Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفر برزگر قره باغ روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برای این میزان پرونده ۲ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته و بر اساس پیشرفت فیزیکی واحدهای بازسازی شده، به آنها پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: این تسهیلات در بخش‌های احداث و تعمیر واحدهای مسکونی و تجاری، تامین لوازم معیشتی خانگی و سرمایه‌ای و  احداث جایگاه دامی در اختیار متقاضیان خسارت دیده قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی اضافه کرد: برای هر واحد مسکونی روستایی ۴۰ میلیون تومان و شهری ۵٠ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه و ۱۰ میلیون تومان در روستا و ١٢ میلیون تومان در شهر بلاعوض پراخت شده است.

برزگر ادامه داد: همچنین پنج میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و ١۵ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای احداث جایگاه دامی و پنج میلیون تومان بلاعوض جهت تامین لوازم معیشتی به خسارت دیدگان ناشی از زلزله قطور در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: در مجموع تاکنون یک هزار و ۴۰۵ میلیارد ریال کمک بلاعوض به زلزله زدگان بخش قطور شهرستان خوی پرداخت شده است.

برزگر با اشاره به اینکه عملیات آواربرداری چهار هزار و ۵۰۰  واحد زلزله‌زده قابل اقدام در منطقه قطور پایان یافته است، گفت: از مجموع ۶ هزار و ۱۳۰ واحد مسکونی خسارت دیده، چهار هزار و ۵۰۰ واحد احداثی بود که از این تعداد حدود ۴۰۰ واحد برای بازسازی اعلام آمادگی نکردند.

وی یادآور شد: همچنین یک هزار و ۶۳۰ واحد تعمیری در منطقه زلزله‌زده وجود داشت که عملیات ساختمانی آنها انجام و پس از تکمیل، تحویل صاحبان داده شده است.

چهارم اسفندماه ١٣٩٨- ابتدا منطقه قطور و سپس زرآباد خوی با زمین لرزه نسبتا شدیدی لرزید که در مجموع موجب مصدومیت حدود ۱۰۴ نفر، بستری شدن ۱۰ نفر، تلف شدن صدها راس دام، تخریب چهار هزار واحد مسکونی و وارد شدن خسارت جزیی به یک هزار واحد دیگر در روستاهای خوی و سلماس شد.

امدادگران و مسوولان آذربایجان‌غربی بلافاصله پس از زلزله اول در ساعت ۹:۲۲ راهی منطقه قطور شدند و ارزیابی میزان خسارت تا شامگاه همان روز ادامه داشت تا اینکه در ساعت ۱۹:۳۰ زلزله نسبتا شدید دیگری به بزرگی ۵.۹ ریشتر زرآباد را لرزاند و خسارت‌های زلزله اول را دوچندان کرد؛ تا جاییکه شبکه برق و مخابرات برای چند ساعت قطع شد اما در یک اقدام جهادی و پس از چند ساعت، زیرساخت‌ها دوباره در بامداد دوشنبه وصل شد.

زلزله دوم در زرآباد تنها چند مصدوم جزیی داشت اما تمرکز امدادگران و مسوولان بر روی آن موجب شد تا توزیع اقلام امدادی در بین زلزله‌زدگان قطور به فردای آن روز یعنی صبح روز دوشنبه موکول شود که متاسفانه برخی‌ها بلافاصله این تاخیر را در فضای مجازی به حساب نقصان کار گذاشتند.

اما امدادگران، مسوولان و حتی نیروهای سپاهی و مرزبانی که از نخستین ساعات پس از وقوع زلزله اول در منطقه حضور داشتند، از روز دوشنبه به بعد به صورت جهادی کمبودها را یکی پس از دیگری رفع کردند و بسیاری از افراد مطلع اکنون بر این عقیده هستند که دست‌اندرکاران ستاد مدیریت بحران آذربایجان‌غربی در این حادثه غیرمترقبه، سنگ تمام گذاشتند.

برچسب‌ها قطور آذربایجان غربی زرآباد ارومیه مسکن پرداخت تسهیلات خسارت مالی زلزله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قطور آذربایجان غربی زرآباد قطور آذربایجان غربی زرآباد ارومیه مسکن پرداخت تسهیلات خسارت مالی زلزله آذربایجان غربی میلیون تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۷۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت بیش از ۳ میلیارد ریالی یک واحد صنفی در رشت

مرتضی امینی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پرونده نگهداری انواع سیگار خارجی و توتون در شعبه دوم ویژه قاچاق کالا و ارز رشت رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه با بررسی پرونده و نداشتن مدارک قانونی اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط سیگار قاچاق، متهم را به پرداخت سه میلیارد و ۴۸۵ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان در بازرسی از یک دستگاه خودرو سواری، سیگارهای قاچاق را کشف و گزارش تخلف آن را برای رسیدگی به این اداره کل ارسال کردند.

کد خبر 6089458

دیگر خبرها

  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • جزییات ناگفته از سرقت بانک ملی توسط کاراگاه پرونده
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • ایمن‌سازی کرمانشاه ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • درخواست احداث پل عابر در روستا
  • محکومیت بیش از ۳ میلیارد ریالی یک واحد صنفی در رشت