Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایران آنلاین، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: کار جهادی و اقدامات مجدانه تلاش‌ها به نتیجه رسید، گفت: دولت آیت‌آلله رئیسی در کنترل و مهار کرونا برخورد نمایشی نداشت و اراده و برخورد جهادی وی موجب کنترل و مهار این بیماری شد.

مجتبی رضاخواه درباره عملکرد ملموس دولت سیزدهم در صفر شدن آمار متوفیان ناشی از کرونا گفت: دولت سیزدهم از ابتدای روی کار آمدن مسئله جان و نان مردم را به عنوان یکی از شعارهای اصلی خود اعلام کرده بود و به محض شروع به‌کار تلاش‌های خوبی برای واردات واکسن و تزریق آن و هم برای فرهنگ‌سازی این موضوع صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: تلاش‌هایی هم در داخل کشور برای ساخت واکسن انجام شده بود که مورد حمایت قرار گرفتند به غیر از واردات واکسن، حمایت خوب از کادر سلامت هم از دلایل دیگر موفقیت این امر بود.

رضاخواه عنوان کرد: اصلاح برخی سیاست‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی در استفاده از برخی داروهایی که بعداً استفاده از آن‌ها اشتباه تلقی شد، هم در کاهش میزان مرگ و میر موثر بود.

وی تصریح کرد: به اعتقاد من دولت تلاش ویژه‌ای برای حل مشکل کرونا و شیوع آن انجام داد. همان اوایل شاهد بودیم نرخ مرگ و میر ۶۰۰-۷۰۰ نفر در روز ظرف مدت کوتاه به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرد و در روزهای اخیر هم این نرخ به صفر رسید.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: از آنجایی که برخی کشورها همچنان درگیر کرونا هستند این نکته نرخ مرگ و میر ما بسیار پایین است، مثبت تلقی می‌شود. امیدوارم این روند ادامه داشته باشد و در آینده هم اگر احیانا پیک‌ها یا سویه‌های جدیدی از این بیماری آمد دولت بتواند همچنان این روند را ادامه دهد.

رضاخواه خاطرنشان کرد: دولت آیت‌الله رییسی نرخ مرگ و میری حدود ۶۰۰- ۷۰۰ در روز را تحویل گرفت و اکنون بعد از گذشت ۱۰ ماه، با پیگیری‌های فراوان و کار جهادی و اقدامات مجدانه تلاش‌ها به نتیجه رسید و میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری به صفر رسیده است.

وی بیان کرد: اگر قرار بود اقداماتی که در دولت سیزدهم برای مهار کرونا انجام شد مانند دولت گذشته ادامه پیدا کند شاید مانند سایر کشورها از جمله آمریکا که اکنون بیش از ۳۰۰ کشته در روز دارند نرخ مرگ و میر ما هم بالا بود لذا این حرکت مجدانه و جهادی که در دولت سیزدهم انجام شده حتماً موثر بوده است.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: دولت آیت‌آلله رئیسی در کنترل و مهار کرونا برخورد نمایشی نداشت و در نتیجه اراده و برخورد جهادی دولت موجب کنترل و مهار این بیماری شد.

رضاخواه افزود: فراموش نمی‌کنیم که در مجلس آقای روحانی در هیچ جلسه حضور نداشت و صرفاً برای مراسم بسیار کوتاه در مجلس حضور پیدا کردند و به بهانه کرونا از پاسخگویی هم فرار می‌کرد و در مجلس حاضر نمی‌شد اما آیت‌الله رئیسی هم به مردم و هم به مسئولین و نمایندگان پاسخگو بودند.

به گزارش ایرنا، براساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، طی ۲۴ ساعت گذشته، هیچ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور فوت نکرده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز روز پنجشنبه در توئیتی نوشت: پس از دو سال و ۱۰۰ روز مقابله ملت قدرتمند ایران با کرونا و درحالی که در آمریکا و اروپا آمار تلفات بالایی گزارش می شود، ایران نخستین روز بدون فوت کرونا را تجربه کرد.

بهرام عین‌اللهی تصریح کرد: این موفقیت را به رهبر انقلاب و ملت ایران تبریک می‌گویم و بر ارواح بلند شهدای مدافع سلامت درود می فرستم.

ویروس کرونا از ابتدای اسفند سال ۱۳۹۸ در کشور شیوع یافت و واکسیناسیون سراسری نیز از ۲۲ بهمن سال ۱۳۹۹ آغاز شد.



انتهای پیام/


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: نرخ مرگ و میر کنترل و مهار دولت سیزدهم مهار کرونا تلاش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۸۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است

محمد صادق صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با قدردانی از تلاش مؤثر استاندار کردستان برای زدودن موانع ارتباط بی‌واسطه با مردم استان اظهار کرد: از برکات نظام جمهوری اسلامی و دولت مردمی ایران قوی، وجود و پای کار بودن مردم استان در تمام جوانب زیست مومنانه است.

وی افزود: بحمدالله با شبکه سازی عملیاتی حلقه‌های میانی، پاسخگویی به مسائل مردمی در مسیر بسیار ارزشمندی از همدلی و تقویت مبانی مردمی سازی دولت در استان شکل گرفته است.

وی با قدردانی از اهتمام دستگاه‌های اجرایی بر تحقق شفافیت در عملکرد به جامعه هدف خاطرنشان کرد: پویایی و میدان داری در جامعه با جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار تحقق خواهد یافت و نقش بزرگان خانواده و محلات به عنوان حلقه میانی تأثیرگذار در تحقق این معروف، انکار ناپذیر است.

صادقی بازدیدهای میدانی استاندار کردستان را مصداق خدمت بی منت جهت حل مسائل خرد و کلان در استان عنوان کرد.

دستیار استاندار کردستان در امر مردمی‌سازی گفت: مردم کردستان همواره سرآمد در خدمت مضاعف و تکریم کرامت انسانی هستند.

کد خبر 6090083

دیگر خبرها

  • اعزام ۱۴ هزار خوزستانی زائر اولی به مشهد در دولت سیزدهم
  • ۲۵هزار تخت بیمارستانی در سه سال ابتدای دولت سیزدهم افتتاح شده است
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان
  • اقدامات دولت سیزدهم بر اساس نیاز خراسان شمالی بوده است
  • پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان    
  • کاهش رشد نقدینگی به تنهایی موجب مهار تورم نخواهد شد
  • تحقق ۱۲۹ مصوبه از سفر اول دولت سیزدهم به خراسان رضوی
  • رویکرد دولت سیزدهم خدمت شبانه‌روزی و جهادی به مردم است