Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین با تعدادی از رهبران گروه‌های مقاومت فلسطینی مستقر در لبنان و همچنین نمایندگان حزب‌الله در مقاومت فلسطین که به مناسبت سی‌وسومین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در تهران حضور داشتند، دیدار کرد.

به گزارش ایران اکونومیست و به نقل از دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین، سیدمجتبی ابطحی، دبیر کل کنفرانس، در دیدار ۲۵ تن از رهبران گروه های مقاومت فلسطینی مستقر در لبنان و همچنین نمایندگان حزب الله در مقاومت فلسطین که به مناسبت سی و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در تهران برگزار شد، با تاکید بر وحدت گروه های مقاومت در مقابله با دشمن صهیونیستی اظهار داشت: تمامی فلسطینی ها از جمله روحانیت، دانشگاهیان، مبارزین، مردان، زنان و جوانان فلسطینی باید در مقابله با رژیم صهیونیستی اتحاد داشته و در این مسیر تصمیم‌گیری واحدی داشته باشند که نتیجه آن پیروزی قطعی جبهه مقاومت علیه دشمن صهیونیستی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بررسی و مقایسه پیروزی های مقاومت در لبنان و فلسطین پیش از انقلاب اسلامی و پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیان داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) حرکت مقاومت علیه دشمن صهیونیستی کاملا تغییر و مقاومت طی سال های اخیر پیروزی های بزرگی کسب کرد.

ابطحی ادامه داد: ما هم‌اکنون وقت ایستادن نداریم و باید به حرکت مقاومت ادامه دهیم و ظرفیت ها و شرایط امروز منطقه و جهان اسلام برای ایفای نقش جبهه مقاومت آماده می باشد و ما باید این فرصت را غنیمت شمرده و توانمندی ها و اقدامات خود را در میدان نبرد توسعه ببخشیم.

وی با تبیین نقش و جایگاه فلسطین و آزادی سرزمین های اشغالی در نهضت امام خمینی (ره) گفت: امام خمینی (ره) در سخنرانی ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ خود ۱۸ بار نام فلسطین را به کار بردند و ۱۵ بار از شاه ایران و مخالفت با او یاد کردند که این امر نشان می دهد که هدف اصلی امام راحل قبل از مقابله با شاه مبارزه با صهیونیسم جهانی بوده است.

ابطحی با بیان بخشی از تاریخ جهان در جنگ جهانی دوم و اینکه مسلمان ها در آن زمان هیچ حقی حتی در کشور خود نداشتند، اظهار داشت: سران آن دوره قدرت های جهانی همچون چرچیل، استالین و روزولت بدون حضور شاه ایران در کاخ سعدآباد حضور یافته و برای دنیا تعیین تکلیف کردند و حتی اجازه ندادند شاه ایران در آن نشست شرکت کند ولی ما با پیروزی انقلاب اسلامی دیدیم جهان به یکباره متحول شد و مسلمانان توانستند نقش مهمی در اداره جهان کنونی به دست بیاورند.

وی با استناد به آیات قرآن کریم و تاثیرگذاری مقاومت در مقابل استکبار تصریح کرد: مقاومت امروزه باعث شده تا رژیم اسراییل حالت نابودی به خود بگیرد و آمریکا و اروپا نیز در حال فروپاشی باشند؛ امکانی که خداوند متعال این موضوع را برای ما و نجات جهان مهیا کرده است.

دبیر کل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین ادامه داد: ما امروز نباید فقط به فکر آزادی جولان و الجلیل باشیم بلکه در زمان کنونی باید به فکر آزادی تمام خاک فلسطین از اشغال دشمن صهیونیستی باشیم و در ادامه باید به جهان پس از آمریکا و اسراییل تمرکز کنیم.

در این نشست همچنین شماری از رهبران گروه های مقاومت فلسطینی مستقر در لبنان در خصوص نقش امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی در پیروزی حرکت انتفاضه فلسطین سخنانی ایراد کردند.

"علی فیصل" نایب رییس مجلس وطنی فلسطین امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی را حامی اول فلسطین خواند و تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی حمایت ایران از مقاومت فلسطین کاملا مشهود شد که آغاز فعالیت سفارت فلسطین در ایران نمونه بارزی از آغاز حمایت جمهوری اسلامی از مقاومت فلسطین است.

"صاصر عوید" مسئول انصارالله فلسطین با تاکید بر نقش امام خمینی (ره) در حمایت از مقاومت فلسطین گفت: محور مقاومت بر اساس هدایت های امام خمینی (ره) توانست با شکست دشمن صهیونیستی آزادی جنوب لبنان و غزه را رقم بزند.

"مروان عبدالعال" عضو دفتر سیاسی جمعیت فلسطین مساله مقاومت را موضوعی روحی دانست که نشات گرفته از تفکر امام خمینی (ره) است که در زمان کنونی در عالم فراگیر شده است.

"احمد عبدالهادی" مسئول جنبش حماس در لبنان رسالت امروز مقاومت را مقابله با رژیم صهیونیستی و پیروزی بر این رژیم دانست.

وی جریان مقاومت امروز در غزه را بسیار گسترده تر از گذشته دانست و تصریح کرد: مقاومت ضد صهیونیستی فلسطینی ها امروز پیشرفت های زیادی کرده و اتاق عملیات غزه صهیونیست ها را زمین گیر کرده است.

عبدالهادی ادامه داد: مقاومت فلسطین در سال های اخیر معجزات زیادی به خود دیده است که این مساله را در عملیات های مختلف مقاومت علیه ارتش صهیونیستی مشاهده کرده ایم که در کنار حمایت های ایران و حمایت های حزب الله لبنان موجب پیروزی ما در مقابل دشمن صهیونیستی شده است.

"ابوکفاح غازی دبور" مسئول جبهه آزادی فلسطین، قدس را مختص فلسطینی ها ندانست و تاکید کرد: قدس از مقدسات همه مسلمان ها است و نام گذاری روز جهانی قدس از سوی امام خمینی (ره) در راستای آزادی سرزمین های اشغالی است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: انتفاضه فلسطین

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: انتفاضه فلسطین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه رهبران گروه های مقاومت فلسطینی پیروزی انقلاب اسلامی دبیر کل کنفرانس دشمن صهیونیستی انتفاضه فلسطین امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۰۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه مشترک حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از وبگاه شبکه خبری قدس، گروه‌های فلسطینی حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین پس از دیدار رهبرانشان بیانیه مشترکی صادر و در آن مقاومت اسطوره‌ای و اراده پولادین و عزم قاطع ملت فلسطین را ستودند.
در این بیانیه آمده است: ما مقاومت اسطوره‌ای، اراده پولادین و عزم قاطع ملت فلسطین را که به جهان ثابت کرد هرگز مقهور نمی‌شود، می‌ستاییم.
ما در نشست مشترک تلاش‌های صورت گرفته برای توقف تجاوز ارتش صهیونیستی به غزه و تحقق خروج فوری، کامل و جامع نظامیان صهیونیست از غزه و همچنین آزادی اسرا و راه‌های تضمینی کاهش درد و رنج ملت فلسطین را بررسی کردیم.
ما بر ضرورت توسعه و گسترش همکاری ملی و میدانی برای ناکام گذاشتن توطئه‌های رژیم اشغالگر و تحقق اهداف مردم فلسطین و امید آن به آزادی، استقلال و بازگشت (آوارگان) تاکید کردیم.
ما بر ضرورت رایزنی ملی در مسیر تقویت وحدت مردم فلسطین و استفاده از این مقاومت اسطوره‌ای با هدف انعکاس مثبت آن بر شاکله موسسه ملی فلسطین تاکید کردیم.
ما به مردم فلسطین در غزه، در قدس و در کرانه باختری رود اردن و در داخل اراضی اشغالی و همچنین فلسطینیان در سراسر جهان درود می‌فرستیم.
ما اوضاع اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی را بررسی کردیم و بر تحقق مطالبات مردمی از جمله دستیابی به توافق جدی و شرافتمندانه تبادل اسرا تاکید داریم.
ما نقش مردم و امت عربی را در حمایت از مبارزه ملت فلسطین ونقش حمایتی ازادگان جهان در شهر‌ها و پایتخت‌ها و دانشگاه‌ها که در دفاع از مردم و آرمان فلسطین و دفاع از انسانیت در برابر نسل کشی‌های مجموع استکبار جهانی از هیچ تلاشی دریغ نورزیدند ارج می‌نهیم.
ما به وجود جبهه‌های حامی مقاومت در لبنان و یمن و سوریه و عراق و ایران و تلاش آن‌ها برای توقف تجاوز نظامی به ملت فلسطین افتخار می‌کنیم و به آن‌ها سلام و درود می‌فرستیم. ما همچنین بر ادامه و گسترش رایزنی‌ها با سایر گروه‌های فلسطینی در داخل و خارج به توافق رسیدیم.

 

دیگر خبرها

  • سابقه سیاه تشکیلات خودگردان از «انتفاضه فلسطین» تا «طوفان الاقصی»
  • جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود
  • نشست رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی
  • نشست مهم رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی برگزار شد
  • دیدار مهم سران گروه‌های مقاومت فلسطین
  • بیانیه حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • بیانیه مشترک حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • حضور هیات ایران در کنفرانس سالانه بین المجالس برای قدس در استانبول
  • بدون حمایت ایران اکنون نامی از فلسطین نبود
  • دیدار مدیران مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان+تصاویر