Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@10:10:11 GMT

آغاز عملیات اجرای بهسازی مسیر جاده شهداد-نهبندان

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۶۰۵۰۹

آغاز عملیات اجرای بهسازی مسیر جاده شهداد-نهبندان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در تشریح سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به کرمان افزود: از ماه‌ها قبل به طور مستمر با برگزاری جلسات متعدد با وزرای سابق و فعلی راه وشهرسازی پیگیری لازم جهت بازگشایی مسیر جاده شهداد-نهبندان انجام شد.

پورابراهیمی عنوان کرد: طی این مدت با دعوت از معاونین وزرای دولت قبل به طور متعدد از این مسیر بازدید به‌عمل آمد اما به دلیل نبود بودجه کافی و عدم تخصیص ردیف اعتبار برای این پروژه عملیات بازسازی این مسیر مهم به تاخیر افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به تخریب مسیر در اثر سیل سال ۹۸ این مسیر به طول ۲۳ کیلومتر تخریب شد که پس از مطالعات محور در ۴ قطعه طرح نهایی بهسازی و بازسازی محور مورد تائید و برای قطعات یک و دو از طریق مناقصه قراردادی با پیمانکار این پروژه به مبلغ ۲۵۷ میلیارد تومان منعقد شد. 

نماینده مردم کرمان و راور بزرگترین مشکل این پروژه را بدی نوع آب و خاک و عدم وجود مصالح تا شعاع ۷۰ کیلومتری عنوان کرد و افزود: طول در دست اجرا در این قرارداد ۴۵۰۰ متر میباشد که به‌مدت ۴۰۰ روز انجام می‌شود. 

پورابراهیمی با اشاره به عبور این پروژه از داخل کلوت‌ها شهداد که ثبت جهانی هستند، افزود:گرمترین نقطه جهان (گندم بریان)نیز در فاصله ۱۰ کیلومتری این پروژه قرار دارد.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۰۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات برف‌روبی در جاده سی سخت به پادنا

بارش برف روز گذشته کوه دنا و گردنه بیژن و مسیر فرعی سی سخت به پادنا (سمیرم) را سفید پوش کرد؛ عملیات ریزش برداری، نمک پاشی و برف روبی دراین محور توسط راهداران کهگیلویه و بویراحمد در حال انجام است.

محور فرعی سی سخت به پادنا به طول ۲۳ کیلومتر در مسیر ارتفاعات دنا قرار دارد.

این مسیر بیشتر در محدوده گردنه بیژن در ارتفاع بالای سه هزار و ۲۰۰ متری از آبان هر سال با بارش شدید برف همراه می‌شود.

این گردنه که با بارش‌های سال گذشته مسدود شده بود سوم اردیبشهت امسال با تلاش و سخت کوشی راهداران بازگشایی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • باران یک‌هزار کیلومتر راه عشایری ایلام را تخریب کرد
  • عملیات روکش آسفالت محور بیرجند نهبندان به طول ۳۶ کیلومتر
  • عملیات برف‌روبی در جاده سی سخت به پادنا
  • آغاز عملیات تکمیلی ۴ خطه شدن محور خروجی دره شهر به طول ۱۱‌.۵ کیلومتر
  • آغاز بهسازی آسفالت آزادراه تبریز – زنجان
  • روکش آسفالت ۳۶ کیلومتر از محور بیرجند – نهبندان
  • روکش آسفالت 36 کیلومتر از محور بیرجند – نهبندان
  • جاده‌های ۲۰ استان بارانی است
  • بهسازی آسفالت آزادراه تبریز زنجان آغاز شد
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان به پروژه‌های راهداری در استان بوشهر تخصیص یافت