Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@21:20:20 GMT

نظرات مراجع عظام تقلید درباره قیام ۱۵ خرداد

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۵۸۳۰۶

نظرات مراجع عظام تقلید درباره قیام ۱۵ خرداد

به گزارش خبرنگار ایرنا، حرکت انقلابی کفن پوشان دشت ورامین در ۱۵ خرداد سال ۴۲ و مظلومیت شهدای این قیام باعث شد تا امام راحل، مقام معظم رهبری و بسیاری از مراجع عظام تقلید با تقدیر از تلاش مردم دشت ورامین در خرداد سال ۴۲، از این حرکت به نیکی یاد کنند که گوشه‌ای از سخنان ایشان به شرح زیر است.
امام خمینی(ره):
آقایان محترم و جوانان معظم ورامین به ما حق ویژه‌ای دارند، آن‌ها در ۱۵ خرداد زحمت کشیدند و جوانان خودشان را از دست دادند و برای اسلام فعالیت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای:
اینجانب به مردم انقلابی و خوب ورامین علاقه داشته و هیچ‌گاه آن‌ها را که در انقلاب ۱۵ خرداد سال ۴۲ نقش به سزایی داشتند، فراموش نمی‌کنم.
آیت الله مکارم شیرازی:
ورامینی‌ها مردمی هستند که به شجاعت شناخته شده‌اند و در تاریخ،نام شهدای عزیشان ثبت شده است.
آیت الله صافی گلپایگانی:
حرکت مردم ورامین در ۱۵ خرداد سال ۴۲، سابقه و افتخار انقلاب محسوب می‌شود و من به شهر مذهبی و مردم متدین ورامین ارادت دارم.
آیت الله نوری همدانی:
مردم ورامین، ولایتمدار، متعهد و متدین بوده که از لحاظ پیشتازی انقلاب، امتیاز مخصوصی دارند.
آیت الله مظاهری:
نقش برجسته و فراموش ناشدنی مردم غیور منظقه ورامین در قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲، شاهد صدقی بر مراتب اخلاص و مجاهدت آن بزرگواران می‌باشد.
آیت الله جنتی:
حرکت مردم ورمین در ۱۵ خرداد به مثابه جنگ بدر بوده و شما بودید که کفن‌پوش به میدان آمدید، اگر مردم ورامین که در ۱۵ خرداد از جان خود مایه گذاشتند و خون نمی‌دادند، فاتحه  انقلاب و امام خوانده می‌شد.
آیت الله سیدمحمدباقر حکیم:
ورامین شهر مبارکی است از روزهای اول انقلاب اسلامی و در ۱۵ خرداد نقش اساسی در انقلاب داشته است.
آیت الله جوادی آملی:
مردم منطقه ورامین، دین باور، معتقد، مخلص و شیعه محض بوده و هستند و ۱۵ خرداد را مردم ورامین به نام خود ثبت کردند.
آیت الله فاضل لنگرانی:
شما مردم  بزرگوار ورامین برای خود سهم بزرگی را در حادثه ۱۵ خرداد ثب و افتخار جاودانه‌ای را رقم زدید و به منظور حمایت از اسلام و امام جانفشانی کردید.
شهید مظلوم آیت الله بهشتی:
همین مردم ورمین، باطل را در هر لباس و مقامی از صحنه خارج خواهند کرد، شما مردم ورامین در تاریخ خواهید ماند.
در قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ ، مردم شهرستان های ورامین و پیشوا با اطلاع از دستگیری امام راحل پای پیاده و کفن پوش به سمت تهران به حرکت در آمدند در این مسیر هفت تن از جوانان این دیار به نام های سیدمرتضی طباطبایی، حسن خانی، عزت الله رجبی، امیرهوشنگ معصومشاهی، جعفر عرب مقصودی، مسیب مهابادی و ابوالقاسم اردستانی به دست نیروهای رژیم شاهنشاهی به شهادت رسیدند.

برچسب‌ها قیام ۱۵ خرداد انقلاب اسلامی ایران مقام معظم رهبری ورامین امام خمینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قیام ۱۵ خرداد انقلاب اسلامی ایران مقام معظم رهبری قیام ۱۵ خرداد انقلاب اسلامی ایران مقام معظم رهبری ورامین امام خمینی ۱۵ خرداد سال ۴۲ مردم ورامین ۱۵ خرداد آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۸۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی‌کوشا پیش از ظهر یکشنبه در مراسم روز ملی شوراها در سنندج اظهار کرد: موضوع شورا از مهمترین مباحثی است که در ادبیات و دایره‌المعارف انقلاب اسلامی و قانون اساسی جمهوری اسلامی ذکر شده و از ارکان و وجوه حکمرانی مردمی امام و انقلاب اسلامی محسوب می‌شود که در قانون اساسی تعبیه شده است.

وی با بیان اینکه مهمترین شاخصه انقلاب اسلامی و مهمترین ویژگی امام و رهبری توجه و اتکا به نیروی مردمی بوده و هست، افزود: نوع رفتار و مسلک امام نشان می‌دهد اتکای اصلی به مردم داشتند.

استاندار کردستان ایجاد حساب ۱۰۰ امام، راه‌اندازی کمیته امداد امام و تشکیل بسیج مستضعفین در راستای توجه به محرومان و مردم را از دستاوردهای امام راحل در اوایل شکل گیری پیروزی انقلاب اسلامی خواند.

زارعی‌کوشا اضافه کرد: معتقدم خدمات شهری و روستایی در چهارچوب مدیریت و شوراها باید تعریف شود و دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی از زیرمجموعه شورا تعریف شوند.

وی به شکل گیری مجلس جدید اشاره کرد و گفت: نمایندگان منتخب مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی افرادی توانمند و مجرب هستند و باید در جایگاه خود اثرگذار باشند.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه در طول ۲ سال اخیر در استان ۱۴۰ سفر شهرستانی و روستایی داشته‌ام، افزود: در این سفرها مشکلات مردم از نزدیک شنیده شد و معتقدم باید با حضور در میان مردم مشکلات احصا و رفع شوند.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ برای شهرداری‌ها ۴۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده و قیر تأمین شد که در سال ۱۴۰۲ این مبلغ به یک‌هزار و ۶۰ میلیارد تومان رسید.

استاندار کردستان یادآور شد: کمک دولت به دهیاری‌ها نیز در سال گذشته ۳۲۵ میلیارد تومان بود که در سال ۱۴۰۱ این مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان بوده است.

زارعی‌کوشا به رویدادهای فرهنگی استان نیز اشاره کرد و یادآور شد: رویداد هزار دف در پالنگان با پیش بینی پنج هزار نفر جمعیت برنامه‌ریزی شد اما به رویداد منحصربفردی تبدیل شد که جمعیت بی‌شماری به این روستا مراجعه و در رویداد شرکت کردند.

وی اضافه کرد: اینگونه رویدادها در سایر روستاهای استان نیز برگزار شده و مورد استقبال مردم بوده است.

وی مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای استان و بازگشت ۴۰ هزار نفر مردم از روستا به شهر، اجرای راههای روستایی را از اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم خواند و گفت: باید با همدلی و برادری بتوانیم برای خدمت به مردم گام برداریم.

کد خبر 6090695

دیگر خبرها

  • پاسخ آیت الله نوری همدانی به سوالی درباره طرح عفاف و حجاب پلیس (طرح نور)
  • حمایت کامل یک مرجع تقلید از «طرح نور»: امری مبارک است | درباره حجاب به شدت حساسیم
  • حرکت جبهه جهانی انقلاب، مستحکم‌تر و نیرومندتر از پیش
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • کدام مرجع تقلید بر پیکر عروس امام ( ره) اقامه نماز کرد؟ +عکس
  • آیا می شناسیدش؟
  • حضور و اراده مردم در سرنوشت کشور بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی
  • تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود
  • آیت‌الله حسینی همدانی: اینکه دانشجویان آمریکایی در آمریکا به خاطر غزه کتک می‌خورند و به زندان می‌روند یعنی غزه پیروز است/ نفرت جهانی از آمریکا کاملاً عیان شده است/ امروز همه مردم آزاده عالم با نفرت فریادشان بر سر اسرائیل بلند است
  • آیت‌الله مطهری فیلسوف زمان و یکی از متفکرین انقلاب بود