Web Analytics Made Easy - Statcounter

متولی گفت: پرداختن به شاخص‌ها و بررسی آن در بهبود عملکرد اقدامات ترویجی بسیار حائز اهمیت است.

او می گوید: تربیت مروج تسهیلگر در حوزه منابع طبیعی بسیار حائز اهمیت است و انتظار داریم از بین همکاران علاقه‌مند افرادی انتخاب شود تا کمک حال در این رابطه باشند.

متولی گفت: مشارکت هنگامی شکل می‌گیرد که به همه عناصر آن توجه شود و اقدامات زیربنایی آن مانند تشکیل تعاونی‌ها و ارتقا و فعال کردن آن‌ها صورت پذیرد و تشکل‌ها و جوامع محلی در اجرای پروژه‌های منابع طبیعی به شکل نظام‌مند حضور داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او می گوید: یکی از اقدامات اساسی برای حضور و مشارکت مردم استفاده از ظرفیت‌ها است و بر مردمی شدن اقتصاد و ارتقای مشارکت جوامع محلی و توانمندسازی آنان در حفظ، احیا و توسعه عرصه‌های منابع طبیعی تأکید دارد.

متولی گفت: با اجرایی شدن این بند قانونی شاهد بالا رفتن مشارکت روستاییان و جوامع محلی در اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها و تسهیل در انعقاد قرارداد با تشکل‌ها و تعاونی‌ها در اجرای پروژه‌ها خواهیم بود.

به گفته متولی  در استان زنجان در حوزه منابع طبیعی حضور خیران نشان داد که می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد و باید این افراد نیز تشویق شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری مشارکت مردمی منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۸۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم سیستان و بلوچستان به احدی اجازه تفرقه‌اندازی نمی‌دهند

به گزارش خبرنگار مهر، «معین‌الدین سعیدی» در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: دشمنان ملت ایران بدانند مردم استان سیستان و بلوچستان قدردان نعمت امنیت و وحدت هستند و به احدی اجازه تفرقه‌اندازی میان صفوف‌شان را نمی‌دهند؛ البته امنیت پایدار در سایه فضای پُر رونق کسب و کار و با هم‌اندیشی و همفکری همه آحاد استان حاصل خواهد شد.

وی گفت: علی‌رغم خدمات بی‌بدیل نظام و کارهای بزرگ انجام شده، هنوز مردم استان سیستان و بلوچستان با چالش‌های عدیده روبه‌رو هستند. هر بار که ایران حق‌آبه خود را طلب کرد، طرف مقابل دروغ گفت.

سعیدی بر ضرورت رفع مشکل حاشیه‌نشینی در چابهار و کنارک تاکید کرد و افزود: با توجه به وقوع دو سیل ویرانگر اخیر در منطقه، لازم است سهمیه کنکور مختص دانش‌آموزان سیل‌زده در نظر گرفته شود.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان با اشاره به وضعیت آب در این استان گفت: طرح‌های آبخیزداری، مهار موضوع سیل، کنترل سیلاب، ایجاد سازه‌هایی شبیه چاه نیمه‌ها برای نگاهداشت آب، احداث آب‌بند زودبازده در مسیر رودخانه‌های فصلی و مرزی و لایروبی این رودخانه‌ها، مرمت قنوات کشاورزی و ایجاد سیل‌بندهای روستاها نه تنها مانع هدررفت آب بلکه باعث ایجاد اشتغال پایدار می‌شود.

سعیدی با قدردانی از حضور رئیس‌جمهور در بین مردم سیل زده، گفت: حضور رئیس‌جمهور بین مردم سیل زده قطعاً موجب تسلی خاطر شد و این نقطه تمایز و برتری دولت فعلی بر دولت قبل است. از طرفی باید سازمان برنامه و بودجه مکلف شود تا ردیف‌های مستقل اعتباری برای جبران خسارات سیل در نظر گیرد.

وی با انتقاد از فیلترینگ گفت: آیا با فیلترهای فعلی مطلوب حاصل شده است؟ وقتی مسؤولان بدون هیچ محدودیتی در همه پلتفرم‌ها حضور دارند، چرا مردم را درگیر هزینه فیلترشکن‌ها می‌کنید.

کد خبر 6090895 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • اشتغال‌زایی جوامع محلی با فرآوری محصولات بلوط
  • ۱۵ طرح جهاد دانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • حضور سفیران و مقامات بین المللی در همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • مردم سیستان و بلوچستان به احدی اجازه تفرقه‌اندازی نمی‌دهند
  • دولت اجرای قانون مدیریت واحد شهری را تا تحقق کامل دنبال کند
  • لزوم تأمین منابع مالی برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی به مشهد مقدس