Web Analytics Made Easy - Statcounter

آرش جعفری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: عدم اجرای ماده ۳۳ آیین‌نامه قانون نظام مهندسی ساختمان در خلخال و نبود نظارت عالیه اداره مسکن و شهرسازی به عملکرد سازمان نظام مهندسی ساختمان زمینه افزایش ساخت و سازهای غیرمجاز و تخلفات ساختمانی در بناهای مجاز را افزایش داده است.

وی تقویت واحد اجراییات و پلیس ساختمان شهرداری همراه با  داشتن بانک اطلاعاتی از ساخت و سازهای سطح شهر و جلوگیری از ساخت و ساز بدون پروانه و خارج از قانون را از جمله وظایف مهم و اساسی شهرداری اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفری با تاکید بر لزوم هماهنگی سازمان نظام مهندسی ساختمان با شهرداری و ارسال بموقع گزارش تخلفات ساخت و سازهای غیرمجاز به دبیرخانه کمیسیون‌ ماده ۱۰۰ شهرداری ، نقش دبیر کمسیون ماده ۱۰۰ در اقدام فوری و بدون تبعیض با رعایت مصلحت عمومی را از جمله راهکارهای کاهش سطح ساخت و سازهای غیرمجاز در خلخال ذکر کرد.

دادستان خلخال ادامه داد: وجود تعارض منافع در برخی طرح‌های دولتی و همسان بودن مجری و ناظر پروژه‌های عمرانی از نقایص بحث نظارت بر طرح‌های عمرانی بوده و تقویت نقش نظام‌ مهندسی ساختمان بویژه در نظارت بر حسن اجرای طرح‌های مجتمع‌های مسکونی و تجاری ضرورت دارد.

وی همچنین با تاکید بر لزوم نظارت دقیق و میدانی ناظرین و ارسال رونوشت گزارش‌های بازدید از ساخت و سازها به دادستانی اظهار کرد: اجرای موارد طرح شده برای رفع نواقص موجود در سیستم نظارتی ساختمان ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن با اجتناب از هرگونه اقدام عجولانه باید اقدام شده و در اجرای آن بدون درنظر گرفتن پیوست‌های خدماتی و اجتماعی پرهیز شود.

جعفری به فوریت بازنگری در طرح جامع شهر خلخال  و نقش نظارتی شهرداری و اعضای شورای شهر برای  پیشگیری از  متخلف بار آوردن شهروندان در فاصله بین خیابان دانشگاه تا شهرک صنعتی تاکید کرد.

داستان خلخال با انتقاد از ضعف مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان در برخورد با تغییر کاربری‌ها ، همچنین بلاتکلیفی بخش مهمی از شهر از لحاظ کاربری اراضی بر لزوم تعیین تکلیف فوری کاربری‌ها برای خدمات‌رسانی در این شهرک تاکید کرد.

او اظهار کرد: مشکلات انتظامی و قضایی در تقسیم‌بندی‌ها در کنار نحوه خدمت‌رسانی در فصول سرد سال از طرف دهیاری خوجین و شهرداری خلخال از جمله مشکلات فراروی شهرک لاله و ساکنان واقع در منطقه مسکونی شهرک لاله و محلی ما بین حوزه خدمات شهر و روستا است.

وی به نقش دهیاران در  پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز اشاره کرد و افزود: وجود روابط ناسالم موجب گسترش ساخت و سازهای خارج از محدوده یا فاقد کاربری مسکونی در داخل محدوده و یا خارج آن در روستاهای این شهرستان شده است.
 

برچسب‌ها دادگستری خلخال استان اردبیل سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری خلخال استان اردبیل دادگستری خلخال استان اردبیل سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ساخت و سازهای غیرمجاز نظام مهندسی ساختمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۷۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌های را در پی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی متقیان ظهر شنبه در همایش روز ملی شوراها اظهار کرد: ولایت و مردم دو رکن اصلی پایداری انقلاب اسلامی طی این سالیان هستند و این مردم بودند که با حضور پر شورشان موجب پیروزی نظام جمهوری اسلامی ایران شدند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با بیان اینکه عامل تاب‌آوری جمهوری اسلامی حضور مردم در صحنه‌های مختلف است، عنوان کرد: این شوراها هستند که مسبب قدرت گیری نظام جمهوری اسلامی ایران شدند.

وی با بیان اینکه مرتفع نمودن بسیاری از مشکلات در شوراها حاصل می‌شود، ابراز کرد: شورای اسلامی دقیقاً مقابل نظام استبدادی قرار دارد و اینچنین نظام‌هایی از مردم و مشارکت آنها غافل هستند.

متقیان بیان اینکه عوارض سنگین موجب کاهش ساخت و ساز و افزایش تخلفات در این خصوص می‌شود، خاطرنشان کرد: معماری ایرانی اسلامی در ساختمان سازی و این قبیل مباحث بسیار حائز اهمیت بوده و امروز سبک آپارتمان نشینی یکسری آسیب‌های را در پی دارد.

کد خبر 6090233

دیگر خبرها

  • برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان
  • کیفرخواست پرونده گروه (ش) با بیش از هزار شاکی در دادسرای تهران صادر شد
  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌هایی را در پی دارد
  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌های را در پی دارد
  • دستور دادستان فردیس برای ساماندهی یک پارک
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • نرخ ساخت منطقی نیست/ ابلاغ تعرفه حق‌الزحمه مهندسان نظام مهندسی
  • اجرای طرح تعیین تکلیف پرونده‌های موجود در مراجع انتظامی کشور
  • طرح تعیین تکلیف پرونده‌های مراجع انتظامی کشور اجرا می‌شود
  • هزینه ساخت مسکن چند درصد افزایش یافته است؟