Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@08:48:11 GMT

گرامیداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد در شهرستانهای فارس

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۵۸۰۲۶

گرامیداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد در شهرستانهای فارس

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و شهدای قیام ۱۵ خرداد با حضور اقشار مختلف مردم، در جای جای نقاط پهناور فارس امروز و دیروز برگزار شد.

ارسنجان یاد امام و شهدای ۱۵ خرداد را گرامی داشت

مصلی نماز جمعه ارسنجان در شمال فارس صبح امروز یکشنبه میزبان مردان و زنانی بود که نشان می‌داد یاد معمار کبیر انقلاب و دفاع از آرمانهای شهدا در وجودشان همچنان زبانه می‌کشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم حجت الاسلام محمد جواد ابراهیمی یکی از اساتید حوزه علمیه قم با گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام‌خمینی (ره) به عوامل پیروزی و برخی ویژگی‌های اخلاقی و دوران مبارزاتی ایشان اشاره کرد.

وی ضمن تفسیر آیاتی از سوره‌های مزمل و مدثر گفت: مسیر پیروزی انقلاب توسط حضرت امام خمینی (ره) از قرآن گرفته شده است و اگر مسئولین بخواهند پیرو خط نورانی امام خمینی (ره) باشند باید با آموزه‌های قرآن و شب زنده داری عجین باشند.

حجت الاسلام ابراهیمی بیان کرد: اگر مسئولی در نظام جمهوری اسلامی از آموزه‌های قرآن و شب زنده داری فاصله داشته باشد، وجود او مخل و مضر به این نظام است.

او ادامه داد: کسی که می‌خواهد مثل امام خمینی (ره) جامعه فرو رفته در تاریکی طاغوت را بلند کند باید با تلاوت قرآن در شب خودسازی کند و مسئولی که خودسازی نکرده باشد حتی توان مبارزه با فساد را هم ندارد.

در انتهای این مراسم مداح و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت (ع) حجت الاسلام علی اصغر احمدی به ذکر مصیبت در رثای امام خمینی (ره)، شهیدان کربلا به خصوص حضرت امام حسین (ع) پرداخت.

کوار در رثای رحلت معمار کبیر انقلاب و شهدای ۱۵ خرداد به سوگ نشست

مراسم سی و سومین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ در مصلی چهارده معصوم (ع) کوار برگزار شد.

️امام‌جمعه شهرستان کوار در آئین با بیان اینکه شهدای ۱۵ خرداد، مظلومانه در راه دفاع از دین، مرجعیت و ولایت به شهادت رسیده‌اند، خاطرنشان کرد: ایستادگی در برابر دشمن، تزریق روح خودباوری و تدوین قانون اساسی از جلوه‌های عقلانیت مکتب حضرت امام بود.

حجت الاسلام مجید گشول دره سیبی اخلاص، توکل، توسل و تضرع، اخلاق‌مداری و پرهیز از بداخلاقی و پرهیز از گناهان را از جلوه‌های معنویت و عرفان در مکتب حضرت امام عنوان کرد.

وی تاکید کرد: اصرار بر رسیدگی به محرومین، توصیه به پرهیز از اشرافیگری، توصیه به مردمی بودن مسئولان از جلوه‌های عدالت در مکتب حضرت امام است.

شعر خوانی شاعران آئینی جهرم در رثای امام شهدا

مراسم ارتحال حضرت امام خمینی (ره) با سخنرانی حجت الاسلام، مدبر امام جمعه جهرم این شهرستان و با حضور مداح اهل بیت حاج ابوالفضل قناعت پیشه
و شعرای آئینی این شهرستان شامگاه شنبه در مسجد جامع شهر جهرم برگزار شد.

در بخشی از این مراسم شاعران آئینی جهرم در رثای بنیان گذار انقلاب اسلامی و شهدای مظلوم ۱۵ خرداد شعر خوانی کردند.

این مراسم باهمت پایگاه بسیج مقاومت کربلا، کانون فرهنگی منتظران ظهور و ستاد نماز جمعه این شهرستان برگزار شد.

استهبان یکپارچه در شور عزای رهبر کبیر انقلاب

استهباناتی ها نیز با برپایی مراسم عزاداری و زنجیر زنی توسط عزاداران هیئت رزمندگان اسلام به مناسبت ارتحال جانگداز امام خمینی (ره) ارادت قلبی خود را به امام راحل و شهدای قیام پانزده خرداد اعلام کردند.

مراسم سی و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی معمار کبیر انقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) در مسجد جامع استهبان برگزار شد.

رونمایی از کتاب آن شب پرماجرا در داراب

در شهرستان داراب نیز مراسم سی و سومین ارتحال ملکوتی حضرت امام رضوان‌الله و قیام ۱۵ خرداد با اجرای ویژه برنامه فراق با کلام سرهنگ پاسداردکتر جواد خسروی کارشناس ارشد مسائل سیاسی در مصلی بزرگ نماز جمعه این شهرستان همراه بود.

رونمایی از کتاب آن شب پر ماجرا روایت زندگی و خاطرات شهید رحمت الله مؤذن از دیگر برنامه‌های سی و سومین سالگرد ارتحال حضرت امام رضوان الله علیه در داراب بود.

دیگر شهرستان‌های فارس نیز در روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد مراسم ارتحال و گرامیداشت ۱۵ خرداد را برگزار کردند.

کد خبر 5506887

منبع: مهر

کلیدواژه: 14 خرداد قیام 15 خرداد فارس سالروز ارتحال امام خمینی بوشهر سالروز ارتحال امام خمینی کرمانشاه ساختمان متروپل دهه کرامت امام خمینی ره خطبه های نماز جمعه مراسم ارتحال امام خمینی ره آمار کرونا قیام 15 خرداد تبریز ویروس کرونا متروپل آبادان حضرت امام خمینی سالگرد ارتحال حجت الاسلام کبیر انقلاب سی و سومین برگزار شد ۱۵ خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۸۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم گرامیداشت تولد مختومقلی فراغی شاعر ایرانی قوم ترکمن در همه شهرستان‌های گلستان

سید علی مهاجر شامگاه دوشنبه ۱۰ اردیبهشت در چهارمین جلسه هماهنگی و برنامه ریزی نکوداشت ۲۹۱ مین سالگرد تولد شاعر و عارف نامی و بلند آوازه ترکمن، در جوار آرامگاه وی در مراوه تپه گفت: امسال برای دومین بار برنامه‌های متنوعی به مناست دهه گرامیداشت این شاعر نامی در تمام ۱۴ شهرستان استان برگزار می‌شود.

وی برگزاری سالگرد تولد مختومقلی را فرصت خوبی برای نمایش دوباره وحدت در گلستان دانست و گفت: اقوام و مذاهب ساکن در این دیار در یک سنگر فعالیت دارند و با اتحاد در مقابل همه موانع و چالش‌ها ایستادگی می‌کنند.

معاون استاندار گلستان افزود: با توجه به حجم بالای مهمانان شرکت کننده در آیین گرامیداشت تولد مختومقلی باید تدابیر لازم برای کاهش بار ترافیکی و ارائه خدمات امدادی، اورژانسی، ساماندهی پارکینک خودرو‌ها و روشنایی محوطه و زیباسازی محل آرامگاه و اطراف آن با لوازمی که معرف قومیت ترکمن است، اندیشیده شود.

سید علی مهاجر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: مختومقلی فراغی عارف و دانشمند فرزانه‌ای است که در راستای انسانیت، تقوا و ترویج فرهنگ قرآن کریم و احترام به اهل بیت (ع) همت گمارده است.

او افزود: شعر و هنری که در راستای آموزه‌های دینی و اسلامی با ایجاد و تداوم وحدت و همدلی و رضای خداوند متعال، پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) را به همراه داشته باشد، ماندگار خواهد بود.

او تاکید کرد: ادارات کل و دستگاه‌های اجرائی استان و شهرستان، در راستای هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن این مراسم تلاش و همکاری لازم را داشته باشند.

فرماندار شهرستان مراوه تپه هم با بیان اینکه مراسم بزرگداشت این شاعر شهیر قوم ترکمن ۲۷ اردیبهشت با حضور مهمانان داخلی و خارجی برگزار می‌شود گفت: ما باید از تجربیات سال‌های گذشته بهره ببریم و برای حل مشکلات اقدام کنیم، تا پشتیبانی شایسته‌ای از این مراسم شود.

امان محمد باشقره، مختومقلی فراغی را یکی از محور‌های وحدت در گلستان دانست و بیان کرد: مراسم بزرگداشت این عارف و شاعر ایرانی با محوریت وحدت، برنامه‌ریزی و اجرا شود.

فرماندار مراوه تپه با بیان اینکه در روز‌های منتهی به مراسم، جمع کثیری از اقشار مختلف مردم در آرامگاه مختومقلی فراغی حضور خواهند داشت ادامه داد: تامین آب شرب بهداشتی و سالم، بهبود روشنایی محوطه و محیط پیرامونی همراه با افزایش ولتاژ برق، پاکسازی و زیبا سازی محوطه، پیش بینی و ایجاد پارکینگ وسایل نقلیه، بهبود عبور و مرور خودرو‌ها و نیز افزایش پهنای باند و بهبود پوشش مخابراتی تلفن همراه و افزایش سرویس‌های بهداشتی، از الزامات برگزاری این مراسم است.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • دیدار ۳هزار معلم از سراسر ایران با رهبر انقلاب
  • کتیبه متفاوت با الهام از تخته‌ کلاس درس در حسینیه امام خمینی(ره) | عکس
  • تحلیف سربازان مرکز آموزشی امام رضای بیرجند و مراسم گرامیداشت روز معلم
  • فیلم/ حال و هوای حسینیه امام خمینی(ره) قبل از حضور رهبر انقلاب
  • برگزاری مراسم گرامیداشت تولد مختومقلی فراغی شاعر ایرانی قوم ترکمن در همه شهرستان‌های گلستان
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • ناخدا صمدی: امام خمینی(س) اردیبهشت 58 فرمودند «ارتش باید بماند»/ پیش از آن پرسنل ارتش در پادگان‌ها امیدی به فردای خود نداشتند/ ابراهیم متقی: خلیج فارس یکی از حوزه‌های اصلی تهدید بوده، هست و خواهد بود
  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
  • اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) اراک