Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@05:56:41 GMT

مذاکرات بر سر «تعز» یمن مجددا از سر گرفته شد

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۶۰۷۴۵

مذاکرات بر سر «تعز» یمن مجددا از سر گرفته شد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، سازمان ملل متحد امروز یکشنبه خبر داد که طرفهای درگیر در یمن، مذاکرات بر سر تعز را از سر گرفتند.

شبکه خبری روسیا الیوم به نقل از هیأت سازمان ملل در یمن گزارش داد، هیأتهایی از جنبش انصارالله و دولت خودخوانده یمن، دور دوم رایزنیهای مستقیم را در «امان» پایتخت اردن آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هیأت با بیان اینکه پس از توافق بر سر آتش‌بس، مذاکرات بر سر بازگشایی مسیرها در تعز و استانهای دیگر است، در عین حال جزئیات بیشتری درباره روند مذاکرات مطرح نکرد.

این در حالی است که طرفین درگیر در یمن، در دور قبلی مذاکرات، بر سر تعز، به توافق دست پیدا نکردند. این مذاکرات، اواخر ماه گذشته میلادی برگزار شد.

منابع سیاسی آگاه نیز روز گذشته گزارش دادند که کمیته نظامی وابسته به صنعاء و شرکت کننده در مذاکرات بازگشایی مسیرها، مجددا از مسقط وارد اردن شده تا در دور دوم مذاکرات شرکت کند.

«عبدالله الرزامی» رئیس کمیته مذکور گفت، شرکت در دور دوم مذاکرات در ادامه مذاکرات سابق و اجرای نتایج دور اول است. الرزامی تأکید کرد، طرف مقابل باید از فرصت تمدید آتش‌بس برای اثبات حسن نیت خود استفاده و بندهای اجرا نشده در گذشته را اجرایی کند.

وی افزود، ابتکار عملی که طی دوره قبلی مذاکرات آغاز شد، هنوز ادامه دارد و بر بازگشایی بسیاری از مسیرها در تعز و دیگر استان‌ها کمک می‌کند. دور اول مذاکرات در این راستا در هفته گذشته بدون حصول سازوکاری برای بازگشایی مسیرها میان شهرها پایان یافت زیرا نمایندگان طرف مقابل، ابتکار عمل صنعاء برای بازگشایی مسیرها در تعز را نپذیرفت.

«هانس گروندبرگ» فرستاده سازمان ملل متحد در امور یمن پنجشنبه گذشته خبر داد که طرفین درگیر در یمن با همان شروط قبلی توافق اصلی موافقت کردند که آتش‌بس دو ماه دیگر تمدید شود.

گروندبرگ همچنین اعلام کرد که به اقدامات خود برای نهادینه کردن آتش‌بس تا زمان دست‌یابی به یک راهکار سیاسی دائم ادامه خواهد داد.

فرستاده سازمان ملل، دوم آوریل جاری از آغاز آتش‌بسی دو ماهه در یمن و توقف حملات نظامی زمینی، دریایی و هوایی و تسهیل ورود ۱۸ کشتی حامل سوخت به بنادر الحدیده و دادن مجوز به پروازهای هفتگی از مقصدهایی مشخص به فرودگاه صنعاء و بالعکس خبر داده بود. 

با این حال، «جلال الرویشان» نائب رئیس هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن اخیرا اشاره کرد که کشورهای عضو ائتلاف متجاوز سعودی-آمریکایی همچنان به تضعیف آتش‌بس انسانی و نظامی در یمن ادامه می‌دهند.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

انتهای پیام/.

 

منبع: فارس

کلیدواژه: يمن بازگشایی مسیرها سازمان ملل آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۰۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی راه ارتباطی مازندران به قزوین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، در حالی که در دومین ماه از فصل بهار هستیم ارتفاع برف در این محور به حدود ۱۰ متر می‌رسد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان تنکابن با اشاره به اینکه جاده سه هزار تنکابن هرساله با بارش نخستین برف به مدت ۵ ماه بسته می‌شود گفت: بازگشایی این محور نسبت به سال گذشته ۱۰ روز زودتر با تلاش ۸ راهدار و ۵ دستگاه خودرو سبک و سنگین آغاز شد.

عادل منصورکیایی با اشاره به اینکه برف در مناطق سلج انبار و بشم سر به حدود ۱۰ متر می‌رسد افزود: با بازگشایی محور سه هزار تنکابن به الموت قزوین مدت زمان مسافت از ۱۰ ساعت به ۳ ساعت کاهش پیدا کرده است.

وی بازگشایی این محور را در توسعه اقتصادی و رونق گردشگری منطقه بسیار مهم دانست.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان تنکابن گفت: نیرو‌های راهداری استان قزوین هم از روستای پیچ بن و کاروانسرا الموت قزوین شروع به بازگشایی محور کردند.

یادآور می‌شود طول این محور در محدوده تنکابن ۷۰ و استان قزوین ۹۰ کیلومتر است. ۱۲ کیلومتر از ۷۰ کیلومتر طول این محور در محدوده تنکابن برف گیر است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بازگشایی گردنه پیچ‌بن در الموت+ فیلم
  • بازگشایی جاده سه هزار تنکابن پس از ۵ ماه (فیلم)
  • بازگشایی راه ارتباطی مازندران به قزوین
  • زخمی شدن 10 نظامی اسرائیلی در غزه
  • نرخ جدید کرایه تاکسی و اتوبوس در کرمانشاه اعلام شد
  • مذاکرات نظامی مغرب و ناتو
  • هلاکت ۲ نظامی صهیونیست در غزه
  • استولتنبرگ: آمریکا و متحدان اروپایی فقط وعده کمک به اوکراین داده‌اند
  • تردید مقامات امنیتی صهیونیست در اثربخشی حمله به رفح
  • «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» مجددا مرور می‌شود