Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@22:06:19 GMT

۱۴ فقره احتکار در خراسان شمالی کشف شد

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۵۸۰۵۱

۱۴ فقره احتکار در خراسان شمالی کشف شد

سیدجواد سیدالموسوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نظارت ها از زمان اجرای طرح اصلاح ارز ترجیحی در خراسان شمالی تشدید شد و ۷۰ تیم سه نفره از کارشناسان دستگاه های ذیربط بر بازار نظارت کردند.

وی تصریح کرد: در این مدت ۱۴ مورد کالای احتکاری از جمله برنج، روغن، ماکارونی و شکر در شهرستان های بجنورد، شیروان، مانه و سملقان و اسفراین کشف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی افزود: اصناف مکلف هستند قیمت ها را بر روی کالاها درج کنند و صدور فاکتور به مشتریان و نیز ارائه فاکتور خرید به بازرسان برای کنترل قیمت ها ارائه کنند و در غیر این صورت با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

وی عنوان کرد: شهروندان سراسر استان در صورت مشاهده هر گونه تخلف اقتصادی می توانند مراتب را به تلفن ۱۲۴ اعلام کنند.

محکومیت ۱۴ میلیارد ریالی پرونده‌های تخلف تعزیرات

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌شمالی گفت: در مجموع طی این مدت یکهزار و ۳۵۷ پرونده تخلف اصلاح ارز ترجیحی توسط شعبات تعزیرات حکومتی استان رسیدگی که میزان محکومیت این پرونده‌ها ۱۴ میلیارد و ۳۴۵ میلیون ریال بوده است.

سیدجواد سیدالموسوی تصریح کرد: این تخلفات در بخش کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز و بهداشت و درمان وارد تعزیرات حکومتی خراسان شمالی شد و همچنان رسیدگی با ۷۰ گروه از بازرسان این شرایط کنترل می شود.

به گزارش ایرنا، دولت در راستای مناسب سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها و حذف رانت‌های موجود در آن، اقدام به افزایش مبلغ یارانه و واریز آن به حساب خانوارها کرده است؛ برنامه دولت سیزدهم برای مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، بدون شک یکی از مهمترین اقدامات اقتصادی در کشور است، با توجه به اهمیت موضوع نظارت و کنترل بازار از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

خراسان شمالی بر اساس آخرین سرشماری، ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد از آن در روستاها سکونت دارند و ۳۶ هزار واحد صنفی در خراسان شمالی فعالیت می کنند.

برچسب‌ها ارز ترجیحی خراسان شمالی احتکار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ارز ترجیحی خراسان شمالی احتکار ارز ترجیحی خراسان شمالی احتکار تعزیرات حکومتی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۸۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه کابینت ساز متقلب در کرمانشاه

قهرمان شاهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پرونده تقلب در ساخت کابینت در شعبه هفتم بدوی تعزیرات حکومتی کرمانشاه رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه با توجه به ارائه نشدن مدارک قانونی، تخلف را محرز و علاوه بر پرداخت ۲۰۰ میلیون ریال به عنوان جبران خسارت شاکی، متخلف را به مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال جزای نقدی معادل ۲ برابر ارزش محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه گفت: بازرسان اتاق اصناف با بررسی شکایت شخصی پیرامون تقلب در ساخت کابینت، این پرونده را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی کرمانشاه ارسال کردند.

شاهی تصریح کرد: شهروندان کرمانشاهی می‌توانند شکایات و گزارش‌های خود را از طریق سامانه اینترنتی https://tazirat135.ir تعزیرات حکومتی ثبت و ارسال کنند.

وی خاطر نشان کرد: بعد از وصول این شکایات و گزارش‌ها بررسی و سپس نتایج به اطلاع آنها می‌رسد.

کد خبر 6095082

دیگر خبرها

  • جریمه کابینت ساز متقلب در کرمانشاه
  • یک مشاور املاک در کرمانشاه پلمب شد
  • جریمه نقدی برای متهم پرونده قاچاق دارو در تربت حیدریه
  • جریمه قاچاقچی ۱۷۰ رأس گوسفند مولد در تربت حیدریه
  • اجرای طرح نظارت از تاکسی‌های سطح شهرکرد
  • حفاظت از حیات وحش مناطق آزاد نیازمند اجرای قرق اختصاصی است
  • قاچاقچی سوخت در بند قانون تعزیرات
  • اجرای حکم پلمب چهار واحد صنفی متخلف در یزد
  • جریمه میلیاردی برای قاچاقچی آرد در قزوین
  • کشف انبار احتکار برنج در خراسان جنوبی