Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@20:00:14 GMT

کتاب «آسمان و آینه» درباره ادبیات دینی منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۵۸۲۹۸

کتاب «آسمان و آینه» درباره ادبیات دینی منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «آسمان و آینه» مجموعه نوشته‌های سیدعلی کاشفی خوانساری درباره ادبیات دینی کودک و نوجوان توسط انتشارات خزه منتشر شده است.

کتاب حاضر شامل یازده مقاله، هفت نقد، بیست یادداشت و دو گزارش به قلم سیدعلی کاشفی خوانساری است که طی سال‌های ۱۳۷۴ تا ۱۴۰۰ در نشریات مختلف به چاپ رسیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین چهار نمایه مختلف ضمیمه این کتاب است.

این نوشته‌ها پیشتر در نشریاتی مثل پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان، کتاب ماه کودک و نوجوان، فصلنامه نقد کتاب، گاهنامه نقد کتاب کودک، نیستان، حیات معنوی، رشد معلم، ادبیات داستانی، همشهری داستان، کتاب هفته و … منتشر شده بود.

کتاب «آسمان و آینه» در ۲۴۳ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و با بهای ۹۰,۰۰۰ تومان توسط نشر خزه به چاپ رسیده است.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

منظور ما از داستان دینی، اثری ادبی و داستانی ویژه کودکان و نوجوانان است که مضمون اصلی آن شخصیت‌ها و رویدادهای تاریخی مرتبط با دین باشد. به این ترتیب ادبیات دینی یکی از شاخه‌ها و ژانرهای داستان کودک و نوجوان به حساب می‌آید و منظور از این عبارت، تقسیم داستان‌ها به دو دسته کلی دینی و غیردینی و یا ضد دینی نیست.

بسیاری از داستان‌های دینی بازنویسی‌های ساده قصه‌های قرآن یا شرح حال پیشوایان دینی بود. از دهه چهل چند مجله دینی ویژه کودکان فعالیت خود را آغاز کردند. داستان‌های این مجلات معمولاً از ابتکارات و امتیازات ادبی خالی بود، با این حال این زمینه را فراهم آورد که در دهه پنجاه چند ناشر تخصصی کتاب‌های دینی برای کودکان، عمدتاً در شهر قم، فعالیت خود را آغاز کنند.

در سال‌های پایانی حکومت پهلوی شاهد شکل گیری جریان داستان‌های سیاسی اسلامی در ادبیات کودک هستیم؛ داستان‌هایی که شخصیت‌هایی دینی دارند، اما برای تهییج نوجوانان علیه حکومت پهلوی و تلاش برای شکل گیری حکومت اسلامی نوشته شده اند. در این داستان‌ها که در یکی از مقاطع تاریخی قرون پیش و یا در کشوری دوردست می‌گذرند، مسلمانان علیه حاکمان ظالم و یا بیگانگان دست به قیام می‌زنند...

کد خبر 5506893 زینب رازدشت تازکند

منبع: مهر

کلیدواژه: معرفی کتاب ادبیات کودک و نوجوان ادبیات دینی تازه های نشر سالروز ارتحال امام خمینی انقلاب اسلامی ایران کتاب و کتابخوانی امام خمینی ره گام دوم انقلاب شعرخوانی دفاع مقدس معرفی کتاب نشر هنوز انتشارات شهید کاظمی آیت الله خامنه ای انتشارات انقلاب اسلامی کودک و نوجوان داستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۸۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار کتاب «ماهی جان» در قزوین

به گزارش خبرگزاری مهر «ماهی جان» کتابی شامل مجموعه شعر نوجوان است که به همت واحد کودک و نوجوان انتشارات سایه گستر منتشر شده است.

سرایش آثار این مجموعه را مهدی مردانی کارشناس مسئول فرهنگی، هنری و ادبی و تصویرگری آن را فیروزه ولدآبادی مربی فرهنگی کانون استان قزوین برعهده داشته‌اند.

این کتاب شامل ۲۸ سروده در قالب نیمایی است که انتشارات سایه گستر آن را در اندازه رقعی منتشر کرده است.

کد خبر 6089669

دیگر خبرها

  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • شمه‌ای از بی‌کفایتی پهلوی
  • داستان جذاب زندگی یک نوجوان در «جرئت و حقیقت»
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • انتشار کتاب ماهی جان در قزوین
  • کمرنگ‌شدن نشریات تخصصی نوجوانان از عوامل افت شعر نوجوانان است
  • انتشار کتاب «ماهی جان» در قزوین
  • چرا شعر نوجوان مورد توجه نیست؟