Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان همکاری اسلامی اظهارات توهین آمیز اخیر یکی از مسئولین حزب حاکم هند علیه ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص) را محکوم کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای که در خبرگزاری رسمی قطر (قنا) منتشر شد، تاکید کرد: این توهین در راستای افزایش روند اسلام ستیزی و توهین به اسلام در هند صورت می‌پذیرد که در اقدامات سازمان یافته علیه مسلمانان و افزایش فشار بر آنها هویداست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از جنبه‌های این اقدامات مجموعه تصمیماتی همچون منع حجاب در موسسات آموزشی در شماری از ایالت‌های هند و روند تخریب منازل مسلمانان در این کشور است، در کنار آن باید به افزایش اقدامات خشونت آمیز علیه آنها هم اشاره کنیم.

سازمان همکاری اسلامی در بیانیه خود از دولت هند خواست تا با جدیت در مقابل این نوع توهین‌ها موضع گرفته و مانع از هر نوع اهانت به ساحت رسول اکرم صل الله علیه و آله و سلم و دین مبین اسلام شود.

این سازمان از دهلی نو خواست تا اهانت کنندگان و افرادی که در اقدامات خشونت آمیز و جنایت علیه مسلمانان دخیل بودند نیز به عدالت سپرده و طرف‌‌هایی که در پس آنها آنان را هدایت می‌کنند را هم مجازات کند.

سازمان همکاری اسلامی در بیانیه خود از جامعه جهانی از جمله نهادهای سازمان ملل ملل به ویژه شورای حقوق بشر این سازمان خواست تا تدابیر لازم برای مقابله با این اقدامات که مسلمانان در هند را هدف قرار داده به کار بگیرند.

گفتنی است پس از اظهارات توهین آمیز یکی از اعضای «بهاراتیا جاناتا» حزب حاکم هند، کشورهای جمهوری اسلامی ایران، کویت و قطر با احضار سفیر هند در کشورهای خود مراتب اعتراض خود را به نماینده دهلی نو ابراز داشتند.

انتشار توئیت اهانت آمیز به پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) توسط سخنگوی رسمی حزب حاکم هند که رهبر آن نیز «نارندرا مودی» نخست وزیر این کشور است، سیل گسترده‌ای از واکنش اعتراض آمیز کاربران شبکه‌های اجتماعی را به همراه داشت.

سیاستمدار مذکور در توئیت خود درباره علت ازدواج پیامبر اکرم (ص) با عایشه که کمتر از 10 سال سن داشت سوال کرده بود که خشم کاربران را در جهان عربی و اسلامی برانگیخت. آنها این سخن وی را تجاوز از خطوط قرمز دانستند و تاکید کردند که توهین به پیامبر (ص) تحت تاثیر سیاست نژادپرستانه مودی علیه مسلمانان است.

پس از بالا گرفتن این اظهارات توهین آمیز، منابع هندی امروز اعلام کردند که سخنگوی حزب بهاراتیا جاناتا در پی توهین به ساحت پیامبر گرامی اسلام برکنار شده است.

حزب حاکم هند با صدور بیانیه‌‌ای ضمن اعلام خبر برکناری سخنگوی خود، تاکید کرد: ما به همه ادیان احترام می‌گذاریم و با‌‌ایدئولوژی‌هایی که به هر دین و عقیده‌ای اهانت می‌کند، مخالفیم، با این حال این بیانیه هیچ نشانی از عذرخواهی نداشت.

سفیر هند در تهران به وزارت خارجه فراخوانده شدقطر و کویت سفیر هند را فراخواندند

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان همکاری اسلامی حزب حاکم هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۰۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین اظهارات سردار حاجی زاده درباره عملیات نظامی علیه اسرائیل + فیلم

دریافت 2 MB

به گزارش همشهری‌آنلاین، سردار حاجی زاده در گفت وگویی تاکید کرد که عملیات وعده صادق خواست مردم بود وحتی بچه‌ها در منزل می‌گفتند کی می‌خواهید کاری بکنید؟

کد خبر 848130 برچسب‌ها دفاع - سپاه پاسداران ایران و اسرائیل سردار حاجی زاده - سپاه خبر ویژه

دیگر خبرها

  • واکنش‌ها به اظهارات جنجالی مهدی نصیری در بی‌بی‌سی
  • عذرخواهی دومفریز از تئو هرناندز: اشتباه کردم که آن بنر را در دست گرفتم
  • عذرخواهی ناشر هندی بابت اقدام توهین‌آمیز به امام (ره)
  • داویده فراتزی خطاب به هواداران میلان: فقط وراجی می کنید!
  • آخرین اظهارات سردار حاجی زاده درباره عملیات نظامی علیه اسرائیل + فیلم
  • توهین دومفریز به تئو هرناندز؛ مدافع اینتر جریمه نقدی می‌شود
  • بنر توهین‌آمیز در دستان دومفریز؛ جشن قهرمانی اینتر، رقیب همشهری را عصبانی خواهد کرد
  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز
  • جنگ اسرائیل علیه غزه ۳۷ میلیون تُن آوار بر جای گذاشته است
  • جنگ اسراییل علیه غزه ۳۷ میلیون تُن آوار بر جای گذاشته است