عضو مجلس خبرگان: دشمن به دنبال جدایی مردم از اصول انقلاب و ولایتفقیه است
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۵۹۱۶۴
گروه استانها_عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تلاش دشمنان تضعیف جایگاه مرجعیت به ویژه ولایت فقیه است گفت: دشمنان به دنبال جدایی مردم از اصول انقلاب اسلامی و ولایت فقیه هستند. - اخبار استانها -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم از بابل ، آیت الله عباسعلی سلیمانی امروز در مراسم گرامیداشت شهدای 15 خرداد و سالگرد ارتحال امام راحل در مدرسه علمیه خاتم الانبیا بابل امام خمینی(ره) را شخصیت بی بدیل در تاریخ تشیع دانست و اظهار کرد: امام خمینی(ره)، انقلاب اسلامی را با هدایت های حضرت ولی عصر(عج) به پیروزی رساند و همواره قدرت ولی الله اعظم پشت سر انقلاب و نظام اسلامی است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی انقلاب اسلامی را مقدمهساز ظهور عنوان کرد و افزود: قلب تک تک شیعیان به وجود با برکت امام زمان گره خورده است و مرجعیت ولایت فقیه به عنوان واسطه میان مردم و امام عصر(عج) روز به روز مشهودتر و ملموس تر می شود.
سلیمانی تبعیت مردم از مرجعیت شیعه را عامل قدرت و انسجام در جامعه شیعی و اسلامی بیان و خاطرنشان کرد: ارتباط مردم با کانون مرجعیت و ولایت فقیه مستقیم و عامل بسیار مهم قدرت زایی درون شیعه است و دشمنان از این عامل احساس خطر می کنند.
وی تلاش دشمنان را در تضعیف جایگاه مرجعیت به ویژه ولایت فقیه را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: امروز شگرد مهم دشمن جدایی مردم از اصول انقلاب اسلامی و ولایت فقیه است تا این عامل قدرت آفرین و سد محکم در برابر سونامی های دشمنان تضعیف شود و لذا اهتمام ما برای مقابله با شبهه آفرینی ها و جریان رسانه ای دشمنان معرفت و شناخت از سیره ولایت فقیه باید باشد.
وی افزود: امروز نه تنها در داخل کشور و کشورهای اسلامی منطقه بلکه حتی در داخل آمریکا و روسیه نیز از خیر و برکات وجود ولایت فقیه بهره مند شدند.
عضو مجلس خبرگان رهبری دشمن شناسی را از دیگر ویژگی ها و برجستگی های ولایت فقیه برشمرد و تصریح کرد: ولی فقیه با شناخت و دوراندیشی از ماهیت دشمنی ها علیه اسلام ، با تدابیر خود بارها خطر دشمن را از مرزهای مسلمانان دور کرد و ما بارها این تدبیر را به ویژه در کوتاه کردن قدرت های استکباری از کشورهای اسلامی مشاهده کردیم.
وی پیشگویی نابودی امپراطوری بلوک شرق را از سوی امام راحل یکی از شگفتی های دنیای سیاست بیان و اظهار کرد: امام راحل با فرستادن نامه ای همراه با گروهی از معتمدان خود به مسکو یکسال قبل از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی پیش بینی شکستن دیوارهای بلوک شرق را اعلام کرد و در زمانی که حتی تا یک شب قبل بسیاری تصور این فروپاشی و اضمحلال را نمی کردند، این اتفاق رقم خورد و جهان از این پیشگویی به حیرت افتاد.
وی وصیت نامه سیاسی الهی امام راحل را مسیر رسیدن به حکومت جهانی امام عصر(عج) دانست و گفت: در طول تاریخ غیبت امام عصر هیچ عالمی را پیدا نمی کنید که دارای اینچنین وصیت نامه ای با منشور و نقشه راه آینده برای جامعه اسلامی باشد و متاسفانه این گنجینه گرانبها حتی در حوزه های علمیه محجور است و طلبه ها با این منشور ارتباطی درسی ندارند.
