Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌‎رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) قم بیان اینکه با گذشت ۳۳ سال از ارتحال امام داغ رحلت او هنوز تازه است، گفت: امام برای مردم ارزش قائل بود و وجودشان در حکومت را تشریفاتی نمی دانست.

‌‎آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی در مراسم بزرگداشت سالگرد رحلت امام خمینی (ره) در مسجد جامع گلشن گرگان، با بیان این مطلب افزود: یاد امام در ذهن ملت‌های آزاده‌ی دنیا، در ذهن ملت ایران، در میان خانواده‌های معظم شهدا، در حوزه‌های علمیه شیعه و سنی زنده است و بعد از ۳۳ سال جلساتی به این عظمت، برای گرامیداشت او برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‌‎ ‌‎عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه در خصوص غیرت امام راحل نسبت به انقلاب به گفته ای از آیت الله العظمی فاضل لنکرانی اشاره کرد و گفت: مرحوم والد ما رضوان الله تعالی علیه می‌فرمود حتی دوستان قدیمی امام، آنهایی که امام خیلی با ایشان مأنوس و رفیق بود، اگر می‌خواستند نسبت به انقلاب کوچکترین تعریضی کنند که دلالت بر این داشته باشد که انقلاب چه شد، اگر نبود بهتر نبود؟ می‌خروشید، عصبانی می‌شد، رعایت رفاقت را نمی‌ کرد چون امام فهمیده بود با انقلاب، مردم چه حقی بر دین پیدا کردند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در این مدت به بهترین وجه انقلاب را رهبری و اهداف امام را دنبال نمودند افزود خداوند را شکر گذاریم که بعد از امام سکان هدایت و رهبری را بدست کسی داد که از همه شاگردان امام به اهداف انقلاب، مبانی فکری و سیاسی امام آشناتر است.

‌‎ آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی خطاب به مسؤلین گفت: امروز مسئولین ما باید توجه داشته باشند که امام ما نسبت به رنج‌ها و گرفتاری‌های مردم از خود بی‌خود می‌شد و باید بدانند در انقلابی که امام رهبر او بود همه باید خودشان را خدمتگزار مردم بدانند، همه باید دغدغه حل مشکلات مردم را داشته باشند نه اینکه دنبال این باشند که خدای ناکرده مقامی را به دست بیاورند تا با این مقام بخواهد به مطامع دنیوی خودشان برسند.

‌‎رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام با انتقاد از بعضی از افراد نادان که می‌گویند حکومت اسلامی چه شد؟ حکومت اسلامی برای ما ثروت نیاورد، حکومت اسلامی تا این زمان برای ما رفاه نیاورده، حکومت اسلامی آن خوشی‌ای که سایر مردم در کشورهای دیگر دارند نیاورد، گفت: کسانی که این حرف را می‌زنند عظمت دین را نمی‌دانند، عظمت اینکه ما تحت حکومت اسلامیم و حکومت اسلام یعنی حکومت خدا، یعنی حکومتی که دین خدا قانون آن است و خدا هم در قرآن می‌گوید.

بیشتر بخوانید :

روایت ناطق نوری از خاکسپاری امام(ره) / پشت پرده دو تابوت بدلی رئیس دفتر رهبری در قم : امام به انتخابات واقعی و درست راضی بودند / ایشان انتخاب رهبر ، رئیس جمهور و نمایندگان مجلس را حق مردم می دانستند

‌‎‌‎وی ادامه داد: امام می‌خواست مردم ایران در عبادت، تقوا، حب به خدا و در اقتصاد قوی شوند و ما که می‌گوئیم انقلاب ما انقلاب دینی بوده، برخی خیال نکنند که کاری به مسائل اقتصادی نداشتند، نخیر! امام از اول هدفش این بود که رفاه کامل اقتصادی برای مردم بیاورد، از اول هدفش این بود که ثروتهای این کشور فقط در دست یک گروهی، در دست مافیا نباشد.

‌‎عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه خاطرنشان ساخت: چرا امروز بعد از چهل و چند سال باید بشنویم در بعضی از وزارتخانه‌ها دهها مافیا وجود دارد، لعنت خدا بر اینها باد، امام دنبال این بود، ثروت و امکانات عادلانه وجود داشته باشد، جوانان ما بیکار نباشند، به آینده امیدوار باشند و اینهایی که امام می‌گفت از متن حکومت اسلامی استفاده می‌شود، بنابراین ما که می‌گوییم این انقلاب انقلاب دینی بود نه اینکه اقتصادی نبوده، کاری به اقتصاد مردم نداشته.

‌‎آیت الله فاضل لنکرانی در پایان گفت: انقلاب زمانی در ریل اصلی خودش حرکت می‌کند که هر روز گوشه‌ای از مشکلات مردم حل شود، اما اگر دیدیم هر روز به مشکلات مردم اضافه می‌شود، مسئولین باید در برنامه‌های اقتصادی خودشان تجدید نظر کنند، باید این مشاورانی که انتخاب کردند را تجدید نظر کنند، باید مردم را نجات داد.

۲۲۰

کد خبر 1638217

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: جواد فاضل لنکرانی انقلاب اسلامی ایران امام خمینی فاضل لنکرانی حکومت اسلامی آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۱۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلامتی و طولانی عمر در حکومت امام زمان(عج)

پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب به انتشار مطلبی پیرامون ریشه کنی فقر اقتصادی در زمان حکومت امام زمان علیه السلام پرداخته که تقدیم علاقه‌مندان می‌شود:

سلامتی یکی از نعمت‌های است که قدر آن به درستی دانسته نمی‌شود و بشر تا زمانی که از آن برخوردار است، نسبت به آن بی توجه می باشد و شاکر این نعمت بزرگ نیست. همانطور که در روایت نبوی به این حقیقت اشاره شده است: « نِعْمَتَانِ مَکْفُورَتَانِ الْأَمْنُ وَ الْعَافِیَةُ[۱] دو نعمت است که قدر آن دانسته نمی شود امنیت و عافیت.»

یکی از گرفتاری‌های بشر در عصر کنونی بیماری‌هایست که منشأ تعدادی از آنها دست ساز جریان‌های ضد بشری و زیست محیطی و برخی بخاطر تغییر سبک زندگی انسانها است که به همراه دیگر عوامل باعث شیوع و حتی پدید آمدن بیماری های جدیدی در بین انسانها شده است.

در عصر حکومت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) به خاطر پیشرفت علم از یک طرف و نابودی جریان‌های ضد بشری و تصحیح سبک زندگی انسانها در امور مادی و معنوی باعث افزایش طول عمر انسانها خواهد شد و امید به زندگی در آن عصر، به شدت افزایش می یابد. همانگونه که از امیرالمؤمنین(علیه السلام) نقل شده است: « فیَبْعَثُ المهْدِیُّ (علیه السلام) اِلی أُمَرَائِهِ بسائرِ الأمْصارِ بالعَدْلِ بینَ النَّاسِ و یذهب الرّبا و الزّنا، و شرب الخمر و الرّیاء، ...و تطول‏ الأعمار[۲] پس مهدی (علیه السلام) فرماندهان خود را به سائر شهرها می‌فرستد و دستور رعایت عدل در بین مردم ... و ربا و زنا و شراب خواری و ریا از بین می رود ...و عمرها طولانی شود.»

در نتیجه عصر حکومت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه)، عصر سلامتی و طول عمر انسان است تا در سایه این عمر طولانی خویش، به بندگی خدا پرداخته و بشر زندگی عاری از ناخوشی‌ها را تجربه بنماید.

پی نوشت:

[۱]. ابن بابویه، محمد بن علی، الخصال، جامعه مدرسین - قم، چاپ: اول، ۱۳۶۲ش، ج‏۱ ؛ ص۳۴.

[۲]. مقدسی شافعی سلمی، یوسف بن یحیی، عقد الدرر فی أخبار المنتظر (عج)، مسجد مقدس جمکران، سوم، ۱۴۲۸ ه.ق، ص۲۱۱

دیگر خبرها

  • مدیریت انقلاب اسلامی ایران، رژیم صهیونیستی را در جهان منزوی کرد
  • آیا می شناسیدش؟
  • تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود
  • آیت‌الله حسینی همدانی: اینکه دانشجویان آمریکایی در آمریکا به خاطر غزه کتک می‌خورند و به زندان می‌روند یعنی غزه پیروز است/ نفرت جهانی از آمریکا کاملاً عیان شده است/ امروز همه مردم آزاده عالم با نفرت فریادشان بر سر اسرائیل بلند است
  • آیت‌الله مطهری فیلسوف زمان و یکی از متفکرین انقلاب بود
  • سلامتی و طولانی عمر در حکومت امام زمان(عج)
  • فرزندان با استعداد خود را به حوزه های علمیه بفرستید
  • نظر علیرضا طلیسچی درباره حضورش در شب‌های زودیاک و آهنگ پرطرفدارش «پاقدم»
  • انتقاد امام جمعه تبریز از عوارضی آزادراه سهند - تبریز
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور