Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@04:51:17 GMT

لاوروف: اروپایی ها با فقر مواجه خواهند شد

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۵۷۷۴۴

لاوروف: اروپایی ها با فقر مواجه خواهند شد

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، خبرگزاری تاس از مبدا مسکو با انتشار این خبر، افزود: سرگئی لاوروف وزیرخارجه روسیه در مصاحبه با شبکه «آرتی آر اس» (RTRS)، شبکه  رادیو تلویزیونی  « بوسنیایی- صرب» گفت،؛«مردم اروپا به علت تحریم های ضد روسی با تورم و افت سطح زندگی؛  و بسیاری نیز با فقر مواجه خواهند شد».

لاوروف دراین باره افزود: سطح زندگی در اروپا درحال وخیم تر شدن و تورم رو به فزونی و نرخ رشد اقتصادی نیز با کندی روبرو است، حتی مفهوم جدیدی از «فقر جدید»  وجود خواهد داشت؛ مردم در اروپا از مشکلاتی که بوجود آمده در رنج  و مضیقه خواهند بود از جمله افزایش نرخ (کالا)، بسیاری با فقر روبرو خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هزینه میلیارد یورویی اروپا برای اوکراین

خبرگزاری تاس در ادامه به نقل از لاوروف نوشت؛ «درهمین حال (دولت های اروپایی) ده ها میلیارد دلار و  یور صرف تجهیز تسلیحاتی اوکراین می کنند».

وزیر امور خارجه روسیه درادامه این مصاحبه گفت: (دولت) آلمان گفته که برای برلین مهم است تا از آلمان ها در جریان دوران سخت افزایش قیمت ها ، حمایت نکند، اما در عوض یکصد میلیارد دلار برای نظامی کردن کشورش تخصیص دهد، این موضع  به بسیاری در اروپا یادآوری می‌کند که اظهارات دولت  آلمان مبنی بر لزوم تبدیل شدن به قدرت پیشرو اروپایی  چندان حق به جانبانه  تلقی نمی شود.

غرب قابل اتکا نیست

در ادامه گزارش تارنمای خبرگزاری تاس آمده است: وزیر خارجه روسیه در مصاحبه خود به این موضوع اشاره کرده است که روسیه از مدتها قبل دولت های غربی را قابل  اتکا و قابل مذاکره نمی داند، بخصوص در جریان وقایع سال ۲۰۱۴ و تحریم های که دولت های غربی علیه مسکو اعمال کردند، روسیه از آن زمان اتکا به خود و ارتباط  با شرکای قابل اتکا را آغاز کرد ، لاوروف گفت؛«این مساله همچنین باعث شده تا روسیه به یک قطب مهم کشاورزی در جهان بدل شود».

به گزارش ایرنا، لاوروف پیشتر به این رسانه بوسنیایی- صرب درمورد تحریم های نفتی غرب گفته بود که تحریم های غرب هیچ تأثیری بر صادرات نفت این کشور نخواهد داشت، نفت به طور کلی تابع سیاست نیست، تقاضا برای آن وجود دارد، ما بازارهای فروش جایگزین داریم که هم اکنون در حال افزایش فروش هستیم.

برچسب‌ها روسیه سرگئی لاوروف اتحادیه اروپا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه سرگئی لاوروف اتحادیه اروپا روسیه سرگئی لاوروف اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۷۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش قدس آنلاین، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در ریاض به سر می‌برد، اعلام کرد: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین، تقسیم زمین است.

به نقل از یورونیوز، رئیس دیپلماسی اروپا در جریان نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض با همتای سعودی خود دیدار کرد.

در این دیدار، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان گفت: حتی اگر آتش‌بس در غزه حاصل شود، ما همچنان باید با پیامدهای درگیری نه‌تنها در غزه بلکه در کرانه باختری رود اردن، فراتر از آن، در منطقه خود مواجه شویم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفت: انتظار می‌رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه مه آینده کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

بورل اظهار کرد: به من گفتند که جغرافیا دیگر مهم نیست. در اوکراین، جنگ برای سرزمین است و اینجا در غزه و فلسطین، جنگ برای سرزمین است، دو طرف برای یک سرزمین می‌جنگند و تنها راه‌حل این است که آن را به اشتراک بگذارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • دولت اوکراین به دنبال راه حل های جدید برای مقابله با تهاجم روسیه
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • تلاش مهدی طارمی برای دریافت شهروندی پرتغال
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی