Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@10:34:32 GMT

حمله مرگبار به کلیسایی در نیجریه

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۶۰۷۰۳

حمله مرگبار به کلیسایی در نیجریه

مقامات محلی امروز (یکشنبه) از حمله افراد مسلح به یک مراسم عشای ربانی در کلیسای کاتولیک در ایالت «اوندو» در نیجریه خبر داده و گفتند بیش از ۵۰ نفر را در این حمله کشته شدند.

طبق گزارش گاردین، رسانه‌های محلی هم گزارش دادند که این افراد ساکنان محله را به ضرب گلوله کشتند و یک وسیله انفجاری را منفجر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افراد در کلیسای کاتولیک «سنت فرانسیس خاویر» در شهر «اوو» به مناسبت عید پنجاهه (پنطیکاست) - یکی از عید‌های اصلی در میان مسیحیان- جمع شده بودند که مهاجمان حمله کردند.

پزشکان، مقامات محلی و داوطلبانی که به مجروحان کمک می‌کنند، گفتند که تعداد کشته‌شدگان حداقل ۵۰ نفر بوده و ده‌ها نفر به دلیل جراحات در بیمارستان‌های محلی تحت درمان قرار گرفته‌اند. فرماندار ایالت اوندو با «شرور و شیطانی» خواندن این حمله، آن را محکوم کرد و متعهد شد که مهاجمان را پیدا کند.

رئیس‌جمهور نیجریه، که دولتش به دلیل نحوه نظارت بر افزایش شدید ناامنی در سراسر کشور به طور گسترده محکوم شده است، نیز این حمله را مورد انتقاد قرار داد. همچنین یک پزشک در بیمارستانی در شهر اوو به رویترز گفت که حداقل ۵۰ جسد به بیمارستان اصلی دولتی در اوو و بیمارستان کاتولیک سنت لوئیس منتقل شده‌اند.

هفته گذشته نیز بر اثر ازدحام جمعیت در یک رویداد خیریه‌ای که از سوی یک کلیسا در جنوب نیجریه برگزار شده بود، ۳۱ نفر جان خود را از دست دادند. سخنگوی پلیس ایالت ریورز همان زمان گفته بود این ازدحام در برنامه‌ای که از سوی کلیسای پنطیکاستی «مجمع پادشاهان» ترتیب داده شده بود، در این ایالت رخ داد و بسیاری از افراد در پی این رخداد، به دنبال کمک بودند. پنطیکاستیسم جنبشی نوگرایانه درون مسیحیت اوانجلیکی محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث بین الملل حمله مسلحانه کلیسای کاتولیک اخبار بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۰۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت: حمله اسرائیل به رفح یک فاجعه انسانی است

او در شبکه اجتماعی X (توئیتر سابق) نوشت: «تهاجم تمام عیار به رفح یک فاجعه انسانی خواهد بود.

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت همچنین از طرف‌های درگیری خواست که آتش‌بس و برقراری «صلح پایدار» را برقرار کنند.

پیشتر مدیرکل سازمان جهانی بهداشت امروز (یکشنبه) از کودک‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه انتقاد کرد و و آن را لکه ننگی بر پیشانی بشریت دانست.

 آدهانوم گبرسیوس اظهار کرد: کشتار و مجروح شدن هزاران کودک در غزه مایه ننگ تمام بشریت خواهد بود و این تجاوز باید پایان یابد.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت همچنین اضافه کرد: محرومیت از نیاز‌های اولیه از جمله غذا، سوخت و مراقبت‌های بهداشتی، غیرانسانی و غیرقابل تحمل است.

بسیاری از کارشناسان، هدف نتانیاهو از اصرار بر تداوم جنگ را، حفظ حیات سیاسی و فرار از تعقیب قضائی می‌دانند.

پیشتر آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نیز نسبت به حمله زمینی اسرائیل به رفح در غزه هشدار داد و اعلام کرد که عملیات نظامی در رفح «تأثیر مخربی بر فلسطینیان غزه» خواهد داشت.

دبیرکل سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی گفت: «همه اعضای شورای امنیت و بسیاری از دولت‌های دیگر به وضوح مخالفت خود را با چنین عملیاتی اعلام کرده‌اند. من از همه کسانی که بر اسرائیل نفوذ دارند می‌خواهم هر کاری که در توان دارند برای جلوگیری از این عملیات انجام دهند.»

دبیر کل سازمان ملل متحد افزود که بیش از ۱.۲ میلیون نفر پس از فرار از بمباران اسرائیل در شمال غزه در رفح پناه گرفته اند. «این افراد غذای کمی دارند، به سختی به مراقبت‌های پزشکی دسترسی دارند، سرپناه کمی دارند و هیچ جای امنی برای رفتن ندارند. در شمال غزه، آسیب پذیرترین افراد - از کودکان بیمار گرفته تا افراد دارای معلولیت - در حال حاضر از گرسنگی و بیماری می‌میرند. ما باید هر کاری که ممکن است برای جلوگیری از یک قحطی کاملاً قابل پیشگیری و ساخت بشر انجام دهیم.»

وضعیت خاورمیانه پس از یکال حماس از نوار غزه به خاک اسرائیل در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ و با کشته شدن ساکنان شهرک‌های مرزی و گروگان گیری بیش از ۲۴۰ گروگان به شدت بدتر شد. رادیکال‌ها این حمله را پاسخی به اقدامات مقامات اسرائیلی علیه مسجد الاقصی در بیت المقدس خواندند. اسرائیل محاصره کامل غزه را اعلام کرد و حمله به نوار و مناطق خاصی از لبنان و سوریه را آغاز کرد و پس از آن عملیات زمینی را در غزه آغاز کرد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ماجرای حمله پوتین به بزرگترین ایالت بکر آمریکا!
  • درگیری مرگبار ۲ دانش آموز در شوش
  • مدیرکل سازمان جهانی بهداشت: حمله اسرائیل به رفح یک فاجعه انسانی است
  • فیلمی از حمله هولناک و مرگبار با شمشیر سامورایی به مردم!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • دادگاه لاهه در حال بررسی جنایات اشغالگران در بیمارستان‌های غزه است
  • حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند
  • تازه داماد ۲۰ ساله‌ای که بعد از تیرخلاص جیش‌الظلم زنده ماند
  • حمله صهیونیست‌ها به دانش‌آموزان فلسطینی در قدس اشغالی +فیلم
  • حمله قلبی به دو هوادار تراکتور به خاطر استرس شدید