Web Analytics Made Easy - Statcounter

با توجه به اینکه 80 درصد مواد اولیه تولید پوشک بچه وارداتی است و این موضوع باعث افزایش سرسام آور قیمت این کالا شده است،بنابراین مردم از مسئولان می‌خواهند تا در صورت امکان شرایط تولید مواد اولیه این کالا در کشور فراهم شود.

به گزارش ایران اکونومیست کاربران سامانه «فارس من» با ثبت پویش «چرا اراده ای بر تولید مواد اولیه پوشک در کشور نیست؟» از مسئولان خواستند تا زمینه تولید مواد اولیه تولید پوشک در کشور را فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاربران سامانه «فارس من» با انتقاد عدم تولید مواد اولیه تولید پوشک بچه نوشتند که در حال حاضر، یکی از هزینه هایی که در حاشیه فرزندآوری وجود دارد، قیمت افسارگسیخته پوشک بچه است، به طوری که بصورت متوسط هزینه این کالای مصرفی برای خانوارها حدود 800 هزار تومان در هر ماه است.

بنابراین امضاء کنندگان این پویش از مسئولان مربوطه به خصوص در وزارت صنعت، معدن و تجارت خواستند تا تکنولوژی و زیرساخت‌های تولید مواد اولیه پوشک را به خصوص از طریق شرکت های دانش بنیان  در کشور فراهم کنند. 

به گزارش فارس، حدود 80 درصد مواد اولیه تولید پوشک از جمله خمیر کاغذ، ماده جاذب مایع از طریق واردات تامین می شود.

به گفته تولید کنندگان مواد سلولزی، یکی از دلایل وارداتی بودن خمیر کاغذ مصرفی در داخل پوشک بچه کمبود منابع طبیعی از قبیل چوب در داخل کشور است. 

با توجه به محدودیت هایی که به لحاظ منابع طبیعی در تولید مواد اولیه تولید پوشک بچه در کشور وجود دارد به نظر می‌رسد باید شرکت‌های دانش بنیان به این موضوع ورود کرده و در صورت امکان  راهکارهای جایگزین برای تامین مواد اولیه این کالای مصرفی را فراهم کنند. 

مدیرعامل یک شرکت تولیدی پیش از این در گفت وگو با یکی از رسانه ها گفته بود که «بزرگترین منبع سلولزی ما در ایران "باگاس نیشکر" است که در ایران نیز به وفور یافت می‌شود و الیاف خوبی نیز از آن تولید می‌شود و در زمانی که چوب در دسترس نیست، جایگزین مناسبی برای آن است؛ سالانه 300 هزار تن خمیر چوب برای مصارف پوشک، کاغذ روزنامه، کاغذ تحریر و ... نیاز است و این به معنی است که روزانه 1000 تن تولید نیاز است و روزانه 4 هزار تن باگاس لازم داریم که این همت بلندی را طلب می‌کند و در واقع یک "پروژه ملی" است که در این راه تکنولوژی باید ورود کرده و تامین مواد اولیه را انجام دهد.

بنابراین با توجه به اهمیت تامین مواد اولیه تولید پوشک بچه در داخل کشور در صورتی که این امکان وجود دارد تا از طریق تولید مواد اولیه جایگزین بخشی از نیاز به واردات مواد اولیه تولید پوشک کاهش یابد، مسئولان مربوطه در بخش‌های مختلف دولت باید با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان زمینه تولید ماده اولیه مورد نیاز این محصول را در کشور فراهم کنند. 

 

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تولید مواد اولیه تولید پوشک مواد اولیه تولید پوشک بچه فراهم کنند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۸۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات میوه های گرمسیری زمینه رشد تجارت خارجی را فراهم می کند

ایسنا/کردستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در حال حاضر آمادگی کامل برای واردات میوه‌های گرمسیری از مرز باشماق به کشور وجود دارد و تجار و بازرگانان قطعاً از این موضوع استقبال می‌کنند و زمینه رشد تجارت خارجی در استان فراهم خواهد شد.

پیمان اسکندری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: دو مرز رسمی سیرانبند بانه و باشماق مریوان در سال‌های اخیر در حوزه تجارت خارجی فعالیت خوبی داشته‌اند و سالانه ۲۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی از طریق این مرزها به خارج از کشور صادر شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: تجار و بازرگانان استان و سایر استان‌ها همواره درخواست ورود میوه‌های گرمسیری از مرز باشماق داشته‌اند.

اسکندری با بیان اینکه بندر لاذقیه سوریه و بندر بصره در کشور عراق به این دو مرز نزدیک است و موجب کاهش قیمت تمام شده این محصولات در کشور می‌شود، بیان کرد: درخواست‌های این تجار و بازرگانان را طی یکی دو سال اخیر با حضور استاندار و همکاری سازمان حفظ نباتات کشور پیگیری کردیم و در نهایت خوشبختانه موفق به کسب این مجوز برای مرز باشماق شدیم.

وی اضافه کرد: مجوز واردات میوه‌های گرمسیری از مرز باشماق مریوان از ۱۲ اردیبهشت ماه جاری صادر شده است که این مهم موجب گسترش مبادلات مرزی خارجی خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: یک سری مشکلات زیرساختی مانند آزمایشگاه قرنطینه، ساختمان و نیروی متخصص وجود داشت که با همکاری سازمان حفظ نباتات کشور این مشکلات و موانع حل شد.

وی افزود: در حال حاضر آمادگی کامل برای واردات میوه‌های گرمسیری از مرز باشماق به کشور وجود دارد و تجار و بازرگانان قطعاً از این موضوع استقبال می‌کنند و زمینه رشد تجارت خارجی در استان فراهم خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی دلال پتروشیمی در فارس
  • تولید ورق نازک سرآغازی برای رشد و شکوفایی خط قلع‌اندود
  • یخساز صنعتی و یخساز قالبی: افزایش بهره وری در صنایع مختلف
  • کاربرد ها و راهنمای خرید لوله استیل مانیسمان
  • تولید یک شرکت دانش بنیان برای خودکفایی در تأمین ماده اولیه بنزین
  • کشور‌های مختلف برای محافظت از کودکان چه کردند؟
  • واردات میوه های گرمسیری زمینه رشد تجارت خارجی را فراهم می کند
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • تولیدکنندگان آلومینیوم مواد اولیه را به قیمت دلار ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند
  • احمدرضا درویش امسال «کندو» را کلید می‌زند؟/ توافقات اولیه سریال