Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@01:52:42 GMT

نمایش صنایع‌‌دستی منسوخ استان مازندران در بابلسر+ فیلم

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۵۸۰۵۸

نمایش صنایع‌‌دستی منسوخ استان مازندران در بابلسر+ فیلم

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها ـ با نمایش صنایع‌‌دستی منسوخ استان مازندران در بابلسر علاقه‌مندان به این صنعت و مسئولان متولی به دنبال احیای صنایع‌دستی این استان و جلوگیری از فراموش شدن آن هستند. - اخبار استانها -

 معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مازندران در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در بابلسر ، اظهار داشت: در همین راستا برای حمایت از هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی این استان نمایشگاه صنایع‌دستی در شهرستان بابلسر و به مناسبت دهه کرامت برپا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین ایزدی افزود: در این نمایشگاه حدود 100 هنرمند با بیش از 80 غرفه و با 25 نوع از محصولات صنایع دستی حضور یافتند و صنایع دستی عرضه شده، از رشته های هنری بومی و اصالت دار استان مازندران هستند.

ایزدی با اشاره به اینکه رشته هایی مثل لاک‌تراشی، چرم، حصیربافی، گلیم بافی، جاجیم بافی و دیگر صنایع دستی از جمله رشته‌های بومی هستند که در نمایشگاه عرضه شده است، تصریح کرد: حتی رشته هایی دیگر هم در این نمایشگاه هستند که برخی در حال انقراض بوده و آموزش های لازم به هنرمندان داده شده تا این رشته ها به طور مجدد زنده و احیا شوند و اکنون به مرحله تکثر و تولید رسیده است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران یادآورشد: این نمایشگاه‌ها می‌توانند با توجه به شرایط کرونایی که طی چند سال اخیر بوده و موجب شد تا صنایع دستی از رونق بیفتد هنرمندانی که آسیب دیده هستند بتواند هم به عنوان یک فرصت برای فروش محصولات و منبع درآمد و هم به‌عنوان ارائه ظرفیت های هنری برای عموم برگزار شده است، استفاده کنند.

محجور ماندن هرچه بیشتر صنایع دستی در سایه نبود سیاست‌های حمایتی دولت صادرات 350 هزار دلاری صنایع دستی فارس از مبادی رسمی/ راه‌اندازی میز صادرات می‌تواند تحول ایجاد کند؟ صنایع دستی استان بوشهر، گنجینه‌ای متفاوت از فرهنگ‌ها در ادوار مختلف تاریخی +تصاویر وی افزود: این نمایشگاه با محوریت شهرستان بابلسر و با حضور برخی از هنرمندان شهرهای بابل و فریدونکنار به میزبانی بابلسر دایر شد و به مدت سه روز هر روز  از ساعت 11 صبح تا 23 شب برای بازدید عموم علاقم‌ندان باز است.

انتهای پیام/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان مازندران صنایع دستی رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۸۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاهی از صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، دبیر برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته شهرستان زابل گفت: این نمایشگاه به مدت شش روز در دانشگاه زابل دایر است.
مهین جاودان افزود: این نمایشگاه تا ۱۴ اردیبهشت ماه  با هدف معرفی و بازاریابی ظرفیت‌های تولیدی و کارگاهی هنرمندان فعال صنایع‌دستی در محل سایت قدیم دانشگاه زابل دایر است. 

وی ادامه داد: به مناسبت هفته کار و کارگر و کارآفرینی و هفته معلم، این نمایشگاه با همکاری دانشگاه زابل، مرکز نوآوری، بخشداری کرباسک و میراث‌فرهنگی دایر شده است.

دیگر خبرها

  • صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام
  • معرفی گوهرسنگ خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • دریافت نشان ملی مرغوبیت ۲۸ کالای صنایع دستی مازندران
  • نمایشگاهی از صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • اجرای برنامه‌های راهبردی برای دو زنجیره مهم مازندران
  • لزوم برندسازی محصولات برای جلوگیری از خام فروشی در مازندران
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی فارس در اکسپو تهران
  • ‌معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • برگزاری ۴۳ دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان