Web Analytics Made Easy - Statcounter

عصر ایران- همزمان با معرفی نسل چهارم سورنتو از کمپانی کیا، به معرفی آن در گروه خودروی عصر ایران پرداختیم که جزئیاتش اینجا در دسترس قرار دارد. این خودرو برای مخاطب ایرانی جذابیت های بیشتری را به همراه دارد زیرا نسل های قدیمی تر آن سابقه حضور در خیابان های کشورمان را داشته اند.

در این مطلب نگاهی به تریم هیبریدی EX مدل 2022 سورنتو خواهیم داشت، در ادامه با گروه خودروی عصر ایران همراه باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سورنتو ایی اکس 2022 در بازار آمریکا با قیمت 37820 دلار عرضه می شود اما قیمت پایه این خودرو برابر با 35345 دلار است.

نسل چهارم

قبلا در رابطه با طراحی و جزئیات جدید سورنتو نسل چهارمی گفته ایم اما بطور خلاصه باید تاکید کرد که اینجا همه چیز به خوبی و البته زیبایی کنار یکدیگر قرار گرفته اند تا این کره ای به انتخابی برتر در بازار کراس اوورها تبدیل شود.

مخصوصا چراغ های اصلی جلو با گرافیک داخلی ترکیبی(هالوژن و ال ایی دی) که با نوار کرومی و شکل خاص جلوپنجره به خوبی هماهنگ شده اند. رینگ های استاندارد در اندازه 17 اینچی ارائه می شوند که مقداری برای این اندام کوچک به نظر می رسد. البته کاربر می تواند اندازه کفش های این کره ای را تا 20 یا 21 اینچ افزایش دهد.

کابین

فضای داخل کابین طراحی ساده اما باکیفیتی را ارائه می دهد. از فضای کنسول اصلی جلو به خوبی استفاده شده تا نمایشگر اصلی تنظیمات سیستم سرگرمی با اندازه 10.3 اینچی لمسی در آن دیده شود. در قسمت آمپر نیز یک نمایشگر دیجیتال 4.2 اینچی قرار دارد. اینجا خبری از اپل کارپلی و اندروید اوتو بی سیم نیست.

از دیگر ویژگی های کابین می توان به 8  پورت یو اس بی، شارژر بی سیم، ظرفیت 8 صندلی با الگوی 3+2+2، رادیو ماهواره ای و ... اشاره کرد. یک نکته منفی به فضای صندلی ردیف سوم مربوط می شود که فاقد دریچه اختصاصی سیستم تهویه می شود.

در بخش ایمنی نیز امکاناتی مانند: ترمز اضطراری اتوماتیک با قابلیت تشخیص عابر، نمایش نقاط کور دید راننده، هشدار و شناسایی علائم ترافیکی، هشدار خروج از خط و دستیار حفظ خودرو بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی و البته 4 ستاره ایمنی  NHTSA و بالاترین امتیاز IIHS قابل اشاره هستند.

درشت اما کم مصرف!

در رابطه با پیشرانه باید به تپنده 1.6 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ هیبریدی با 227 اسب بخار خروجی و گشتاور 258 پوندفوت اشاره کرد. این مجموعه با جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک هماهنگ می شود.

 شاخص مصرف سوخت این خودرو برای 100 کیلومتر رانندگی در شهر برابر با 6 لیتر، در بزرگراه 6.7 لیتر و در حالت ترکیبی 6.3 لیتر گزارش شده است. با این آمار، سورنتو میان شاسی بلندهای میان سایز با 3 ردیف صندلی هیوندای جایگاه نخست را از منظر مصرف بهینه سوخت به خود اختصاص می دهد.

وزن خودرو نیز برابر با 1844 کیلوگرم است.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۰۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت پرشکوه هاوال با H6

این خودروی برقی-بنزینی از یک موتور 1500سی.سی بهره می‌برد که موتور بنزینی آن قدرتی معادل 147.5 اسب بخار و موتور برقی آن معادل 174 اسب بخار نیرو تولید می‌کند. همچنین هاوال H6 به دلیل بهره‌مندی از تعویض دنده الکترونیکی، گرم‌کن صندلی راننده و سرنشین جلو، کیسه هوای راننده، سرنشین جلو و جانبی و پرده‌ای جزو خودروهای ایمن شناخته می‌شود.

هاوال هیبریدی H6 با بکارگیری انواع رادارهای روز دنیا خودروی مدرنی محسوب می‌شود؛ رادار کمکی در ترافیک، رادار تشخیص نقطه کور، رادار کروز یکپارچه، رادار تشخیص خطوط و حفظ حرکت خودرو در لاین حرکت، سیستم تشخیص عابر پیاده و بکارگیری ترمز اضطراری تنها بخشی از امکانات فناورانه این خودرو است.
پیش از این گروه بهمن هاوال  H2 را به ایران معرفی کرده بود؛ این محصول در زمان ورود به ایران به سرعت جایگاه خوبی در بازار پیدا کرد و توانست نظر دوست‌داران خودرو را به خود جلب کند.

دانلود مشخصات هاوال با H6

دیگر خبرها

  • حمله خفت‌گیرهای خشن به مهاجم استقلالی | عکس
  • فیلم| خودروی اسپرت برقی جدید BYD
  • (تصاویر) این ۲ خودروی جدید امسال وارد بازار ایران می‌شوند
  • سورپرایز ایران خودرو برای خودروی محبوب
  • خودروی سواری در تصادف با میکسر مچاله شد
  • منتظر تغییرات چشمگیر در IOS۱۸ باشید!
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان (فیلم)
  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن؛ محصول هوشمند چینی چه زمانی به ایران می‌رسد؟
  • بازگشت پرشکوه هاوال با H6
  • تصاویر عجیبی از خودروی سانتافه در نمایشگاه خودروی پکن + تصاویر