Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@23:31:16 GMT

نکاتی که پیش از خرید آبگرمکن دیواری باید بدانید

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۵۸۷۴۴

نکاتی که پیش از خرید آبگرمکن دیواری باید بدانید

امروزه تامین آب گرم مصرفی با آبگرمکن دیواری بسیار راحت انجام می شود.

گرمایش آب ۱۸ درصد از کل انرژی مصرفی خانه را شامل می شود . مجهز کردن خانه به آبگرمکن دیواری یک روش هوشمند و کم هزینه در مصرف انرژی به شمار می رود..

در صورتی که قصد خرید آبگرمکن دیواری دارید توصیه می کنیم ابتدا این مقاله را که به راهنمای خرید آبگرمکن دیواری اختصاص دارد ، مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راهنمای خرید آبگرمکن دیواری 

در صورتی که قصد خرید آبگرمکن جدیدی را دارید که کم مصرف نیز باشد سه سوال وجود دارد که قبل از خرید ابتدا باید به آنها جواب بدهید.

۱. منبع سوخت شما چیست؟

اکثر آبگرمکن ها با برق یا گاز طبیعی و گاهی پروپان کار می کنند . همه این سوخت ها می توانند جریان قابل اعتمادی از آب گرم برای خانواده را تأمین کنند .

اما تفاوت های اساسی بین آنها وجود دارد به طوری که در صورتی که خانه شما با برق گرم می شود آبگرمکن برقی ایده آل است.

هنگامی که نصب آبگرمکن هایی که با گاز طبیعی یا پروپان کار می کنند پیچیده یا غیر ممکن باشد، آبگرمکن های برقی مناسب هستند .

آبگرمکن هایی که با گاز طبیعی کار می کنند قیمت بیشتری نسبت به آبگرمکن های برقی دارند اما باعث کاهش هزینه های مربوط به قبوض و مصرف انرژی می شوند .

بنابراین استفاده از آبگرمکن های گاز طبیعی یکی از اقتصادی ترین راه ها برای گرم کردن آب و فضای خانه می باشند.

آبگرمکن هایی که با گاز پروپان کار می کنند تمام مزایای گاز طبیعی را دارند با توجه به اینکه این دستگاه ها آلاینده های زیاد تولید نمی کنند یک گزینه سازگار با محیط زیست به شمار می روند.

۲. مخزن دار یا بدون مخزن؟

امروزه فناوری آبگرمکن ها تغییر کرده است ، بطوری که این دستگاه ها به دو دسته آبگرمکن های دارای مخزن و بدون مخزن طبقه بندی شده اند.

- آبگرمکن های دارای مخزن

این دستگاه ها همانند دستگاه های قدیمی دارای مخزن ذخیره سازی آب بوده و هنوز هم از متداول‌ ترین نوع آبگرمکن ها به شمار می روند.

آبگرمکن های دارای مخزن آب گرم را در یک مخزن عایق بندی شده ذخیره می کنند . بازده این دستگاه ها بسته به واحد و منبع سوخت متفاوت است اما به هزینه اولیه کمتری برای خرید نیاز دارند.

- آبگرمکن های بدون مخزن

این نوع آبگرمکن ها آب گرم شده را ذخیره نمی کنند در عوض آب از طریق یک مبدل حرارتی عبور نموده و آب گرم به دست مصرف کننده می رسد.

آبگرمکن های بدون مخزن یا دیواری می ‌توانند مصرف انرژی را کاهش دهند و از آنجا که این دستگاه ها بر روی دیوار نصب می شوند باعث آزاد بودن فضای کف شده و گزینه مناسبی برای نصب در فضاهای کوچک هستند.

۳. میزان مصرف آب گرم خانواده شما چقدر است؟

فرقی ندارد که از آبگرمکن مخزن دار یا بدون مخزن استفاده کنید ، بهترین دستگاه ، آبگرمکنی است که قابل اطمینان و کارآمد باشد. 

در صورتی که از آبگرمکن خیلی کوچک استفاده کنید ممکن است پاسخگوی نیازهای شما نبوده و توانایی گرم کردن آب را نداشته باشد. 

