Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-01@04:23:29 GMT

(ویدئو) جواهرات سلطنتی پرتغال پس از ۲۲۷ سال به نمایش گذاشته شد

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۵۹۰۰۹

(ویدئو) جواهرات سلطنتی پرتغال پس از ۲۲۷ سال به نمایش گذاشته شد

‍‍‍‍‍‍

مردم از موزه گنج سلطنتی پرتغال که به تازگی افتتاح شده است، بازدید می‌کنند، جایی که جواهرات سلطنتی پرتغال در لیسبون به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش فرارو، ۲۲۷ سال طول کشید، اما جواهرات سلطنتی خیره کننده پرتغال سرانجام در یک اتاق بزرگ در داخل کاخ سلطنتی ناتمام این کشور به نمایش گذاشته شد.

کاخ آجودا مشرف به منطقه تاریخی بلم پایتخت آخرین سلسله سلطنتی پرتغال بود که با تبدیل شدن کشور به جمهوری در سال ۱۹۱۰، دوران پادشاهی به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوزه آلبرتو ریبیرو، مدیر کاخ و موزه جدید آن، گفت: پس از زلزله و سونامی وحشتناک لیسبون در سال ۱۷۵۵، خانواده سلطنتی تصمیم گرفتند به اینجا نقل مکان کنند، زیرا از رودخانه دور بود و کمتر مستعد فعالیت‌های لرزه‌ای بود.

بخش غربی کاخ سلطنتی که اکنون موزه گنج سلطنتی را در خود جای داده است، به دلیل تغییر رژیم و کمبود بودجه، بیش از دو قرن ناتمام مانده بود. در نهایت در سال ۲۰۲۱ با هزینه ۳۱ میلیون یورو تکمیل شد.

مردم پرتغال در نهایت اجازه یافتند مجموعه گنجینه سلطنتی عظیم را ببینند، بیش از ۱۰۰۰ مورد مربوط به قرن هفدهم تا بیستم، از جمله قطعات که با سنگ‌های قیمتی پوشیده شده بودند. تا این هفته، این گنجینه‌ها در سراسر کشور پرتغال پراکنده بودند و عموماً از دید عموم خارج بودند. برخی از آن‌ها اکنون برای اولین بار به نمایش گذاشته شده اند.

جنتیله گوویا، بازنشسته ۶۵ ساله، به خبرگزاری فرانسه گفت: من سال‌ها منتظر افتتاح موزه بودم، زیرا واقعاً به این گنج علاقه‌مند هستم. این شگفت انگیز است.

در این نمایشگاه تاج‌ها، عصا، نشان‌ها و مدال‌ها، با تکه‌های طلا و الماس‌هایی از برزیل، که زمانی مستعمره بزرگ این کشور کوچک اروپایی بود، وجود دارد. این مجموعه قیمتی ندارد ارزش برخی از اقلام هر کدام بیش از یک میلیون یورو است، بنابراین امنیت در موزه فوق العاده سخت است.

ریبیرو گفت: کاخ آجودا مکان ایده‌آلی برای این موزه بود، زیرا بخشی از مجموعه قبلاً در اینجا نگهداری می‌شد. این موزه یکی از بزرگترین در نوع خود در جهان پر از دوربین‌های نظارتی است.

بازدیدکنندگان از دو در با پوشش زرهی وارد می‌شوند که هر یک پنج تن وزن دارند و تمام آثار موجود در مجموعه پشت شیشه‌های ضد گلوله قرار دارند. اقدامات امنیتی نشان می‌دهد که این مجموعه چقدر استثنایی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: فرارو

کلیدواژه: پرتغال کاخ سلطنتی موزه نمایش گذاشته شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۹۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طارمی با گل و پاس گل بیرون رفت!

به گزارش "ورزش سه"، در مهم‌ترین مسابقه هفته سی و یکم لیگ برتر پرتغال، تیم فوتبال پورتو که مهدی طارمی را در لیست بازیکنان خود دارد، از ساعت 23 امشب (به وقت ایران) در ورزشگاه دو دراگائو به مصاف تیم صدرنشین اسپورتینگ لیسبون خواهد رفت.

مهدی طارمی که پس از حضور تعویضی و گلزنی مقابل فامالیکائو، در دو دیدار اخیرشان در مرحله نیمه نهایی جام حذفی و مسابقه لیگ برتر پرتغال مقابل تیم‌های ویتوریا گیمارش و کاسا پیا به ترکیب رسید و در این دو بازی هم یک گل به ثمر رساند و یک پاس گل داد، امشب از جمع 11 نفر اصلی در جدال با اسپورتینگ خارج شده است.

ستاره ایرانی پورتو علی‌رغم آمادگی بالایی که در سه مسابقه اخیرشان داشت و دو گل به ثمر رسانده و یک پاس گل داده بود، با نظر سرخیو کونسیسائو از ترکیب بیرون رفته و اوانیلسون به تنهایی در راس خط حمله اژدها برابر اسپورتینگ لیسبون دیده می‌شود.

مهدی طارمی که تجربه درخشش و گلزنی مقابل اسپورتینگ لیسبون را دارد، در فصل جاری لیگ برتر پرتغال 19 بازی انجام داده و چهار گل به ثمر رسانده و دو پاس گل داشته است.

تیم فوتبال پورتو با 19 پیروزی، 5 مساوی و 6 شکست در فصل جاری لیگ برتر پرتغال 62 امتیازی و تیم سوم جدول این رقابت‌ها است که برای کسب برد مقابل اسپورتینگ و حفظ این جایگاه تلاش می‌کند.

دیگر خبرها

  • واکنش تند دانشجویان به حضور سفیر آلمان در موزه فلسطین | ویدئو
  • حرف‌های سلمان نون خ با مردم در ساختمان صدا و سیما |‌ ویدئو
  • خرید بلیت موزه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران اینترنتی شد
  • (ویدئو) روسیه خودرو‌های زرهی غنیمت گرفته از ۱۲ کشور را به نمایش گذاشت
  • نمایش تسلیحات غنیمتی روس ها در «پارک پیروزی» مسکو | ویدئو
  • صدور ۲۹ مجوز تأسیس موزه خصوصی طی ۲ سال گذشته
  • طارمی با گل و پاس گل بیرون رفت!
  • موزه قجری در کاخ مخصوص
  • (ویدئو) تانک پیشرفتهٔ آمریکایی در خیابان‌های مسکو
  • موزه مردم شناسی رختشویخانه - زنجان