چرا ساخت فیلم درباره امام خمینی (ره) حساسیت دارد؟
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۵۷۹۱۲
به گزارش همشهریآنلاین، بهروز افخمی، کارگردان و تهیهکننده سینما و تلویزیون، در برنامه گفت و گوی ویژه خبری گفت: ساخت فیلم سینمایی با محوریت اندیشه امام خمینی (ره) برای فیلمسازان ترسناک است؛ چون هم جنبه سیاسی دارد و هم اندیشه امام برای کسانی مانند امثال من کاری سخت است.
به گفته بهروز افخمی ساخت چنین فیلمهایی، حساسیتهای سیاسی به همراه دارد و نیروهای مختلف سیاسی آمادگی بحث و جدل درباره فیلمهایی با محوریت امام خمینی (ره) دارند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
فیلم سینمایی «فرزند صبح» به نویسندگی و کارگردانی بهروز افخمی تنها فیلمی است که در این سالها به طور خاص با محوریت شخصیت امام خمینی (ره) در سینما ساخته شده است. این فیلم سال ۱۳۸۳ کلید خورد و هنوز اکران عمومی نشده است.
کد خبر 681142 برچسبها امام خمینی سینمای ایران بهروز افخميمنبع: همشهری آنلاین
کلیدواژه: امام خمینی سینمای ایران بهروز افخمي امام خمینی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۷۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
صدا و سیما تحمل نقدپذیری خود را بالا ببرد
به گزارش تابناک، قدس نوشت: علی صدرینیا، کارگردان «بیواسطه» گفت: در فصل دوم سراغ موضوعاتی رفتیم که مردم امکان حضور در آن فضاها را ندارند؛ مثلاً در قسمت اول به کارخانه اسلحهسازی پارچین رفتیم که یک مجموعه نظامی با حساسیتهای بالای امنیتی است یا قسمتی دیگر سراغ رئیس سازمان انرژی اتمی رفتیم. وارد فضاهایی مثل رآکتورها و خط تولید رادیوداروها شدیم.
سراغ برخی معضلات و مشکلات اجتماعی رفتیم که روایتهای کمتر دیدهشدهای در قاب تلویزیون داشتند؛ مثلاً به بعضی از مناطق محروم سیستان و بلوچستان و یا حاشیه شهر تهران رفتیم.
رسانه ملی باید برندهای ماندگار در برنامهسازی سیاسی داشته باشد و این برندها، مقطعی نباشند. اگر قرار است روی افکار عمومی اثرگذار باشد باید تحملش را بالا ببرد تا بتواند برندهایی از برنامههای تلویزیونی سیاسی جدی را خلق کند.
مثلاً مسئله حجاب در مقطعی حساسیت بیشتری دارد و در یک بازه زمانی کوتاه، برنامههای گفتوگو محور با رویکردی باز در این باره روی آنتن میرود اما بعد تعطیل میشود.