به همین دلیل باید  آبگرمکن خود را باید به اندازه ی افراد خانواده ، تعداد مصرف و همچنین سبک زندگی خود انتخاب کنید. 

آبگرمکن چه مدت دوام می آورد؟

آبگرمکن ها نیز مانند هر وسیله دیگری عمر مفید داشته و پس از این مدت باید تعویض شوند .

به طور معمول یک آبگرمکن در صورتی که نصب و راه اندازی آن توسط افراد ماهر و متخصص صورت گرفته و سختی آب زیاد نباشد و همچنین تعمیر و سرویس آن به صورت منظم انجام شود حدود ۱۰ سال دوام دارد.

هنگام خرید آبگرمکن دیواری به چه نکاتی باید توجه نمود؟

پرکاربردترین نوع آبگرمکن در ایران آبگرمکن های دیواری  هستند که بدون مخزن بوده و به دلیل آنکه کم حجم بوده و فضای کمی را برای نصب اشغال می کنند از آنها در محیط های کوچک استفاده می شود.

برای آنکه مصرف انرژی کاهش یافته و انرژی کمتری مصرف شود ، استفاده از آبگرمکن های دیواری کم فشار یک گزینه ایده‌آل به جای استفاده از آبگرمکن های مخزن دار می باشد.

استفاده از یک آبگرمکن دیواری که از ظرفیت حرارتی بالایی برخوردار است باعث می شود که آب به مدت زمان طولانی  گرم بماند . بنابراین در هنگام حمام رفتن نیز با آب سرد مواجه نمی شوید .

این آبگرمکن ها پس از باز کردن شیر آب به سرعت آب را گرم می کنند. در هنگام خرید آبگرمکن توجه به نکات زیر الزامی است:

- ظرفیت دستگاه

معیار FHR که بر روی برچسب راهنمای انرژی درج می شود یکی از مهمترین پارامترها در هنگام خرید آبگرمکن دیواری می باشد.

این معیار نشان دهنده تولید گالن های آبی است که هر آبگرمکن در یک ساعت می تواند انجام دهد.

از این نظر آبگرمکن های گازی نسبت به آبگرمکن های برقی FHR بیشتری داشته و اندازه ی آن با توجه به ظرفیت مخزن ، اندازه شعله آبگرمکن و منبع گرما تعیین می شود .

- میزان صرفه جویی در مصرف انرژی

آبگرمکن هایی که دارای مخزن هستند نسبت به آبگرمکن های بدون مخزن انرژی بیشتری مصرف می کنند.

به طوری که آبگرمکن های بدون مخزن که همان آبگرمکن های دیواری هستند می توانند تا ۵۰ درصد در مصرف انرژی صرفه جویی کنند .

زیرا آبگرمکن های دیواری مخزنی نداشته و نیازی به مصرف انرژی برای گرم نگه داشتن آب موجود در گالن ندارند.

- کارایی دستگاه

یکی از فاکتورهایی که نشان دهنده کارایی آبگرمکن های دیواری می باشد EF یا فاکتور انرژی نام دارد که هر چقدر میزان آن بیشتر باشد نشان دهنده کارایی بالای آبگرمکن می باشد .

- میزان فشار آب

یکی از مواردی که باعث می شود مجبور شوید در انتخاب آبگرمکن دقت بیشتری به خرج دهید میزان فشار آب است.

برای آنکه آبگرمکن بتواند روشن شود ، آب باید از حداقل  فشار برخوردار باشد .

در صورتی که در محلی زندگی می کنید که میزان فشار آب در آن محل کم است ، استفاده از آبگرمکن های دیواری مناسب نبوده و شاید مجبور به استفاده از آبگرمکن های ایستاده شوید.