سلیمانی با اشاره به سخنان روز گذشته مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال امام راحل ، تصریح کرد: اینکه مقام معظم رهبری خود را با امامراحل قابل قیاسنمی دانند ، نشان از عظمت روحی و تواضع بالای ایشان است و بی شک اداره کشور در زمان مقام معظم رهبری بسیار سخت تر و هجمه های دشمن در این دوران پیچیده تر نسبت به دوران امام راحل است و مقام معظم رهبری با مدیریت خود به ویژه در 15 سال اخیر بسیاری از بحران ها و توطئه های بزرگ را از ملت ما دفع کرد.
وی ادامه داد: حجم توطئه های دشمنان به ویژه از طریق بسترهای متعدد رسانه ای بسیار بالاست و می بینیم که در زمان امام راحل فضای مجازی _ سایبری و اینگونه تصرف افکار عمومی با دستگاه های متعدد ارتباطی نبود.
نماینده خبرگان رهبری تاکید کرد: سونامی فرهنگی دشمنان خطر جدی در مقابل انقلاب اسلامی به ویژه در بستر فضای مجازی است و دشمن درون خانه ها با ارتباط گیری درصدد جدا کردن جوانان و نوجوانان از مبانی دینی و انقلابی است.
بازخوانی قیام مردم در حمایت از امام در 15 خرداد 42/ کُشتار مردم تهران، قم و ورامین وقتی امام برای اولینبار گفتند «شما رهبر بشوید» + فیلم ماموستا فایقرستمی: سیره و زندگی امام خمینی(ره) به عنوان الگو در جامعه نهادینه شود سلیمانی با اشاره به بیانی رهبر حزب الله لبنان درخصوص ارتباط مقاممعظم رهبری با امام زمان(عج)، اظهار کرد: هر وقت کار بر رهبر معظم انقلاب اسلامی سخت می شود با حضور در مسجدمقدس جمکران محضر امام عصر(عج) استغاثه می کنند و به برکت وجود مبارک امام زمان گره های بسیاری از این امت باز می شود.انتهای پیام/ن
منبع: تسنیم
کلیدواژه: مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی ولایت فقیه امام راحل امام عصر عصر عج
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۹۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
انقلاب اسلامی تبلور مکتب سیاسی امام صادق(ع)
امام جعفر صادق(ع) با بنیان نهادن فقه جعفری در دورهای که کسب دانش همچون الماس گرانبها و دور از دسترس بود، انقلاب بزرگی را در عرصه علمی و فرهنگی آغاز کردند، که امروز شاهدیم انقلاب اسلامی تبلور ارزشهای مکتب امام صادق(ع) تلقی میشود.
به گزارش خبرگزاری ایمنا، به مناسبت فرارسیدن بیست و پنج شوال _سالروز به شهادت رسیدن امام جعفر صادق (ع) _ پایه گذار «مکتب جعفری» ابعادی از حیات اجتماعی و سیاسی آن امام بزرگوار را در کلام رهبر انقلاب به رشته تحریر درمیآوریم؛ امامی که در دوران خود موجب نوسازی و احیای تعلیمات اسلامی شد.
زمانیکه حکومت بنی امیه در سراشیبی سقوط قرار گرفت، یک فضای باز سیاسی ایجاد شد که در این مرحله فشار بر روی مخالفین مخصوصاً امام صادق (ع) کاهش یافت و امام از فرصت به دست آمده، حداکثر استفاده از تحولات دوران جابهجایی حکومت را بردند. امام صادق (ع) بهعنوان یکی از پیشگامان حرکت اسلامی و داعیهداران فرهنگ اصیل دینی دست به اقدامات سیاسی همانند، تقویت جایگاه امامت و ایجاد ولایتپذیری، ایجاد واقعیتنگری سیاسی، طاغوتستیزی، زندهنگهداشتن حماسه عاشورا و تقیه بین شیعیان زدند.
