Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم بزرگداشت سی و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) با حضور تعدادی از فعالان و شخصیت های فرهنگی و اجتماعی عمان روز یکشنبه ۱۵ خردادماه در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسقط برگزار شد.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از سفارت ایران در عمان، در این مراسم که با حضور علی نجفی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان و جمعی از اعضای سفارت، برگزار شد، پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم و ذکر اشعاری به زبان عربی از سوی یکی از میهمان در منقبت امام راحل، چند تن از شخصیت‌های علمی، فرهنگی و دینی عمان در سخنانی ضمن ادای احترام و اهداء سلام و صلوات به روح پرفتوح بنیانگذار جمهوری اسلامی و اشاره به برخی از کتب حضرت امام ازجمله کتاب سرالصلوه، به تبیین ویژگی‌ها و ابعاد شخصیتی حضرت امام (ره)، جایگاه و تاثیر اندیشه‌های امام در میان اقشار مختلف بخصوص علماء، روشنفکران و نخبگان و نقش امام در تقویت اتحاد و انسجام در بین امت اسلامی پرداخته و یاد و خاطره آن امام همام را گرامی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتکاء به خدا، عدم اعتنا، به قدرت و دنیا، ظلم ستیزی، استقامت در برابر مشکلات، اهتمام ویژه به نماز اول وقت و امتزاج میان عرفان و سیاست از جمله صفات و ویژگی هایی بود که سخنرانان در سخنان خود برای شخصیت حضرت امام برشمردند.

در ادامه مراسم علی نجفی سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز ضمن تشکر از حضور شرکت کنندگان در مراسم، طی سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بنیان گذار فقید جمهوری اسلامی و اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه امام خمینی یک حقیقت همیشه زنده است، نقطه کانونی اندیشه های حضرت امام را بازگشت به تعالیم و آموزه های راستین دین مبین اسلام دانست و اظهار کرد : دعوت به ارزش های توحیدی و مبانی متعالی اسلامی اساس افکار امام بود و در این راستا از اتحاد مسلمانان و جامعه اسلامی و شرافت اسلامی دفاع کردند و بر پرهیز از تفرقه و اختلاف که امروزه یکی از موانع وحدت در جهان اسلام به شمار می رود، بسیار تاکید داشتند.

نجفی تصریح کرد:  امام خمینی در عرصه داخلی نیز بر خودباوری و تکیه بر توانمندی و ظرفیت های بومی و داخلی تاکید داشتند که این یکی از آموزه های گرانسنگ ایشان برای مسئولان و مردم است .
امام بر مبنای آموزه های قرآن به نفی سلطه گری و سلطه پذیری اعتقاد راسخ داشتند و در همین راستا برقراری رابطه عادلانه و دوستانه مبتنی بر احترام متقابل را با کشورهای جهان در دستور کار قرار دادند.

وی ادامه داد : همچنین یکی از مبانی اندیشه های امام، مبارزه مجدانه و بدون تعارف با رژیم اشغالگر قدس و اسرائیل کودک کش بود.

نجفی در بخش دیگری از سخنان خود به روابط دوستانه ایران و عمان اشاره کرد  و افزود: مصداق راهبرد روابط عادلانه و دوستانه براساس احترام متقابل را ما در طول سال های بعد از انقلاب در روابط با عمان مشاهده می کنیم. روابطی ممتاز مبتنی بر اشتراکات دینی، تاریخی، فرهنگی و در راستای حسن همجواری که جدیدترین رویداد آن را در سفر اخیر رئیس جمهور اسلامی ایران به سلطنت عمان مشاهده کردیم.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) ، علی نجفی ، عمان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سالگرد ارتحال امام خمینی ره علی نجفی عمان امام خمینی حضرت امام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۹۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است

اسدالله عباسی  در جلسه ستاد ارتحال امام راحل(ره) در سالن شهید انصاری استانداری گیلان اظهار کرد: هم اینک شاهد روش شدن اذعان عمومی مردم در جهان هستیم و هر سال نیز  بیشتر می شود که این امر به واسطه چراغی است که امام راحل افروختند.

 نماینده عالی دولت در گیلان افزود: البته چراغی که امام راحل(ره) افروختند و انقلاب اسلامی را بنیاد نهادند, این مشعل همیشه روشن خواهد ماند و راه امام و شهدا هر ساله پر رهروتر خواهد بود.

 وی ادامه داد: از سوی دیگر شاهدیم که استکبار جهانی با غول های رسانه ای خود مترصد سانسور جنایتهای رژیم جعلی صهیونیستی است اما باز شاهدیم که بخشی از این جنایتها برملا می شود و در این راستا شاهد واکنش مردم آزاده در سراسر جهان نسبت به این جنایتها هستیم.

 استاندار گیلان در ادامه به سالگرد ارتحال امام (ره) نیز اشاره و بیان کرد: امسال نیز کاروانهای پیاده و سواره از استان گیلان عازم مرقد مطهر می شوند که کاروان پیاده روی با ظرفیت ۵۰۰ نفر از روز چهارم خرداد حرکت خود را از رشت  آغاز می کنند.

 وی اضافه کرد: به همین دلیل باید بسته های فرهنگی را برای این کار فرهنگی بزرگ آماده سازیم تا این کاروان بدون کوچکترین مشکلی عازم مرقد مطهر شود تا در مراسم سالگرد ارتحال حضور یابند.

 عباسی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر عظمت و پیام این کار نیز باید به خوبی انعکاس داده شود و به خصوص سعی شود که جوانان بیشتر در کاروان پیاده روی حضور یابند زیرا آنان زمان انقلاب را درک نکردند و با حضور در این کار  فرهنگی , می توانند با آرمانهای امام راحل بیشتر آشنا شوند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • امام (ره) به ایران و ایرانی و اسلام هویت داد
  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • اعزام ۲۵۰۰ لرستانی به مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره)
  • مراسم سالگرد استاد شهید مطهری در مسجد نارمک برگزار می شود
  • فعالیت ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی در بندر امام خمینی
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • بزرگداشت روز ملی خلیج فارس در واقع تکریم هویت ملی ایرانیان است
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود