Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ کاروان زیرسایه خورشید استان هرمزگان در پنجمین روز از دهه مبارک کرامت برنامه‌های خود را به شهرستان حاجی‌آباد در شمالی‌ترین شهرستان هرمزگان اختصاص داده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، کاروان زیرسایه خورشید استان هرمزگان در پنجمین روز از دهه مبارک کرامت برنامه‌های خود را به شهرستان حاجی‌آباد اختصاص داده است و از ساعت 8صبح با استقبال مردمی در روستای سرچاهان برنامه‌‌های خود در این شهرستان را آغاز کرد و بعد از حضور در آستان مقدس امامزادگان واجب التعظیم حضرت سید محمد و سید نظام‌الدین(ع) برنامه‌های خود در شهر حاجی‌آباد آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این کاروان در اولین برنامه خود در شهرستان حاجی‌آباد و روستای سرچاهان در منزل شهید والامقام همت‌الله شمسایی از شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس استان هرمزگان حاضر شده و با پدر و مادر این شهید قدسی مقام دیدار کردند.

شهید شمسایی از شهدای دوران دفاع مقدس است که در 18 سالگی به صورت داوطلب عازم جبهه‌های حق علیه باطل شده و به درجه رفیع شهادت نائل آمده است‌‌.

کاروان خادمین حرم مطهر رضوی بلافاصله بعد از اجرای برنامه‌های خود در روستای سرچاهان راهی شهر حاجی آباد شدند و در جمع مردمی استقبال‌کنندگان حاجی‌آیادی در امامزاده سلطان سید محمد و سید نظام‌الدین حاضر شدتد 

حجت‌الاسلام خانجانی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان حاجی‌آباد و امام جمعه موقت شهرستان در آیین استقبال از خدام رضوی با اشاره به حدیث سلسله الذهب گفت: امام رضا علیه‌السلام مایه خیر و برکت و آرامش ایرانی‌ها است و زیارت این امام بزرگوار در روایات برابر  با زیارت کربلا و خانه خدا معرفی شده است و ارادت ما به امام رضا علیه‌السلام موجب افتخار شده است.

وی افزود: به برکت امام رضا علیه‌السلام امروز ایران اسلامی کاملا مستقل است و قدرت‌های خارجی قدرت مداخله در مسائل داخلی ما را ندارند.

خانجانی بیان‌کرد: انتظار داریم که آستان قدس رضوی برنامه‌‌ریزی هایی داشته باشد تا مردمی که تاکنون به زیارت حضرت رضا علیه‌السلام نرفته‌اند بتوانند مشرف به این آستان قدسی شوند چرا که زیارت رفته‌های زیادی در شهرستان داریم که عمدتا به دلیل محرومیت نمی‌توانند عازم شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جواهری نیز در این مراسم اظهارداشت: در چند روزی که در استان هرمزگان حضور داشتیم جز خوبی و نیکی و ارادت به حضرت رضا علیه‌السلام چیزی در استان هرمزگان ندیدیم و این ارادت عظیم نسبت به حضرت را باید ارج نهیم و از آن مواظب کنیم چرا که دستگاه‌های عظیم تبلیغاتی دنیا به دنبال از بین بردن ارادت ما به اهل‌بیت و ترویج دین‌گریزی هستند.

وی ادامه داد: امام رضا علیه‌السلام می‌فرمایند: اگر مؤمنین راه‌های نفوذ شیطان را نبندند، شیطان چیزی از اعمال نیک باقی نمی‌گذارد لذا بدانید کینه، حسد، بداخلاقی و ... همه ابزارها و راه‌های نفوذ شیطان هستند.

کاروان «زیر سایه خورشید» وارد سیستان‌ و بلوچستان شد+فیلمکاروان زیر سایه خورشید وارد یاسوج شدآغاز ویژه ‌برنامه‌های دهه کرامت / کاروان زیر سایه خورشید وارد استان کرمانشاه شد + تصویر

این کاروان در ادامه به عیادت یکی از بیماران صعب العلاج شهر حاجی‌آباد و پس از متبرک کردن فضای منزل این بیمار و دعا و توسل و مسئلت عافیت و سلامتی از آستان احدیت راهی منزل خادم الرضا(ع) مرحوم مسلم خدادادی از خادمیاران رضوی و مسئول سابق هماهنگی برنامه‌های زیرسایه خورشید در شهرستان حاجی آباد شدند و خادمین حرم مطهر رضوی حال و هوای این خانه را امام رضایی کردند و به پاس تلاش‌های این خادمیار رضوی از خانواده خدادای تجلیل به عمل آمد. 

خادمان حرم مطهر رضوی در ادامه راهی روستای باغات در شمالی‌ترین نقطه شهرستان حاجی‌آباد و استان هرمزگان شدند و در جمع پرشور مردم این روستا حاضر شدند و ضمن برگزاری نماز جماعت در این روستا مراسم پرچم‌گردانی و تبرک‌جویی به پرچم مطهر و مقدس امام رضا را برگزار کردند. 