بهطور کلی موارد زیر را بهعنوان برجستهترین و محوریترین فعالیتهای دوران حیات امام صادق (ع) میتوان برشمرد:
۱. تبیین و تبلیغ مسئله امامت
۲. تبلیغ و بیان احکام دین به شیوه فقه شیعی و تفسیر قرآن با بینش شیعی
۳. ایجاد تشکیلات پنهانی ایدئولوژیک سیاسی
امامِ مکتب
امام صادق (ع) مرد مبارزه، علم و دانش و تشکیلات بود، اما مرد علم و دانش بودنشان را بسیار شنیدهایم. محفل درس امام صادق (ع) و میدان آموزشی که آن بزرگوار بهوجود آورد هم قبل از او و هم بعد از او در تاریخ زندگی امامان شیعه بینظیر بود. همه حرفهای درست اسلام و مفاهیم اصیل قرآنی که در طول یک قرن و اندی توسط مغرضان و مفسدان یا جاهلان تحریف شده بودند، امام صادق (ع) به شکل درست بیان کرد و همین موجب شد که دشمن از او احساس خطر کند.
امامِ مبارزه
مرد مبارزه بودن امام را کمتر شنیدهایم. امام صادق (ع) مشغول یک مبارزه دامنهدار و پیگیر بود؛ مبارزه برای قبضه کردن حکومت و قدرت و بهوجود آوردن حکومت اسلامی و علوی. یعنی امام صادق (ع) زمینه را آماده میکرد تا بنیامیه را از میان ببرد و به جای آنها حکومت علوی را که همان حکومت راستین اسلامی است بر سر کار بیاورد. این در زندگی امام صادق (ع) برای کسی که دقت و مطالعه کند بسیار آشکار است.
امامِ تشکیلات
اما آن بُعد سومی که بسیاری نشنیدهاند، مرد تشکیلات بودن امام است. امام صادق (ع) یک تشکیلات عظیمی از مومنان به خود، از طرفداران جریان حکومت علوی در سراسر عالم اسلام از اقصای خراسان و ماوراءالنهر تا شمال آفریقا به وجود آورده بود؛ تشکیلاتی که امام صادق (ع) هرزمان اراده میکرد آنچه را که او میخواهد مردم بدانند، نمایندگان او در سراسر آفاق عالم اسلام به مردم منتقل میکردند. یعنی از همهجا وجوهات و بودجه برای اداره مبارزه سیاسی عظیم آلعلی جمع میشد. وکلا و نمایندگان امام صادق (ع) در همه شهرها وجود داشتند که مردم و پیروان ایشان بتوانند به آنها مراجعه کنند و تکلیف دینی و همچنین تکلیف سیاسی خود را از آن حضرت بپرسند. تکلیف سیاسی هم مثل تکلیف دینی واجبالاجراست. آن کسی که برای ما واجبالاطاعه و ولی امر است فتوای مذهبی و اسلامیاش در باب نماز، زکات، روزه، بقیه واجبات، با فتوای سیاسیاش و فرمانش در زمینه جهاد، روابط سیاسی، روابط داخل کشور، و همه مسائل یکسان است، همه واجبالاطاعه است. امام صادق (ع) یک چنین تشکیلات عظیمی را بهوجود آورده بود و با این تشکیلات و به کمک مردمی که در این تشکیلات بودند، با دستگاه بنی امیه مبارزه میکرد.
سیاست امام صادق (علیه السّلام) در گام اول، یک سیاست فرهنگی_تشکیلاتی و در جهت پرورش اصحابی بود که از نظر فقهی و روایی از بنیانگذاران تشیع جعفری به شمار آمدهاند. تلاشهای سیاسی امام (ع) در برابر قدرت حاکمه در آن وضعیت، در محدوده نارضایتی از حکومت موجود، عدم مشروعیت آن و ادعای امامت و رهبری اسلام در خانواده رسول خدا (ص) بود. از نظر امام صادق (ع) تعرض نظامی علیه حاکمیت، بدون فراهم آوردن مقدمات لازم جز شکست و نابودی نتیجه دیگری نداشت. برای این کار بهراهانداختن یک جریان شیعی فراگیر با اعتقاد به امامت، لازم بود تا براساس آن، قیامی علیه حاکمیت آغاز و حصول به پیروزی از آن ممکن باشد وگرنه یک اقدام ساده و شتابزده نه تنها دوام نمیآورد، بلکه فرصتطلبان از آن بهرهبرداری میکنند.
شبکه گسترده تبلیغاتی و سیاستِ تقیه
باوجود تبلیغات گستردهای که از سوی بلندگوهای رژیم خلافت اموی انجام میگرفت و حتی نام علیبنابیطالب (ع) به عنوان محکومترین چهره اسلام، در منابر و خطابهها یاد میشد، بدون وجود یک شبکه تبلیغاتی قوی آیا ممکن بود اهلبیت (ع) در نقاطی چنان دوردست و ناآشنا، چنین محبوب و پرجاذبه باشند که افرادی محض دیدار و استفاده از محضر آنان و نیز عرضه کردن دوستی و پیوند خود با آنان راههای دراز را بپیمایند و به حجاز و مدینه روی آورند؟ دانش دین را فراگیرند و در موارد متعددی بیصبرانه اقدام به جنبش نظامی _و به زبان روایت، قیام و خروج_ را از امام بخواهند؟ اگر تسلیحات شیعه فقط در جهت اثبات علم و زهد ائمه بود، پس درخواست قیام نظامی چه معنایی داشت؟
ممکن است سوال شود اگر به راستی چنین شبکه تبلیغاتی وسیع و کارآمدی وجود داشته، چرا نامی از آن در تاریخ نیست و صراحتاً ماجرایی از آن نقل نشده است؟
دلیل این بی نشانی را نخست در پایبندی وسواسآمیز یاران امام به اصل معتبر و مترقی «تقیه» باید جست که هر بیگانهای را از نفوذ در تشکیلات امام مانع میشد.
فعالیتهای امام (ع) بهطور عمده در پنهانی انجام میگرفت و آن حضرت مکرر اصحاب خود را به کتمان و حفظ اسرار اهل بیت (ع) دستور میداد، بهطوریکه روایات زیادی در این زمینه از آن حضرت نقل شده است. رهبری شیعه به طور مسلم دارای برنامهها و فعالیتهای پنهانی در جهت انسجام مذهبیان بود؛ چیزی که در دورههای بعد آثارش هویدا گشت. امام (ع) معمولاً از رفتوآمد به دربار خلفای عباسی جز در موارد معدودی سرباز میزد و به همین سبب هم از طرف آنها مورد اعتراض قرار میگرفت. بدینگونه بود که امام نارضایی خود را نسبت به حکومت آنها ابراز میداشت و با توصیههای سیاسی به افراد مانند: «اَیّاکَ وَ مُجَالِسَةُ الْمُلُوکِ» (بر تو باد که از همنشینی پادشاهان دوری کنی)، یاران خود را نیز از همنشینی با سلاطین برحذر میداشت و نیز میفرمود: «کَفَّارَةُ عَمَلِ السُّلْطَانِ، اَلْإِحْسَانُ إِلَی الْاِخْوَانِ» (کفاره همکاری با سلطان، نیکی به برادران است).
انحرافِ انقلاب
در دوران حکومت بنیامیه، مبارزات امام به شکل آشکار بود، اما در دوران بنیعباس _که طولانیتر بود_ این کار به صورت مخفیانهتری انجام میگرفت. بنی عباس آن جریان انحرافی بودند که از فرصت انقلاب سوءاستفاده کردند. یعنی همان انقلابی را که امام صادق (ع) داشت بهوجود میآورد، منحرف کردند و این خطر همیشه انقلابها است. آن خط درست انقلاب که منطبق با معیارها و ضوابط اصلی انقلاب است گاهی جای خود را به یک خط عوضی منحرف فاسد باطل با شعارهای حق میدهد. این است که انسان حواسش باید جمع باشد. مردم آن زمان حواسشان جمع نبود. تا سالها بعد، شاید تا سی سال بعد یا بیست سال بعد، مردم مناطق دوردست خیال میکردند که این حکومت بنی عباس محصول مبارزات آنها است. خیال میکردند حکومت آلعلی همین است و خبر نداشتند که اینها غاصباند.
امام صادق (ع) در عرصه فرهنگ و تمدن اسلامی نقش مهمی را در جهان اسلام ایفا کردند. میتوان گفت که بیشتر مردم فقط چهره فقهی و دینی امام (ع) را میشناسند و کمتر نقش سیاسی ایشان مورد بررسی قرار گرفته و حتی از آن غفلت نیز شده است، اما واقعیت این است که امام صادق (ع) و پدر بزرگوارشان در عرصه سیاست یک الگوی مناسبی را ترسیم کرده که میتواند امروزه نقشه راه سیاستمداران قرار گیرد.
کد خبر 750440