Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفتر معاونت ریاست الوزرای طالبان امروز یک‌شنبه، ۱۵ جوزا(خرداد) با نشر اعلامیه‌ای گفته است که مولوی حنفی با شماری از کادرها و متخصصین افغانستانی‌های مقیم در آمریکا و اروپا، که پس از سال‌ها به کشور برگشته اند، دیدار کرده است.
بر بنیاد اعلامیه، در این دیدار انجینر عبدالقدیر مهمند و داکتر عبدالمتین به نمایندگی از دیگران صحبت نموده و از برقراری صلح، آرامی و امنیت در کشور ابرازی خرسندی کرده اند و گفتند که برای خدمت به کشور و مردم خود به افغانستان برگشته و می‌خواهند مسئوليت شان را در قبال نظام اسلامی ایفا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در اعلامیه آمده که مولوی حنفی نیز با قدردانی از تشریف آوری و حس وطندوستی آن‌ها، ابراز داشت که طالبان برای رفاه و آبادی کشور همه تلاش‌ها را به خرج می‌دهد و به‌خصوص برای کادرهای مقیم در خارج از کشور زمینه‌‌های خوبی را مساعد می‌سازد تا در آبادی و بازسازی کشور شان سهیم باشند.
این در حالی است که اخیراً طالبان کمیسیونی را زیر عنوان دعوت از شخصیت‌های افغانستان در خارج از کشور ایجاد کرده تا آنان را برگرداند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طالبان مهاجرین افغانستانی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۹۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

در ویدئوی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، حوریه مصدق، زن افغان فعال حقوق بشر در فرودگاه هیترو لندن به زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در صلح با طالبان می‌گوید: افغانستان را تباه کردی.

به گزارش فرارو، زلمی خلیلزاد در پاسخ می‌گوید که او هم از وضعیتی که در افغانستان پیش آمده است راضی نیست و از وضعیت زنان پس از تسلط طالبان بسیار متاثر است.

وی تاکید می‌کند تا زمانیکه افغان‌ها به یک توافق کلی برای یک افغانستان آباد و آزاد و پیشرفته نرسند کار ناتمام است.

خلیلزاد در پاسخ این سوال که آیا در اعتماد به طالبان اشتباه کرده است، می‌گوید: اعتماد هیچوقت نبوده، فیصله‌هایی [تصمیم‌ها]که گرفته شده بود، [این بود که] چه شده می‌توانست شود و چه شده نمی‌توانست. هیچ وقت مسئله اعتماد نبود.

خلیلزاد درباره اینکه آیا از زنان افغانستان عذرخواهی می‌کند، می‌گوید: نه، عذرخواهی نمی‌کنم. آن‌هایی که این وضع را بوجود آورند باید عذرخواهی کنند.

در ۲۹ فوریه ۲۰۲۰ زلمی خلیلزاد به نمایندگی از آمریکا با عبدالغنی برادر، نماینده طالبان توافقنامه موسوم به آوردن صلح به افغانستان را امضا کردند که پس از آن طالبان به‌سرعت پیشروی کرده و در ۱۵ آگوست/اوت نظام جمهوری را ساقط کردند.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • طالبان خواستار بازگشت افغانستانی‌های مقیم خارج به وطنشان شد
  • قدردانی طالبان از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • ورود انبوه اتباع غیرمجاز افغانستانی به ایران تبعاتی برای سایر اتباع مجاز دارد
  • انحراف آب هیرمند توسط طالبان به شوره زارهای افغانستان | افغانستانی‌ها آب شیرین را تلخاب می کنند! | واکنش معاون رئیس‌جمهور به این اقدام عجیب طالبان
  • بازگشت بیش از ۱ و نیم میلیون پناهجوی افغانستانی‌
  • ایران دیگر ظرفیت پذیرش اتباع افغانستانی جدید را ندارد
  • حاکمیت کنونی افغانستان زمینه بازگشت مهاجران از ایران را فراهم کند
  • عزاداری مهاجرین افغانستانی همزمان با شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • بازگشت بیش از ۱.۵ میلیون مهاجر به افغانستان