تاسیسات لطفی مجری تاسیسات حرارتی ساختمان در کرج

تاسیسات لطفی یکی از قدیمی ترین مراکز فروش و خدمات تجهیزات گرمایشی ساختمان در کرج می باشد که بیش از 35 سال در این زمینه سابقه دارد . از مهمترین خدمات تاسیسات لطفی می توان موارد زیر را ذکر کرد :

- فروش و تعمیرات دیگ بخار در کرج

- نمایندگی فروش و تعمیر پکیج ایران رادیاتور کرج

- فروش و نصب تجهیزات استخر در کرج

- فروش و نصب تجهیزات آب گرم استخر

تاسیسات لطفی :  09125641224

www.tmilotfi.ir

منبع: فردا

کلیدواژه: آبگرمکن دیواری استفاده از آبگرمکن خرید آبگرمکن دیواری آبگرمکن های دیواری دستگاه ها کار می کنند مصرف انرژی دارای مخزن گاز طبیعی آب گرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۸۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رعایت توازن تولید و مصرف انرژی به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد

نرسی قربان کارشناس انرژی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه ایران یکی از بزرگترین ذخایر گازی را دارا است، گفت: ایران از لحاظ تئوری می‌تواند به هاب انرژی تبدیل شود و سال‌های سال در رابطه با آن صحبت شده است زیرا ایران یکی از بزرگترین ذخایر گازی جهان را دارا است.

وی ادامه داد: ایران از لحاظ جغرافیایی در منطقه‌ای قرار دارد که به چندین کشور مختلف راه دارد؛ اعم از کشورهایی که گاز دارند به همین جهت همواره بر سر این موضوع بحث بوده که ایران بتواند ایران گاز را از کشورهایی نظیر ترکمنستان که گاز دارند دریافت و به ترکیه، هند و.... بدهد که به دلیل تحریم‌ها مکان پذیر نبود.

به گفته این کارشناس انرژی تولید انرژی در کشور ما کم نیست، بلکه مصرف انرژی در کشور ما بسیار بالاست.

وی ادامه داد: برای به تعادل رسیدن تولید و مصرف باید تولید گاز افزایش پیدا کند زیرا گاز در سبد کشور ما سهم ۷۰ درصدی دارد و اگر بخواهیم تولید گاز را افزایش دهیم که برای تولید برق و سایر مصارف را پاسخگو باشد مستلزم سرمایه گذاری بیشتر است که مقدار آن بسیار بالاست و به گفته وزیر نفت ۲۰۰ میلیارد دلار برای سرمایه گذاری نیاز داریم.

به گفته قربان در صورتی که سرمایه گذاری صورت بگیرد باید سرمایه گذاری خارجی باشد تا پاسخگوی نیاز ما باشد.

قربان در رابطه با راهکارهای بهینه سازی مصرف، خاطر نشان کرد: راه کارهای مختلفی در این زمینه در نظر گرفته شده است که یکی از آنها قیمت گذاری است به گونه‌ای که قیمت انرژی را به جایی برسانند که صرفه‌جویی در آن بسیار جذاب شود که به علت مسائل سیاسی چنین امکانی وجود ندارد

وی ادامه داد: راه کارهای دیگری نظیر سرمایه گذاری وجود دارد و بهینه سازی به طوری که در خانه و ادارات حتی کارخانه‌ها سرمایه گذاری صورت بگیرد تا مصرف بهینه باشد و با توجه به اینکه سرمایه گذاری وجود نداشته این نوع از بهینه سازی هم میسر نشده است.

این کارشناس انرژی توضیح داد: سیاست‌های انرژی دولت مرتباً در حال تغییر است و هیچ زمان سیاست واحدی را در دولت‌ها مختلف نداشته‌ایم و همه این موارد دست به دست هم داده تا بهینه سازی به تعویق می‌افتد.

کد خبر 6090017 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • پافشاری بر پدیده «اوج نفت» هرج و مرج انرژی را تشدید می‌کند
  • اعجاز سنگ نمک را بدانید تا از بلای مختلف و انرژی‌های منفی به دور باشید | خود را به آرامش دعوت کنید
  • رعایت توازن تولید و مصرف انرژی به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد
  • تیغ شدت مصرف انرژی روی گلوی اقتصاد ایران
  • پشت صحنه پیامک «آبفا»
  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است
  • راه‌اندازی ۴ نیروگاه خورشیدی در سال جدید
  • کشف ۳۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در یک چهار دیواری
  • تبدیل دریاچه‌ها به نیروگاه‌های عظیم تولید برق
  • هوش مصنوعی چگونه به بهینه سازی انرژی کمک می‌کند؟