گفتنی است در این مراسم، سفره اطعام رضوی نیز گسترده شد و مردم بر سر خوان بابرکت حضرت رضا علیه السلام اطعام شدند. 

کاروان خادمین حرم مطهررضوی در ادامه راهی روستای کشکوئیه شد و مردم این روستا هم بر سر خوان بابرکت سلطان بلافصل قلوب، حضرت شمس‌الشموس،انیس‌النفوس، حضرت علی‌بن موسی‌الرضا علیه‌السلام متنعم شدند.

انتهای پیام/864/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام رضا علیه السلام شهرستان حاجی آباد برنامه های خود استان هرمزگان حاجی آباد حرم مطهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۸۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با سیدجواد موسوی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی و جمعی از مدیران دستگاه‌های میدان‌دار در پذیرایی از زائران رضوی اظهار کرد: یکی از مساله‌های مهم در ایام پیک زائر در مشهدالرضا (علیه السلام) انجام هرچه بهتر تکریم و میزبانی از زائران رضوی به ویژه زائران بارگاه منور رضوی است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ضمن تاکید بر تکریم هرچه باشکوه تر زائران امام هشتم (علیه السلام) افزود: میزبانی شایسته از مهمانان علی‌ابن موسی‌الرضا (علیه السلام)، مهم‌ترین تکلیف مسوولان استان و مدیران شهر است. اینجاست که می‌گوییم باید فرهنگ میزبانی را ارتقا دهیم و آن را به معیارهای زیارت مطلوب در شهر امام رضا (علیه السلام) نزدیک کنیم.

ضرورت توسعه زیرساخت های اقامت و حمل و نقل

وی خاطرنشان کرد: در حوزه میزبانی و حضور زائران باید توجه و اهتمام ویژه خود را متمرکز بر موضوع اسکان در هتل‎‌ها، زائرسراها و مهمانسراهای ارزان‎ قیمت کنید زیرا محور اصلی چالش‌‎های موجود، ناظر بر آن دسته از زائرانی است که به عشق زیارت امام هشتم (علیه السلام) به این شهر می‌آیند اما توان مالی برای اقامت چندروزه در یک منزلگاه را ندارند و تکلیف شما، رسیدگی به نیاز این عزیزان است.

علم الهدی با ابراز گلایه از افزایش غیرمنطقی نرخ اقامت و اسکان در پیک‌های زیارتی ادامه داد: باید حداکثر نظارت و کنترل را در این زمینه به کار بگیرید تا زیارت مهمانان امام رئوف (علیه السلام) در اوج رفاه و آسایش میسر باشد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، ساخت زائرسراهای ارزان قیمت به تکلیف سایر شهرهای کشور در مشهدالرضا (علیه السلام) را ضرورتی اجتناب‌ناپذیر دانست و تصریح کرد: تمام ظرفیت خود را پای کار بیاورید تا حتی یک گره از کار زائر امام هشتم (علیه السلام) باز شود. این تکلیف بر گردن ما و حقی است که علی ابن موسی الرضا (علیه السلام) بر ضمه ما دارد تا زائر او را تکریم کنیم.

وی تأکید کرد: از جمله گروه‌هایی که به زیارت حضرت رضا (علیه السلام) مشرف می‌شوند، زائران خارجی هستند. در این بخش توجه ما باید به زواری باشد که استطاعت و توانی مالی زیادی برای زیارت حضرت ندارند، مانند زائران شریف پاکستانی که صدها و هزاران کیلومتر راه را طی کرده، رنج سفر را به جان خریده تا خود را به مشهد برسانند. حالا چه وظیفه‌ای برای ما مهم‌تر از تأمین زیرساخت اقامت برای این‌ها؟

علم الهدی گفت: یک جنبه دیگر از خدمت‌رسانی به زائران و تسهیل فرآیند زیارت، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل است؛ اعم از حمل و نقل جاده‎ای، ریلی و هوایی که ضرورت آن در پیک‌های زیارتی مضاعف می‌شود. به همین دلیل، این ظرفیت وجود دارد که در حوزه سفرهای هوایی، شرکت‌های هواپیمایی دولتی پای کار بیایند و پروازها از نظر کمیت و کیفیت توسعه پیدا کند. در حوزه خدمات ریلی هم این مهم اجتناب‌ناپذیر است و در بخش تشرف‌های زمینی، کیفیت جاده‌ها به همراه ایمن‎سازی آن‌ها ضرورت پیدا می‌کند.

کد خبر 6093460

دیگر خبرها

  • برپایی جشن‌های دهه‌ کرامت در گیلان و میزبانی از سه کاروان خدام رضوی
  • لزوم توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • مرزی‌ترین نقطه خراسان شمالی سینما خواهد داشت
  • کشف ۶۰ کیلوگرم تریاک در حاجی آباد
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • آرمان‌های امام راحل به نسل جدید معرفی شود
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی
  • تحویل ۹ شی تاریخی به میراث‌فرهنگی هرمزگان
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • ساخت فیلم «عشق آباد» با محوریت امام رضا (ع) و فرهنگ رضوی