسی بود که بدون ترس و واهمه عکس بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را در مغازه خود نصب کرده بود و برداشتن عکس امام حتی با تهدید به مرگ را نپذیرفته و گفته بود عکس را بر نمی‌دارم حتی اگر کشته شوم.

افرادی نیز در آن زمان پیشنهاد ثبت نام و فعالیت پدر شهیدان موحد رستگار در حزب رستاخیز را داده بودند که وی نپذیرفته بود.

پدر شهیدان موحد رستگار زمانیکه امام خمینی (ره) نیز به کشور برگشت با نامه ویژه‌ای از طرف آیت الله یثربی (ره) امام جمعه فقید کاشان به تهران رفتند و به گفته خودشان می‌توانستند با آن نامه هر منصبی را که بخواهد دریافت کند، اما گفته بود فقط می‌خواهد به استقبال امام برود.

پدر شهیدان موحد رستگار از سفره انقلاب که هیچ برنداشت دو فرزند خود را نیز تقدیم انقلاب اسلامی و کشور کرد.

سردار حسن موحد رستگار متولد ۱۵ دی ۱۳۴۲ در ۱۱ اسفند ۶۴ در فاو و عملیات والفجر به شهادت رسید که در فرازی از وصیت نامه‌اش چنین نوشته است: ما به ملاقات خدایمان رفتیم، این دنیا ارزش و سودی ندارد، دنیا فانی؛ و آنچه باقی است آخرت و اعمال خوب انسان‌ها است.

شهید احسان موحد رستگار نیز متولد ۲۴ اردیبهشت ۴۶ در ۱۱ اسفند ۶۴ در فاو و عملیات والفجر به شهادت رسید که در فرازی از وصیت نامه‌اش چنین نوشته است: و، اما‌ای خفتگان در بند دنیا، شما که به دیده حقارت به مرگ شهیدان می‌نگرید، شما که می‌پندارید شهدا این رزم آوران پذیرفته شده، مرده‌اند شما در این زندگی مرده‌اید و شهدا در عین نبودن زنده‌اند.

رویداد فرهنگی هنری جشنواره ملی آه و آهو کاشان از سری برنامه‌های جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه السلام است که هر سال در دهه کرامت (روز اول ذی‌القعده میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) تا ۱۱ ذی‌القعده روز میلاد موفور السرور امام رضاعلیه‌السلام) در راستای ترویج فرهنگ و سبک و سیره رضوی با اجتماع هزاران نفری شهروندان ولایت مدار کاشانی و به همت موسسه خادمان حضرت رضا (ع) در کاشان که اعضای آن از خادمیاران رضوی هستند از ۱۱ تا ۲۲ خرداد در دبیرستان ماندگار امام خمینی (ره) کاشان در حال برگزاری است.

چهاردهمین جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو با هدف ایجاد روحیه نشاط معنوی و شادابی اجتماعی، عرض ارادت و توسل به فرزندان موسی بن جعفر (ع)، ترویج سبک زندگی اسلامی با محوریت فرهنگ علوی و سیره رضوی در قالب هشت همایش تخصصی، آیین افتتاحیه، مراسم اختتامیه، جشن ملی زیر سایه خورشید، اجرای ۱۰۰ برنامه متنوع و هشت غرفه محتوایی ویژه کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پدر شهید جشنواره ملی امام خمینی آه و آهو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۷۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اماکن تاریخی کاشان شنبه تعطیل است

حمیدرضا محمدی فشارکی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طبق بخشنامه ارسالی مدیرکل امور موزه‌ها، تاسوعا و عاشورای حسینی، ۲۸ صفر، رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع)، سالگرد قیام ۱۵ خرداد و ۲۵ شوال سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) تمامی ابنیه تاریخی تحت پوشش این وزراتخانه در سراسر کشور تعطیل است.

وی افزود: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد اماکن تاریخی تحت پوشش شهرداری نیز روز شنبه تعطیل است.

فرماندار کاشان گفت: بناهای تاریخی کاشان ازساعت ۹ صبح تا ساعت ۱۸ در روزهای پنجشنبه و جمعه پذیرای گردشگران خواهند بود و همه بناهای تاریخی در روز شنبه تعطیل است.

کد خبر 6095049

دیگر خبرها

  • شهید مطهری از معماران بنای فکری انقلاب اسلامی بود
  • شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی بود
  • اماکن تاریخی کاشان شنبه تعطیل است
  • دیدار ۳هزار معلم از سراسر ایران با رهبر انقلاب
  • کتیبه متفاوت با الهام از تخته‌ کلاس درس در حسینیه امام خمینی(ره) | عکس
  • فیلم/ حال و هوای حسینیه امام خمینی(ره) قبل از حضور رهبر انقلاب
  • اختصاص ۶۵ میلیارد ریال جایزه کم‌مصرفی به مشترکان کاشانی
  • ماجرای جنجالی اهانت به امام خمینی (ره) در کتاب درسی هند؟
  • ناخدا صمدی: امام خمینی(س) اردیبهشت 58 فرمودند «ارتش باید بماند»/ پیش از آن پرسنل ارتش در پادگان‌ها امیدی به فردای خود نداشتند/ ابراهیم متقی: خلیج فارس یکی از حوزه‌های اصلی تهدید بوده، هست و خواهد بود
  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